Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Virker som mange her inne bruker hele kvelden etter at ungene er i seng til å gjøre husarbeid. Hvor mye gjør du hver dag? Jeg er alene med to barn, og synes ikke hele kvelden går med til husarbeid. Etter middag ryddes det med en gang, også lager vi matpakker til neste dag mens vi spiser kveldsmat. Skal noe ordnes til skolen dagen etter så gjøres det før senga, eller i all hast morgenen etter om vi glemmer det Barna hjelper til med å tømme oppvaskmaskin og gå ut med søpla når det trengs. Støvsuging av hus og klesvask gjør jeg i helgene. Anonymous poster hash: 5af0b...918
sug lut Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Nei gud hjelpe meg, kveld er kveld og husarbeid går ingen steder.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Ja, her bruker mannen og jeg maks 30 minutter på husarbeid etter at ungene har lagt seg. Resten av kvelden går til egen tid. Anonymous poster hash: 8b6f5...e8b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Nei, jeg fungerer best om morran, så når ungene fjaser rundt så ordner jeg litt her og der. Nå jobber jeg riktignok ikke 8-16 type jobb heller da Anonymous poster hash: 4080b...f38
Mamma_til_2 Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Rydder "hele" tiden på dagtid så når barna legger seg er det ca 15min med finrydding så er huset på stell.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 10 min hver kveld holder. Anonymous poster hash: 2e881...9d9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Nei, jøss. Når ungene er i seng, så gjør jeg ingenting. Henger evt opp klær hvis jeg har vasket. Jobber turnus, og foretrekker å gjøre husarbeid de formiddagene jeg har fri. Anonymous poster hash: ca725...ba7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Hva legger du i husarbeid da? Jeg har fire barn, og jeg flytter jo konstant på noe. Jeg går ikke fra stua til kjøkkenet uten å rydde med meg noe som skal samme veien. Jeg er ikke nede i gangen uten å samtidig sette på plass noen sko. Jeg går ikke fra 1. til 2. etg uten å samtidig ta med meg noen klær e.l. som skal samme vei. Jeg er aldri innom kjøkkenet uten å samtidig sette noe inn i oppvaksmaskinen eller tørke over benken. Så sånn sett er jo husarbeid bare en del av tilværelsen, noe som skjer automatisk og hele tiden. Men jeg støvsuger og vasker 2.etg hver torsdag og 1.etg hver fredag. Det tar jo et par timer, det ser jeg på som husarbeid, og det gjør jeg jo ikke hver kveld etter at ungene har lagt seg. Anonymous poster hash: c5b0a...d1b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Jeg må vaske klær oftere enn i helgen. Er også alene med to barn. Tørre klær må brettes og legges på plass. Ting må ryddes. Gulv må vaskes (det er enklere når ungene er i seng). Oppvaskmaskinen er i stykker, så det er alltid oppvask å ta. Om noe har rendt over i ovnen må den vaskes. En gang i blant må det ryddes i kjøleskapet, doen må vaskes (det setter jeg ikke ungene til å gjøre), i går og i dag er det bortpakking av julepynt, i blant må noe håndvaskes eller strykes, eller klær må repareres, en gang i blant må skuffene med luer og votter ryddes, noen gange må klær som er for små sorteres fra og kastes eller pakkes for å bli gitt videre, noen ganger må det skuffes snø osv. 1000 små og store oppgaver som må gjøre fra tid til annen, men som jeg tar når ungene er i seng for ellers ville vår tid sammen bare gå med til slikt. På en vanlig dag kommer vi hjem, og da skal det lages mat og gjøre lekser. Så er det barnetv, kveldsmat og i seng. I helgen rydder vi deres rom og skifter sengetøy og slike ting vi gjør sammen. På hverdagskveldene tar jeg de andre tingene. Anonymous poster hash: dd40d...391
TPK Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 Nei. Jeg vasker en maskin med klær nesten hver kveld, og setter på oppvaskmaskinen. Nå har jeg permisjon, så jeg får gjort det meste på dagtid, men når jeg jobbet så gjorde vi det i helgen, evt svinse litt med støvsugeren. Men det kommer jo an på når barna legger seg, og når man selv legger seg. Jeg har stort sett "fri" 3-4 timer hver kveld, men hvis barna sovner ni og man selv legger seg ti blir det jo ikke så mye tid igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 Nei men jeg hadde nok gjort det om jeg hadde flere barn. Jeg har bare ett, og merker at når han har besøk av venner så blir jeg skikkelig stressa og har nok med å holde styr på dem. Synes det er skikkelig vanskelig å ha oversikt over flere på en gang. Men det er kanskje annerledes når det er ens egne? Anonymous poster hash: 87e38...02c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 Slett ikke! Jeg trener, leser bøker, slapper av med en serie, ringer venner og familie fra hjemstedet mitt og tegner/maler/spiller gitar. Og det er mulig at huset bærer preg av det, men jeg blir lykkeligere sånn... Vasker klær og rydder kjøkken og vasker opp, men støv og gulver får være som de er litt for lenge, litt for ofte.. Anonymous poster hash: 2d81a...59d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Jobber turnus,natt,så alt av husarbeid gjøres på dagtid når jeg har fri. Anonymous poster hash: 4f193...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå