Gå til innhold

Hvor mye bør barna bidra i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn hvor begge er flinke å hjelpe til. Det er mye pga. Jeg spør om hjelp og oppmuntrer de til å hjelpe.

Bør jeg gjøre det samme med stebarna mine?

Eller skal jeg ikke blande meg?

Far gjør ikke noe for at stebarna skal hjelpe til. De hjelper aldri til med noe.

Hva bør jeg gjøre?

Har prøvd å snakke med samboeren min om det, han gjør ikke noe med det

Anonymous poster hash: 62b67...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier dine barn til at stebarna ikke hjelper til?

Hva skjer om du ber stebarna hjelpe til? Er de villige til å ta i et tak, eller skaper det konfrontasjoner/ sure miner? I såfall er det på sin plass med en avtale med barnefar om hvor mye dere skal forvente av barna, og dette må informeres barna av dere som et team.

Skrevet

Forskjellsbehandling av barn og stebarn er selveste oppskriften på konflikt og skilsmisse.

Anonymous poster hash: 521b3...c67

Skrevet

Forskjellsbehandling av barn og stebarn er selveste oppskriften på konflikt og skilsmisse.

Så da bør jeg få de opp av sofaen?

Hi

Skrevet

Ville behandlet alle barna likt... Spørs hvor lenge dine barn gidder å hjelpe til hvis stebarna slipper unna...

Skrevet

Jeg forventer det samme av alle barn i familien litt avhengig av alder.

Jeg lurer aldri på hva min mann synes om at jeg setter hans barn i sving. De vet at når 'Mona' har bestemt at alle skal hjelpe til så må de det. Har ikje noe å si hva pappa sier. Han trekker bare på skuldrene og sier at at om jeg har sagt det, så blir det slik.

Og skulle de være så uheldige å nekte, ja, da er ikke jeg like medgjørlig neste gang de ber om noe.

Men jeg har greie stebarn da, og jeg tror mor stiller krav selv om far er litt sløv...

Anonymous poster hash: 56a81...421

Skrevet

Så da bør jeg få de opp av sofaen?

Hi

Nei, FAR bør få dem opp av sofaen.

Men han har garantert for mye dårlig samvittighet over at de er skilsmissebarn til å stille krav når han endelig har dem i tivolihelgene sine. Da skarre værra koslih!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...