Gå til innhold

Barn med kuler i nakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 10 år og på fredag kom hun og spurte meg hva hun hadde i nakken. På ene siden ser du en lite kul på utsiden, og den kjennes ut som en glatt liten ert. På den andre siden tror jeg det er to små kuler på rekke, men de er litt mindre enn den på den andre siden.

Hun har hatt litt vodt i halsen om morgenen når hun våkner og vært litt tett i nesen, men hun er bedre nå.

Jeg vet at det mest sannsynlig er forstørrede lymfekjertler pga. forkjølelse.

Jeg har aldri opplevd at hun har hatt hovne lymfekjertler før. Kan selvfølgelig være at hun har hatt det uten at vi har merket det.

Grunnen til at jeg krisetenker litt er at hun den siste tiden har hatt flere kraftige neseblødninger.

Er dette noe å kontakte lege for, eller bør jeg bare vente å se om de forsvinner om en liten stund?

Anonymous poster hash: 5b65f...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kontakter du lege!

Anonymous poster hash: 3277f...c97

Skrevet

Du tar selvfølgelig kontakt med lege. Ring i morgen.

Mest trolig er det ikke noe farlig, men hvis-om-atte så er det viktig å finne ut så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 0cdee...7de
Skrevet

Det er vel helt vanlig med forstørrede lymfekjertler etter sykdom? Og å blø fra nesen etter en forkjølelse er heller ikke rart. Men en telefon til legekontoret skader ikke, det ville jeg ha gjort.

Anonymous poster hash: 42a61...97e

Skrevet

Tlf holder ikke. Jeg hadde bestilt hastetime og krevd blodprøver. Mest sannsynlig er det jo absolutt ingenting 😊 Følg magefølelsen. Så lenge den er å bestille time 😉

Skrevet

Jeg har nå rådført meg med legekontoret, og de mente vi skulle vente noen dager for å se om kulene endrer seg (blir større/mindre). Vi skulle ta kontakt om kulene ikke forsvant eller om de ble større.

Hi

Anonymous poster hash: 5b65f...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...