Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Menn som er alfa, gjerne svært maskuline, og gjerne er så kostbare at jeg aldri kommer helt i mål med de. Er hinsides slitsomt. Prøvde derfor å gjøre det stikk motsatte og fant meg en mer 'normal' fyr og har datet han i 6 mnd..jeg prøver, men jeg klarer ikke falle for han!! Han er hodestups forelsket i meg og hadde vært et godt valg. Men jeg kan jo ikke styre følelsene mine!! Anonymous poster hash: 32a35...8c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Hva mener du ikke kommer helt i mål..? Jeg tiltrekkes også alfa-menn. Jo mer maskuline, selvsikre og vittige, jo bedre. Men jeg passer på å være alfa-kvinne også da. Har utseendet på plass, krever min rett, og gjør meg kostbar selv. Får de mennene jeg vil ha. Når det er sagt, så lever jeg nå sammen med en lettere alfa-mann, altså litt 'mykere' enn det jeg generelt tiltrekkes av. Dette fordi jeg ønsker andre kvaliteter hos far til mine barn, der økonomisk trygghet og stabilitet er viktigst. De verste alfa-mennene kunne ikke tilby det. Så det spørs hva målet er, spør du meg! Sinnsyk sex, heftige orgasmer og et liv i spenning (på godt og vondt) eller trygghet, snillhet... og normal sex :-) your choice! Anonymous poster hash: c9a67...621
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Badboy vs. familiemann Kvinners skiftende preferanser gjør seg ikke bare gjeldende under påvirkning av hormonelle prevensjonsmidler. Det kan i stor grad sammenlignes med hvordan kvinner foretrekker ulike typer etter hvor man er i menstruasjonssyklusen. – Under eggløsning er kvinner mer løsaktige, kan en si. Da blir hun i større grad tiltrukket av menn med for eksempel maskuline, dominante eller symmetriske trekk. Tegn som "roper" gode gener. Fra naturens side er man jo ute etter et friskt avkom, sier adferdsbiolog, Jens Andreas Huseby. I perioden utenfor eggløsning velger kvinner annerledes. Fordi hormonnivået er roligere, legges lista et annet sted; en velger den trygge, rolige omsorgsmannen, men som kanskje er mindre tiltrekkende og mer kjedelig. En er mer "skrudd av" når det gjelder å finne sterke gener. – Ingenting av dette trenger nødvendigvis være feil, en velger bare forskjellige typer beroende på hvor man er i syklusen. Vi kaller gjerne den maskuline for badboyen, han som er tøff og sterk med gode gener men som kanskje stikker av etterpå. Mens utafor eggløsning er det familiemannen, han som kan ta vare på barna og skaper trygghet, som gjelder, sier Huseby. – Sistnevnte gruppe kan også kompensere mangel på "sexy gener" med trygge ressurser, som penger, status og makt.https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724 Anonymous poster hash: 448f3...bfd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Med andre ord, det er helt naturlig å ha det slik du har det, HI. Anonymous poster hash: 448f3...bfd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Med andre ord, det er helt naturlig å ha det slik du har det, HI. Anonymous poster hash: 448f3...bfd På meg virker det mer som om HI kun går etter disse såkalte alfahannene, og at det blir et destruktivt mønster hos henne, mer enn at det er månedlige hormonelle påvirkninger. Kvinner som går på p-piller vil heller ikke oppleve det du linket til. Noen av disse mennene kan ha en veldig fysisk tiltrekning. Men min erfaring er at det er sjelden en slik mann har god kontakt med egne følelser, og det sammen med behovet for å erobre gjør ofte at de ikke vil binde seg. Så for meg har slike menn blitt mindre og mindre tiltrekkende. Jeg vil ha en mann som er stabil og som er trygg på seg selv. Alfahannene utstråler jo at de er kjempetrygge på seg selv, men jeg ser mer og mer at det er en maske for å slippe å involvere følelsene for mye. Så for meg har de gått fra å være veldig tiltrekkende og hot til å bli frastøtende. Hi - prøv å fokusere på hva du ønsker deg. Hva er absolutt viktigst for deg i et forhold. Og så fokuser på de tingene. Hvis du stadig fokuserer på det du savner, da vil det bli fokuset ditt, og da blir ingen andre "gode nok" for deg. Anonymous poster hash: 6677e...3d8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Du må øve deg på å se den "mindre attraktive" mannen med andre øyne og med et mer utforskende blikk. Hva har han, hva kan han og hva gjør han, som i det lange løp er bra for deg? Jeg har så tydelig kjent på at f eks følelsen av takknemlighet er viktig. Når jeg teller over og tenker igjennom alle de utallige kaffekopper jeg har fått på senga av min samboer, så svulmer hjertet i meg. For en fantastisk mann, tenker jeg da! Anonymous poster hash: 4189a...6b4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144306546-kvinner-som-ødsler-sin-kjærlighet/?p=148266158 "Har" vi det samme, HI? Jeg er hi i linken. Anonymous poster hash: 98779...7f0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144306546-kvinner-som-ødsler-sin-kjærlighet/?p=148266158 "Har" vi det samme, HI? Jeg er hi i linken. Anonymous poster hash: 98779...7f0 Hei! Har ikke kjennskap til boken så jeg vet ikke. !? Hi Anonymous poster hash: 32a35...8c7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Hei! Har ikke kjennskap til boken så jeg vet ikke. !? Hi Anonymous poster hash: 32a35...8c7 Kan prøve å forklare kort Mitt "problem" er at jeg faller for glatte, pene menn, som er flørtete og "pågående" i sin måte å være på overfor jenter. Overøser meg med gaver, oppmerksomhet og så videre. Og gjerne litt bad boys. I forholdet blir de gjerne voldelige, utro, eller er på andre måter dysfunksjonelle, uten evne til å være empatiske eller ha normale, sunne følelser eller forstå andres følelser. Boken forteller om kvinner som finner disse mennene, eller menn som på andre måter må hjelpes eller reddes. Og hvordan kvinnen kan komme seg ut av dette mønsteret. Jeg vet ikke om dette gjelder for deg, jeg bare kjente igjen beskrivelsen din jeg tror denne boka vil være nyttig for meg i hvert fall, for til nå har jeg ikke hatt sjans i havet til å falle for en normal, "snill" mann, jeg finner de kjedelige og lite attraktive. Anonymous poster hash: 98779...7f0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Vi kan bytte... jeg har en alfahann og ville gjort hva som helst for en snill, trygg og stabil mann som elsket meg over alt! Anonymous poster hash: 97167...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå