Gå til innhold

Er denne videoen reell? (Barnevernet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://m.youtube.com/watch?v=_MfUiU2203I

Har faktisk vanskelig for å tro at det finnes slike foreldre.

Studentoppgave? Men så ille nekter jeg å tro at de fleste av de som blir meldt til barnevernet kan være.

Anonymous poster hash: a12cb...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en studentoppgave :)

Anonymous poster hash: 05eab...735
Skrevet

Det er nok en studentoppgave

Anonymous poster hash: 9eb2c...544

Skrevet

Studentoppgave. For barnefjernet gjør alt de kan for å ta barn fra foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 071fc...8e8
Skrevet

https://m.youtube.com/watch?v=_MfUiU2203I

Har faktisk vanskelig for å tro at det finnes slike foreldre.

Studentoppgave? Men så ille nekter jeg å tro at de fleste av de som blir meldt til barnevernet kan være.

Synes du dette var ille???? Virkeligheten er mange ganger mye verre.

Anonymous poster hash: 3eddc...3bd

Skrevet

Studentoppgave. For barnefjernet gjør alt de kan for å ta barn fra foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 071fc...8e8

Å?

Skrevet

Haha.. det er en studentoppgave. Går faktisk i klassen dems. Er på en høgskole i Oslo :)

Anonymous poster hash: de4cd...4e4

Skrevet

Synes du dette var ille???? Virkeligheten er mange ganger mye verre.

Vel.. vi hører så mye om barnevernet. Alle feilene de gjør og at de tar unger rett som d er pga at de manglet litt tøy i barnehagen eller at de hadde en flekk på genseren sin et par ganger.

Eller at de mener at man ikke forstår barnet sitt eller har godt nok samspill etc

Ikke rart folk frykter barnevernet om folk tror at barnevernet henter ungene dems av kun disse grunnene.

I videoen gikk jo bekymringsmeldingen fra BHG ut på nettopp d med at barnet manglet utstyr. Jeg jobber selv i BHG og det er MANGE foreldre som ikke klarer å følge opp dette, men ser ingen grunn til at det skal sendes bekymringsmeld pga det. Da snakker man med foreldrene/minner de på det. Noenganget holder det ikke med bare en påminnelse.

Men måten denne jenta i videoen møter den barnevernsansatte blir jeg helt satt ut av. Den ansatte er jo i møtekommende, rolig og hyggelig. Likevel så tar moren helt av. Jeg kjenner ingen som oppfører seg sånn. Ingen som syns d er greit å forlate en 4 åring alene om kvelden. Ingen som ikke gidder å bruke penger på utstyr til barnet sitt fordi de trenger ting til seg selv først.

Hvis d er sånn de som skriker ut om barnevernet oppfører seg og holder på, så skjønner jeg jo hvorfor barn blir hentet "så ofte" på tilsynelatende tynt grunnlag.

Jeg klarer bare ikke å forstå at det finnes så mange sånne foreldre som i eksempelet over som har ansvaret for barn.

Moren framstod som ansvarsløs, umoden, egoistisk og totalt blottet for selvinnsikt.

Skrevet

Vel.. vi hører så mye om barnevernet. Alle feilene de gjør og at de tar unger rett som d er pga at de manglet litt tøy i barnehagen eller at de hadde en flekk på genseren sin et par ganger.

Eller at de mener at man ikke forstår barnet sitt eller har godt nok samspill etc

Ikke rart folk frykter barnevernet om folk tror at barnevernet henter ungene dems av kun disse grunnene.

I videoen gikk jo bekymringsmeldingen fra BHG ut på nettopp d med at barnet manglet utstyr. Jeg jobber selv i BHG og det er MANGE foreldre som ikke klarer å følge opp dette, men ser ingen grunn til at det skal sendes bekymringsmeld pga det. Da snakker man med foreldrene/minner de på det. Noenganget holder det ikke med bare en påminnelse.

Men måten denne jenta i videoen møter den barnevernsansatte blir jeg helt satt ut av. Den ansatte er jo i møtekommende, rolig og hyggelig. Likevel så tar moren helt av. Jeg kjenner ingen som oppfører seg sånn. Ingen som syns d er greit å forlate en 4 åring alene om kvelden. Ingen som ikke gidder å bruke penger på utstyr til barnet sitt fordi de trenger ting til seg selv først.

Hvis d er sånn de som skriker ut om barnevernet oppfører seg og holder på, så skjønner jeg jo hvorfor barn blir hentet "så ofte" på tilsynelatende tynt grunnlag.

Jeg klarer bare ikke å forstå at det finnes så mange sånne foreldre som i eksempelet over som har ansvaret for barn.

Moren framstod som ansvarsløs, umoden, egoistisk og totalt blottet for selvinnsikt.

Er barn i en barnehage jeg jobbet i for lenge siden ble tatt fra moren sin.

Det skulle ikke forundre meg om moren forteller andre om manglende utstyr, litt flekker på klærne, eller et glassvin på kveldstid.

Faktum var at barnet ble levert i barnehagen med matpakker med muglet brød og bleier fra dagen før (vi merket bleiene vi sendte ham hjem i). Ikke innimellom, men omtrent hver dag. Itillegg stinket barnet og klærne så sterkt at de andre småbarna reagerte. (Vi badet barnet med jevne mellomrom i barnehagen. Og vasket klærne til barnet minst én gang i uka).

Og det vinglasset på kveldstid, det var nok til at mora leverte full i barnehagen. Og noen ganger prøvde å hente barnet stinkende av alkohol.

Likevel tok det over ett år fra barnevernet kom inn i bildet før de tok ham. Og dette var ikke det første barnet moren mistet..

Anonymous poster hash: 5ba58...a84

Skrevet

Dessverre er det mange slike. Totalt blottet for selvinnsikt. Vet om forelder som har reist på weekendtur og latt spedbarn på 10 mnd være alene hjemme. Festet flasker med mme rundt på lekegrinden som skulle holde hele helgen.

Skrevet

Dessverre er det mange slike. Totalt blottet for selvinnsikt. Vet om forelder som har reist på weekendtur og latt spedbarn på 10 mnd være alene hjemme. Festet flasker med mme rundt på lekegrinden som skulle holde hele helgen.

Herregud for en grusom historie. Forstår ikke at det er mulig engang!

Skrevet

😳😳😳

Anonymous poster hash: 0a5dd...40e

Skrevet

Haha.. det er en studentoppgave. Går faktisk i klassen dems. Er på en høgskole i Oslo :)Anonymous poster hash: de4cd...4e4

Dems?Virkelig???

Anonymous poster hash: 4bd42...679

Skrevet

Dems?Virkelig???

Anonymous poster hash: 4bd42...679

Ja huff! Når hun er ferdig barnevernspedagog bør noen korrekturlese rapportene 😑

Skrevet

Problemet er vel at det er mange mennesker som aldri skulle jobbet i bv som er mer opptatt av å sitte med makt og lar det gå prestisje i saker som er helt hinsides og hvor det ikke trengs hjelp eller kanskje mer veiledning en det å fjerne barna... Dessverre så orker ikke de som virkelig er flinke og holde ut, da de blir konstant jobbet mot av ledere som er makt syke.. Dette gjelder ikke alle steder i landet men dessverre så ser man jo igjennom dokumentarer og nyhetene skjer. Selvfølgelig så vil alle de negative sakene komme frem i media og det er faktisk en god del av de, man hører ikke om de gode sakene hvor bv virkelig gjør jobben sin.. 

Problemet er at når det går prestisje i saker som egentlig burde være ikke saker så bruker de kapasitet som burde være fokusert på saker hvor barna virkelig lider.. Man hører jo og om saker hvor barn lider igjennom år etter år og meldingene renner inn med jevne mellomrom men det skjer aldri noe og barna sitter igjen som tapere. Er og en grunn til at det er mange tidligere barneverns barn saksøker barnevernet når de blir voksne fordi ting ikke blir gjort ordentlig.. 

Det er synd at det finnes dårlige mennesker i systemet som ødelegger for de som er flinke og som gjør jobben ordentlig..

Det som bør gjøres i mitt hode er å få en oppussing på systemet og få bort alle disse makt syke sjelene som virkelig ikke gjør jobben sin. Og på en eller annen måte gjort etaten  til en bedre etat for barna.. 

Anonymous poster hash: 43aca...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...