Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Ikke planlagt graviditet. Var student fra August 2015-Mai 2016. Jobbet 40% ved siden av studier og mottok studielån. Jobber nå fortsatt 40% har ikke ny jobb. I forrige graviditet ble jeg sykemeldt 50%, hadde da en 100% stilling. Dette grunnet risikosvangerskap. Denne graviditeten vil også være det pga kronisk sykdom hos meg. Jeg bekymrer meg veldig for økonomien. Jeg har samboer, han har jobb, men vi har flere barn. Vet noen hva Nav regner permisjonspengene fra?Siste 3 mnd, siste året? Skal såklart ringe de på Mandag. Uff,helt grusomt at økonomi skal være grunnen til å ta en abort. Anonymous poster hash: d12f0...7f0
Mamma til 2 søte Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 (endret) Beste 6 mnd av de siste 10 mnd om du skjønner. Tror jeg 😁 Alt står på nav sine sider. Uansett, gratulerer! Det meste ordner seg. Endret 7. januar 2017 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Skjønner absolutt at det er et sjokk å bli uventet gravid.. men hvorfor må du vurdere abort fordi du har 40 % jobb? Du klarer deg jo tydeligvis økonomisk med 40 % jobb nå. Eller i hvertfall det er det du lever av. Nyfødte koster jo ikke allverden og du kan søke mer jobb mens du er i perm, du vil jo få tilsvarende som det du tjener når du er i perm. Siden du har barn fra før så har dere vel en del klær og utstyr og masse kan man få billig eller gratis på Finn og Facebook sider. Jeg tror du kan klare det, det er jo ikke slik at man må jobbe 100 % før perm for å kunne få barn. Anonymous poster hash: 8aeeb...782
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Hvis du klarer å leve på 40%lønn nå, klarer dere det med en ny baby også. De koster jo ingenting det første året. Spiser svært lite, og bleier er ekstremt billig. Man trenger litt utstyr, men det har dere kanskje etter forrige. Evt kan alt kjøpes billig på finn. Dette kommer til å gå fint. 😊 Gratulerer med graviditeten! Anonymous poster hash: 98bb9...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå