Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Fikk telefon fra lærer i går. Sønnen min på 15 år hadde gått på isen på et lite vann som ligger like ved skolen. Dette skjedde i skoletiden. Det er ikke farlig å gå på isen på vannet nå. Det har vært kaldt lenge og vannet er ikke dypt. Skjønner ærlig talt ikke problemet og hvorfor læreren ringte. Læreren sa at det var en fast regel på skolen at man ikke fikk gå på isen. Det er da helt idiotisk å nekte barna å gå på isen uansett om den er trygg eller ikke? Sa som jeg tenkte til læreren, men hun gav seg ikke og maste om at gutten hadde brutt reglene. Har lærerne for lite å gjøre om dagen? Hjertesukk fra meg. Anonymous poster hash: b2df3...63e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Hun var også veldig opptatt av at det kunne være farlig, men det er jo ikke farlig NÅ. Helt idiotisk! Anonymous poster hash: b2df3...63e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Fikk telefon fra lærer i går. Sønnen min på 15 år hadde gått på isen på et lite vann som ligger like ved skolen. Dette skjedde i skoletiden. Det er ikke farlig å gå på isen på vannet nå. Det har vært kaldt lenge og vannet er ikke dypt. Skjønner ærlig talt ikke problemet og hvorfor læreren ringte. Læreren sa at det var en fast regel på skolen at man ikke fikk gå på isen. Det er da helt idiotisk å nekte barna å gå på isen uansett om den er trygg eller ikke? Sa som jeg tenkte til læreren, men hun gav seg ikke og maste om at gutten hadde brutt reglene. Har lærerne for lite å gjøre om dagen? Hjertesukk fra meg. Anonymous poster hash: b2df3...63e Det som er idiotisk er at du og gutten din ikke respekterer reglene som skolen har. Hvor vanskelig kan det være? Anonymous poster hash: e5eee...2f4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Problemet er vel at unger ikke nødvendigvis vurderer fra gang til gang om isen er sikker - og unggutter er jo notoriske på å skulle tøffe seg ved å gjøre risikable ting - så siden skolen har ansvaret har de laget en regel som ikke er til diskusjon. Det er ikke lov. Gutten gjorde det likevel. Om du synes det er en rimelig regel eller ei så har han brutt regelen. Du får ta det opp gjennom klassekontakter og videre opp i systemet om du vil ha regelen endret. Om du i stedet lærer gutten at det er greit å bryte de regler han ikke ser poenget med da er han virkelig på vei i trøbbel. Det er mange regler i samfunnet unggutter ikke ser poenget med, men som likevel kan være viktige for oss andre. Anonymous poster hash: 73025...afa
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Du er curlingmamma ja.. Du skjønner at skolen ikke har mulighet til å kontrollere isen? At yngre barn gjør som de eldre barna? Og viktigst av alt. Selv med uansvarlige drittunger så er skolen ansvarlig for elevers sikkerhet.. Anonymous poster hash: cd00e...c87
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Du er curlingmamma ja.. Du skjønner at skolen ikke har mulighet til å kontrollere isen? At yngre barn gjør som de eldre barna? Og viktigst av alt. Selv med uansvarlige drittunger så er skolen ansvarlig for elevers sikkerhet.. Anonymous poster hash: cd00e...c87
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Regler er regler! Det er ikke lov og røyke på togstasjonen, det vill ikke si at du kan gjøre det om det ikke er mennesker der. Det er ikke lov og kjøpe alkohol til mindreårige det vill ikke si at du har lov som mor og kjøpe til barna dine. Det er ikke lov og kjøre i fylla, det vill ikke si at du kan gjøre det selv om du er alene på veien. Lær barnet ditt at regler er til for og holdes og at han er en rollemodell for de mindre barn.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Om den er sikker eller ikke kan jo forandre seg fra uke til uke... Selv om din sønn klarer å vurdere om den er sikker nok til enhver tid er det slett ikke sikkert alle andre barna på skolen er det. Selvfølgelig må skolen ha en slik regel, du får si til sønnen din at han får vente til etter skoletid med å leke på isen, vanskeligere er det ikke. Anonymous poster hash: 63926...0bd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Ehh. Denne går jeg ikke på. Anonymous poster hash: 8134f...9ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Og når sønnen din går gjennom isen så skylder du på skolen. Vet ikke om jeg synes sønnen din eller du er teitest. Anonymous poster hash: ff509...3e2
Mamma til 2 søte Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Dårligste trolle-innlegget til nå 😂
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Må være tull. Ingen er så dumme som HI i såfall Anonymous poster hash: e0c38...345
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 Du er curlingmamma ja.. Du skjønner at skolen ikke har mulighet til å kontrollere isen? At yngre barn gjør som de eldre barna? Og viktigst av alt. Selv med uansvarlige drittunger så er skolen ansvarlig for elevers sikkerhet.. Anonymous poster hash: cd00e...c87 Haha, oisann.... Du har ikke skjønt hva uttrykket Curlingmamma betyr, har du vel ? Anonymous poster hash: 84da1...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå