Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Jeg er i en diskusjon med et firma. De solgte meg et produkt (via nettbutikk) som ble ødelagt ved første gangs bruk. De godkjenner reklamasjonen og tilbyr rabattkode/tilgodelapp på beløpet, som da må brukes i deres nettbutikk. Jeg ønsker ikke å handle noe mer fra nettbutikken deres og vil ha pengene tilbake. Noen som vet om jeg kan kreve det? Eller må jeg godta tilgodelappen deres? På forhånd takk for svar. Anonymous poster hash: de933...a4d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Du har tydeligvis krevet kjøpet hevet frem for å få nytt/reperasjon og da har du ikke krav på pengene tilbake. Selger har lov til å gi deg tilgodelapp når du hever et kjøp selv om årsaken er feil/skade på varen ettersom du kunne ha kreve nytt/reperasjon. Anonymous poster hash: bcdf3...951
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Ok. Takk for svar. Da blir det tilgodelapp. Var ikke store summen, bare ergrer meg at de kan selge varer med å elendig kvalitet uten at man kan heve kjøpet. Ønsker ikke nytt da jeg etter litt googling ser at dette har skjedd mange som har kjøpt samme produkt. Dårlig kvalitet over hele linjen der altså. Men, da lærte jeg det i dag, og unngår den butikken fremover. Anonymous poster hash: de933...a4d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Ehm, HALLO?! Du kan selvsagt kreve pengene tilbake!!!! Det er en reklamasjon!!! Anonymous poster hash: 2618d...4a8
the amazing spidermamma Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 http://www.xn--kjpsloven-m8a.com
the amazing spidermamma Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Du har vel krav på å få varen reparert eller erstattet. Og hvis de ikke klarer det, kan du be om å få hevet kjøpet. Men så er det jo netthandel, og da vet jeg ikke om dette med angrerett også spiller inn?
It's all about me Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Ehm, HALLO?! Du kan selvsagt kreve pengene tilbake!!!! Det er en reklamasjon!!!Anonymous poster hash: 2618d...4a8 Er nei, det kan du ikke. Selger har rett til å reparere eller levere nytt produkt. Først etter å ha rettet samme to ganger tidligere kan kjøper heve kjøpet tredje gang. Kan ikke selger reparere eller levere ny produkt kan han heve eller gi tilsvarende vare i samme eller høyre prisklasse. Kjøper kan som sakt først kreve kjøpet hevet når samme feil oppstår for tredje gang. At nettbutikken her tilbyr tilgodelapp ved første gangs feil er ganske realt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Du har vel krav på å få varen reparert eller erstattet. Og hvis de ikke klarer det, kan du be om å få hevet kjøpet. Men så er det jo netthandel, og da vet jeg ikke om dette med angrerett også spiller inn? Angrerett gjelder kun ved kjøp som ikke er over disk, så jo da spiller den inn. Angrerett gjelder ikke ved kjøp i butikk. Anonymous poster hash: d87e3...5b2
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Du har vel krav på å få varen reparert eller erstattet. Og hvis de ikke klarer det, kan du be om å få hevet kjøpet. Men så er det jo netthandel, og da vet jeg ikke om dette med angrerett også spiller inn? Angrerett og reklamasjon er to forskjellige ting. Angrerett gjelder ting som ikke er tatt i bruk og innen to uker. Det er reklamasjonsretten som skal brukes her. Selger har rett til å reparere eller å gi deg en ny to ganger. Tredje gang produktet ryker, har du rett til å få pengene igjen. Du trenger ikke å godta tilgodelapp, men da kan selgeren velge å reparere i stede for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå