Gå til innhold

Er det noe vits med dunjakke til 1. klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en Bergans dunjakke på salg til 1. klassingen. Men, er det egentlig noe vits, med tanke på utelek og et stoff som lett blir revet opp?

Anonymous poster hash: 3f3a1...085

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De er gode og varme

Anonymous poster hash: 3fe32...bd2
Skrevet

Nei, det er ikke lurt. Enten må barnet være forsiktig og ikke være med i akebakken ol eller så må du regne at jakka får rifter og blir gromøkkete.

Anonymous poster hash: e2422...c95

Skrevet

Nei, det er ikke lurt. Enten må barnet være forsiktig og ikke være med i akebakken ol eller så må du regne at jakka får rifter og blir gromøkkete.

Anonymous poster hash: e2422...c95

Ikke de erfaringene vi har.

Da har dere vært uheldig eller har du i det hele tatt hatt jakken på dine barn?

Anonymous poster hash: 3fe32...bd2

Skrevet

Det spørs jo hvor dere bor, om det blir kaldt der. Vi har hatt dunjakke til frøkna fra hun gikk i 1-2 klasse. En av jakkene har måtte lappes litt, men ser ikke problemet så lenge jenta har på seg klær hun ikke fyser med.

At den blir møkkete er ikke sant, den skal jo ikke brukes når det blir mildvær, da er den for varm.

Vi har også kjøpt på salg.

Anonymous poster hash: b2498...67b
Skrevet

Hatt Bergans dunjakke til alle fra 1.klasse (4 stk), og aldri opplevd at de blir revet opp,og to av barna er gutter som leker ganske vilt.

Anonymous poster hash: 1010d...a36

Skrevet

Løp og kjøp. Eneste som duger hvis/når det blir flere minus.

Skrevet

Takk! Da blir det dunjakke :)

Skrevet

Enig. Hvorfor skal ikke barna våre ha de varmeste jakkene når kulda setter inn? De er også mer ute enn oss..dun er det beste når det virkelig blir kaldt. Jeg vil ikke at barna mine skal fryse.

Anonymous poster hash: f0bf0...cbf

Skrevet

Kan dere hjelpe meg med en ting til? Størrelse. Hun er ca. 122 cm. Velger jeg str. 122 eller 128?

Hi

Skrevet

Kan dere hjelpe meg med en ting til? Størrelse. Hun er ca. 122 cm. Velger jeg str. 122 eller 128?

Hi

Hadde tatt 128 for da har hun den til neste vinter også!

Anonymous poster hash: 2ede9...87b

Skrevet

Min gutt er 122cm og bruker 128. Hvor er det salg? Skulle hatt til lillebror også.

Anonymous poster hash: 3b536...329

Skrevet

Min har 128. Han er 121cm. Det går helt fint, ville ikke kjøpt mindre.

Den blir ikke møkkete, dersom det er mildt bruker han den selvsagt ikke.

Liker at han har en god og varm jakke. Slipper å kle på seg mye til friminuttet. Jeg vet at han et varm selv med bare et lag under.

Skrevet

Hvor er det salg?

Anonymous poster hash: 0120a...0dc

Skrevet

Kjøpte Bergans dunjakke til eldste da han gikk i 1 klasse. Den brukte han i 1 og 2 klasse, før den ble arvet  videre til yngste som også har brukt den 2 sesonger. 

Ikke noe hull eller rifter, og begge mine barn får beskjed om at klærne er til for å brukes - de trenger ikke begrense leken. Går det i stykker så fikser vi. 

De har også noen billigere lette dunjakker med supertynt stoff. Eldste har fått et lite hull i sin nå (han er 12 år) da han lekte gjemsel og skrapet den inntil en stein. Fikser bare med teksiltape.

Skrevet

Vi har hatt bergans dunjakke fra 1 år :) 3 og 5 åringen bruker det hver vinter, ingen synlig slitasje. Fantastisk gode:)

Anonymous poster hash: 50f2c...e43

Skrevet

Er jo greit å ha gode varme jakker til ungene, om de er 6 eller 16.

Anonymous poster hash: 0d588...041

Skrevet

Dunjakke fungerer ikke her. Men bor på sunnmøre 🙈 regner regner regner her.

Anonymous poster hash: acbb2...edc

Skrevet

Løp og kjøp. Eneste som duger hvis/når det blir flere minus.

Sikkert gode jakker, men blir litt teit å påstå at de er de eneste som dugeri kuldegrader. Her vi bor er det alltid dager med temperaturer rundt -15 grader hver eneste vinter, og ungene våre har aldri hatt på seg ei Bergans dunjakke men likevel vært varme og tørre.

Anonymous poster hash: 921ee...255

Skrevet

Dårlig erfaring. Her er det perioder hvor det har vært veldig kaldt men svært lite snø. Sønnen min har med et par dunjakker akt ned akebakken på magen. Tynt isete lag og grus som stikker opp. Resultat: flenger og hull over hele brystet. Ene jakka var Bergans andre Stormberg. Han gikk i 2.- og 4. trinn. Gidder ikke kjøpe det mer. Bedre med en god teknisk jakke som tåler litt. Ikke fryser de i minus 20 heller når de har ull og fleece under. 

Anonymous poster hash: c191a...525
Skrevet

Sikkert gode jakker, men blir litt teit å påstå at de er de eneste som dugeri kuldegrader. Her vi bor er det alltid dager med temperaturer rundt -15 grader hver eneste vinter, og ungene våre har aldri hatt på seg ei Bergans dunjakke men likevel vært varme og tørre.

Anonymous poster hash: 921ee...255

Ikke bergans jeg snakker om....men dunjakker. Jeg mener det er det beste på de kaldeste dagene

Skrevet

Min har 128. Han er 121cm. Det går helt fint, ville ikke kjøpt mindre.

Den blir ikke møkkete, dersom det er mildt bruker han den selvsagt ikke.

Liker at han har en god og varm jakke. Slipper å kle på seg mye til friminuttet. Jeg vet at han et varm selv med bare et lag under.

Hvordan sitter jakken i den størrelsen på han? Den blir ikke veldig klumpete?

Hi

Skrevet

Hvordan sitter jakken i den størrelsen på han? Den blir ikke veldig klumpete?

Hi

Nei, den ser helt grei ut på. Ikke mye for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...