Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Det går mye lus på skolen til barna, og vi fikk brev hjem om å kamme hver dag. Noe jeg har gjort, etter alle kunstens regler og masse googling etter bilder og metoder, og de første dagene syntes jeg jeg så masse egg, til jeg fant ut at begge barna hadde litt utslett i hodebunnen som løsnet når kammen kom og rev oppi der. Syntes også jeg så noe svart på mannen, men senere har jeg ikke funnet mer. Det kommer noe smårusk på kammene i blant, men hvordan vet jeg om det er lus?! Anonymous poster hash: 896ad...c8f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Er forskjell på rusk og lus. Finner du lus så ser du at det er lus. Google lus og luseegg så ser du hvordan de ser ut Anonymous poster hash: 412b6...38d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Det går mye lus på skolen til barna, og vi fikk brev hjem om å kamme hver dag. Noe jeg har gjort, etter alle kunstens regler og masse googling etter bilder og metoder, og de første dagene syntes jeg jeg så masse egg, til jeg fant ut at begge barna hadde litt utslett i hodebunnen som løsnet når kammen kom og rev oppi der. Syntes også jeg så noe svart på mannen, men senere har jeg ikke funnet mer. Det kommer noe smårusk på kammene i blant, men hvordan vet jeg om det er lus?! Anonymous poster hash: 896ad...c8f Tro meg, du ser forskjell på lus og rusk. Anonymous poster hash: 70f7c...98e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Egg da,er de like vanskelige å se? Anonymous poster hash: 896ad...c8f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Jeg var overbevist om at jeg hadde lus i høst. Fant masse egg på meg selv. Skrev ett par desperate tråder her inne. Jeg hadde da altså ikke lus etter mye frem og tilbake 😂 Vi er fortsatt ett lusefritt hus *bankibordet* Så jeg tror at om man har lus så finner man det fort ut 😊 Nå går det visst barne-mark på skolen. Er det ikke det ene så er det fader meg det andre! 😝 Anonymous poster hash: dfd44...11a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Lusa beveger seg jo, den er levende 😳 Anonymous poster hash: f8e7c...ab1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Du ser tydelig at det er et lite kryp hvis du finner lys. Egg ser ut som en hvit/gjennomsiktig dråpe som sitter fast på hårstråene en cm over hodebunnen. Men det er lusa du oppdager først da de kommer før eggene. Anonymous poster hash: 449e4...52b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Bruk et hvitt ark og dunk kammen mot arket etter hver kamming. Har du lus ser du det på det hvite arket. De er små, men de lever og kryper rundt, du ser at det er bittesmå dyr. Anonymous poster hash: fc2ff...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå