Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 For en stund siden kom han over et par stillinger han fant ut han hadde lyst til å søke på. Ikke det at har egentlig var på jakt etter noen ny jobb, men han skulle "sjekke hvor aktuell" han var. Dette skjedde to ganger. Hver gang ble han sittende lenge hver dag for å skrive på denne søknaden, og jeg måtte passe på at barna ikke forstyrret han. Nå har jeg kommet over en jobb jeg virkelig har lyst på, den er helt perfekt for meg. Og hva skjer, ikke snakk om jeg får tid til å skrive søknad. Får f*** meg ikke ro ett sekund. Så nå er jeg bare skikkelig sur Anonymous poster hash: 3ed95...ab3
Deterbaremeg:):) Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Dra på biblioteket og sett deg der for å skrive!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Men si det som du sier her til han? Du fikk tid, nå må jeg få tid. Anonymous poster hash: ff6a6...793
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har søkt på, og fått, et par stillinger i mitt liv som trebarnsmor. Aldri har jeg hatt behov for at mannen skal holde barna unna meg i dagesvis for å skrive søknad. Hva med å skrive den etter at ungene er lagt? For all del, mannen kunne absolutt avlastet deg, ikke det jeg mener, men lager ikke du dette problemet selv? Det blir ingen jobb av å irritere seg. Gjør noe med det i stede. Å skylde på at du ikke får fred er en dårlig unnskyldning for å ikke søke på drømmejobben. Anonymous poster hash: a1b83...3f1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har søkt på, og fått, et par stillinger i mitt liv som trebarnsmor. Aldri har jeg hatt behov for at mannen skal holde barna unna meg i dagesvis for å skrive søknad. Hva med å skrive den etter at ungene er lagt? For all del, mannen kunne absolutt avlastet deg, ikke det jeg mener, men lager ikke du dette problemet selv? Det blir ingen jobb av å irritere seg. Gjør noe med det i stede. Å skylde på at du ikke får fred er en dårlig unnskyldning for å ikke søke på drømmejobben. Anonymous poster hash: a1b83...3f1 Dette tenkte jeg og. Anonymous poster hash: 7dbeb...655
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har søkt på, og fått, et par stillinger i mitt liv som trebarnsmor. Aldri har jeg hatt behov for at mannen skal holde barna unna meg i dagesvis for å skrive søknad. Hva med å skrive den etter at ungene er lagt? For all del, mannen kunne absolutt avlastet deg, ikke det jeg mener, men lager ikke du dette problemet selv? Det blir ingen jobb av å irritere seg. Gjør noe med det i stede. Å skylde på at du ikke får fred er en dårlig unnskyldning for å ikke søke på drømmejobben. Anonymous poster hash: a1b83...3f1 Jeg ber ikke om flere dager, men bare en time eller 2 hvor jar kan sitte konsentrert uten at noe roper Maaaammmmaaaa!. Etter de er i seng, da er det ca et tonn husarbeid som skal gjøres. Er bare frustrert siden hver eneste gang jeg setter meg ned er det noen som roper, eller setter meg på fanget mitt HI Anonymous poster hash: 3ed95...ab3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Jeg ber ikke om flere dager, men bare en time eller 2 hvor jar kan sitte konsentrert uten at noe roper Maaaammmmaaaa!. Etter de er i seng, da er det ca et tonn husarbeid som skal gjøres. Er bare frustrert siden hver eneste gang jeg setter meg ned er det noen som roper, eller setter meg på fanget mitt HI Anonymous poster hash: 3ed95...ab3 Da prioriterer du søknad over husarbeid en kveld. Problem løst. Anonymous poster hash: 47939...d37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Jeg ber ikke om flere dager, men bare en time eller 2 hvor jar kan sitte konsentrert uten at noe roper Maaaammmmaaaa!. Etter de er i seng, da er det ca et tonn husarbeid som skal gjøres. Er bare frustrert siden hver eneste gang jeg setter meg ned er det noen som roper, eller setter meg på fanget mitt HI Anonymous poster hash: 3ed95...ab3 Jeg syns fremdeles du gjør det så inderlig mye vanskeligere enn det trenger å være. Et tonn med husarbeid hver eneste kveld? Gjør to tonn en kveld da, så har en kveld fri. Eller den helt ville idéen om å la hus være hus en kveld, og droppe husarbeidet EN kveld, for å skrive søknad på drømmejobben. Eller hva med å bare ta husarbeidet mens ungene er våkne, og dermed ha kvelden fri. Godt mulig det er gode grunner til at mannen irriterer deg, og at dere må ta et oppgjør rundt akkurat det. Sannheten er likevel at du bestemmer din egen skjebne, og velger selv hvor stort problem du lager ut av denne jobbsøknaden. Ikke bruk mannen eller ungene som unnskyldning for at du ikke får skrevet en jobbsøknad. Man finner tid til det man prioriterer. Om husarbeid er viktigere enn å få skrevet en jobbsøknad EN kveld, så er jeg ikke akkurat overbevist om at det var drømmejobben, da er den rett og slett ikke viktig nok. Anonymous poster hash: a1b83...3f1
Superdolly Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Det finnes gode løsninger på dette. Si til mannen at nå skal jeg ha to timer alene på kontoret for å skrive den søknaden. Du fikk tre dager, nå er det min tur til å få to timer. Og du må ta deg av ungene i mens, for jeg skal ikke forstyrres. Nekter han, så spør hvorfor han mener at du ikke skal få samme muligheter som han fikk. Si til mannen at nå drar jeg alene på biblioteket (eller kontoret, eller et hvilket som helst annet sted som måtte passe) for å skrive den jobbsøknaden. Du må ta deg av ungene i mens. Jeg drar på biblioteket fordi du nekter å gi meg den samme roen som jeg ga deg da du søkte på jobb. Drit i husarbeidet en kveld, og skriv søknad etter at ungene er lagt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 Ikke rart det er mye skilsmisser. Dere er tåpelige begge to, så egentlig passer dere godt sammen. 😊 Skriv når ungene er lagt. Anonymous poster hash: e018c...2e2
shesback Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 Du bør nesten omprioritere en del ting i livet ditt generelt, tenker jeg. Aldri i verden om jeg hadde orket å leve et liv der hele dagen består av null fritid og alenetid, og hver kveld består av "et tonn husarbeid", og hverdagen er farget av at du må "be mannen styre med ungene litt så du får tid til å puste". Aldri i helvete om jeg hadde orket å leve slik, faktisk. Du lever ÉN gang. Nyt!! Djeeezas.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 Så mange idiotiske svar HI får! Problemet er vel ikke at hun ikke forstår at hun kan forlate huset for å skrive eller prioritere skriving foran husarbeid en kveld, men at mannen hennes ikke stiller opp på samme måte for henne som hun gjør for ham. Anonymous poster hash: e50a7...ab0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Enig med Superdolly! Og så tenker jeg at dette trolig bare er den berømte dråpen som får det til å flyte over. Jeg vil tro at dette ikke bare dreier seg om disse søknadene, men om et generelt mønster i forholdet? Og et tonn av husarbeid etter barna har lagt seg - gjør mannen et tonn av husarbeid hver kveld? Anonymous poster hash: 85aa7...7e6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 For en stund siden kom han over et par stillinger han fant ut han hadde lyst til å søke på. Ikke det at har egentlig var på jakt etter noen ny jobb, men han skulle "sjekke hvor aktuell" han var. Dette skjedde to ganger. Hver gang ble han sittende lenge hver dag for å skrive på denne søknaden, og jeg måtte passe på at barna ikke forstyrret han. Nå har jeg kommet over en jobb jeg virkelig har lyst på, den er helt perfekt for meg. Og hva skjer, ikke snakk om jeg får tid til å skrive søknad. Får f*** meg ikke ro ett sekund. Så nå er jeg bare skikkelig sur Anonymous poster hash: 3ed95...ab3 Da ber du han passe barna, skal han nekte? Anonymous poster hash: 713f3...a9c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har søkt på, og fått, et par stillinger i mitt liv som trebarnsmor. Aldri har jeg hatt behov for at mannen skal holde barna unna meg i dagesvis for å skrive søknad. Hva med å skrive den etter at ungene er lagt? For all del, mannen kunne absolutt avlastet deg, ikke det jeg mener, men lager ikke du dette problemet selv? Det blir ingen jobb av å irritere seg. Gjør noe med det i stede. Å skylde på at du ikke får fred er en dårlig unnskyldning for å ikke søke på drømmejobben. Anonymous poster hash: a1b83...3f1 Dette er jeg ikke enig i. Jeg aner ikke hvilken bransje dere jobber i. Men i min bransje er det svært høyt nivå og tøff konkurranse. Å slenge sammen en søknad på kveldstid er useriøst. Sist jeg søkte på en jobb brukte jeg mange timer på å først lese meg opp om virksomheten, sette meg inn i årsrapport, organisasjon, medieoppslag, økonomi osv. Deretter måtte jeg bruke mye tid på å tilpasse CV og søknad. Var på tre intervjurunder + personlighetstest og brukte svært lang tid på å forberede meg til disse også. Mannen din høres bare lat ut HI. Forlat huset som de andre sier. Anonymous poster hash: cd200...cab
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Så mange idiotiske svar HI får! Problemet er vel ikke at hun ikke forstår at hun kan forlate huset for å skrive eller prioritere skriving foran husarbeid en kveld, men at mannen hennes ikke stiller opp på samme måte for henne som hun gjør for ham. Anonymous poster hash: e50a7...ab0 It takes two to tango... Hvis hun har en rolle i familien som hun ikke ønsker, må hun slippe den. Når den blir stående ledig, må han ta den. Hvis han ikke ser det selv, må hun formidle det tydelig. Med ord, ikke med himling med øynene, slamring i dører og oppgitte sukk. Anonymous poster hash: 0a54b...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå