Gå til innhold

Leser dere for ettåringene på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare legger min i senga, kysser henne på panna og sier "god natt vennen, mamma elsker deg" også går jeg ut. Hører ikke en lyd fra henne etter det, av og til sovner hun tvert, andre ganger kan hun ligge et kvarters tid og fikle med bamsen sin eller turne litt rundt, men gråt og styr er ytterst sjelden. 

Nå nylig skulle jeg prøve å lese for henne på sengekanten. Jeg syns jo det er sååå koselig. Men gud bedre meg for et styr det var. En unge som reiste seg opp i senga og hang over kanten for å se i boka. Utstrakte armer gjennom sprinklene for å få tak i boka. Vi ble til slutt ferdige å lese, jeg sa god natt og gikk ut, og jentungen har sutret og hylt i 15 min nå. 

Leser dere for 1-åringene deres? Prøver et par ganger til, men jeg er usikker på om jeg orker å fortsette med dette om hun reagerer slik på lesingen hver kveld. Legging har jo gått knirkefritt tidligere! 

Anonymous poster hash: e5214...e25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi leste ikke på den tiden. Starter da vi kvittet oss med sprinkelsengen, rundt to og et halvt år.

Og egentlig har jeg tenkt mange ganger etter det at jeg skulle ønske vi aldri startet med det. Eller rettere sagt, at vi hadde gjort det litt annerledes.

I dag ville jeg enten ha lest ved kveldsmat. Eller lest rett før eller etter tannpuss, i stua med avslått tv eller et sted uten forstyrrelser.

For jeg tror det er bra at legging i senga kum forbindes med det å sove og ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 57534...64d

Skrevet

Nei, vi leste ikke på den tiden. Starter da vi kvittet oss med sprinkelsengen, rundt to og et halvt år.

Og egentlig har jeg tenkt mange ganger etter det at jeg skulle ønske vi aldri startet med det. Eller rettere sagt, at vi hadde gjort det litt annerledes.

I dag ville jeg enten ha lest ved kveldsmat. Eller lest rett før eller etter tannpuss, i stua med avslått tv eller et sted uten forstyrrelser.

For jeg tror det er bra at legging i senga kum forbindes med det å sove og ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 57534...64d

Ja, der sier du noe veldig lurt. Tror rett og slett jeg dropper det jeg, og når hun blir litt eldre kan vi heller skru av TVén og lese litt i sofaen før legging.

For dette jeg prøvde på nå var jo totalt mislykket  :legrine:

Anonymous poster hash: e5214...e25

Skrevet

Nei. Min er straks 1,5 nå. Verken leser eller synger. "Sluttet" å synge da hun var 7-8 mnd ca. "Sluttet" i anførselstegn, fordi at jeg håper at jeg kan begynne med det (og lesing) igjen etterhvert.

Men nå er hun helt lik din. Vi sier godnatt og går ut. Hun sovner fort.

Koser, leser eller synger jeg på sengekanten, bare tøyser hun, og alt sklir ut.

Anonymous poster hash: 7b222...df4

Skrevet

Vi leser hele dagen... Lese boka mamma!

Samme bok x antall ganger og x antall bøker...

Men synger på kvelden, alltid gjort.

Anonymous poster hash: e63d1...f13

Skrevet

Leser også mye gjennom dagen, men på kvelden i et mørkt rom er det bare stress når hun skal se i boka. Jeg forteller eventyr uten bok og synger sanger, da får vi også samspill fjes til fjes

Anonymous poster hash: 44d7d...021

Skrevet

Nei jeg startet å lese på sengekanten da eldste var ca 3. Før det leste vi før kveldsstellet.

Yngste er halvannet år nå og jeg starter nok å lese på sengekanten da hun er rundt 3år. Både jeg og eldste datteren min leser for henne før kveldsstellet, men vi gjør det i sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...