Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Skal egentlig flytte til nytt sted neste måned men sambo stakk av fra oss og nå sitter jeg igjen med en kontrakt og dyr husleie, betyr det at jeg ikke kan endre mening nå ? er veldig bekymret for husleien osv. Anonymous poster hash: 30b17...98c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Står hans navn også i kontrakten er han pliktig å betale halvparten. Anonymous poster hash: 0393b...3ee
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Ta kontakt med utleier og forklar. Godt mulig kontrakten annulleres. Anonymous poster hash: 50dab...9dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Om dere begge har skrevet under på kontrakten er dere begge juridisk forpliktet. Du har flere muligheter. Ta kontakt med utleier og se om dere kan komme ut av kontrakten eller du kan flytte inn betale husleie og kreve din ex samboer for halve husleien. Siste løsning kan du selvfølgelig kun gjøre om du sier opp kontrakten forteste mulig. Da er han også bundet av betalingsplikten frem til oppsigelsestiden er utløpt. Anonymous poster hash: 743f8...eec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Om dere begge har skrevet under på kontrakten er dere begge juridisk forpliktet. Du har flere muligheter. Ta kontakt med utleier og se om dere kan komme ut av kontrakten eller du kan flytte inn betale husleie og kreve din ex samboer for halve husleien. Siste løsning kan du selvfølgelig kun gjøre om du sier opp kontrakten forteste mulig. Da er han også bundet av betalingsplikten frem til oppsigelsestiden er utløpt. Anonymous poster hash: 743f8...eec Eller siden de begge står på kontrakten må han også si opp kontrakten om han vil slippe unna sin halvart av betaling og forpliktelser. ikke slik at hi skal gjøre jobben for han. Anonymous poster hash: 1129e...5a0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c Da har du i alle fall lært noe. Alltid ha kontrakter som gjelder flere i alles navn. Anonymous poster hash: 1129e...5a0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c Shia happens... Mulig huseier viser stor forståelse og lar deg slippe unna. Lov å håpe. Anonymous poster hash: 0393b...3ee
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c Har du ikke råd til å bo der på egen inntekt så må du først ringe huseier og prøve å komme ut av kontrakten. Det vil også være det første sosialkontoret spørre deg om. Du har plikt til å gjøre alt du kan, og da er minste minimum å forsøke å heve kontrakten. Det er IKKE flaut for deg å fortelle ny huseier at samboer har gått fra deg, det er flaut for din ekssamboer - noe enhver halvveis oppegående person vil forstå. Ta kontakt med huseieren så fort som mulig og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: afa97...27e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c Det er ikke flaut, du kan jo ikke noe for at din samboer har gått fra deg. Snakk med huseier så fort som mulig. Er godt mulig han hever kontrakten. Det er jo mye bedre å si i fra nå, enn om et halvt år når du ikke kan betale for deg, og du har visst det hele tiden. Da er det ikke sikkert at huseier er så hyggelig, de ønsker jo leieboere som kan betale for seg. Anonymous poster hash: 44f34...fe2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Desverre var jeg så dum som skrev kontrakten kun i mitt navn..... men jeg får vel flytte og søke om sosialhjelp da hvis ikke han vil bryte ontrakten, er så flaut og ta kontakt med han og si at sambo har gått fra meg Anonymous poster hash: 30b17...98c Det er ikke du som skal være flau altså, selv om din følelse er helt legitimt å ha. En utleier som får en slik tlf, vil mest sannsynlig ha stor forståelse for at leien blir for høy for én person, når man i utgangspunktet var to da kontrakten ble underskrevet. Gjennom alle mine år som leietaker (er 33 år og aldri eid bolig selv), er min erfaring at utleiere er ganske ok å ha med å gjøre så lenge man har en åpen kommunikasjon. Jeg har aldri hatt problemer med f.eks å få utsatt deler av husleie en måned, depositum på avbetaling, kun inntekt fra nav o.l. Sist gang jeg var på visning, lurte huseier på hva jeg jobbet med. Jeg var da helt ærlig og sa jeg var arbeidsledig, men hadde såpass gode dagpenger, at det ikke var noe problem å betjene husleia. Jeg er også alenemor, barnet var da 1 år. Han satte pris på at jeg var ærlig og vi signerte kontrakt. Kontakt utleier du og si at dessverre har samboer gått fra deg og du da ikke vil klare å betjene leia alene. Spør om det er noen mulighet for å heve kontrakten eller komme til en løsning som er grei for begge parter. Er han et normalt oppegående menneske, har han stor forståelse for situasjonen. Lykke til! Anonymous poster hash: 50dab...9dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Jeg leier ut 4 enheter,å jeg har sotte stor pris på om du hadde ringt idag! Da kunne jeg annullert kontrakten og lagt ut leiligheten til leie så fort som mulig😊 det er jo tross alt 1 mnd til du skal flytte inn,det er jo bedre enn om 1 uke vis du skjønner 😉 Anonymous poster hash: 2f518...d66
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 sambo m1 (fra sp.) avkom av en indianer og en svart person (ofte brukt nedsettende)http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sambo&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal sam|boer m2; el sam|buer m2 partner som en bor sammen med uten å være gifthttp://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=samboer&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 5bcec...227
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 sambo m1 (fra sp.) avkom av en indianer og en svart person (ofte brukt nedsettende) http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sambo&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal sam|boer m2; el sam|buer m2 partner som en bor sammen med uten å være gift http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=samboer&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 5bcec...227 Wow.... Anonymous poster hash: 44f34...fe2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 sambo m1 (fra sp.) avkom av en indianer og en svart person (ofte brukt nedsettende) http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sambo&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal sam|boer m2; el sam|buer m2 partner som en bor sammen med uten å være gift http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=samboer&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 5bcec...227 Du må tydeligvis ha noen problemer med deg selv.. Anonymous poster hash: a5331...fcc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #16 Skrevet 14. mars 2017 Ta kontakt med utleier, så tenker jeg at ting ordner seg! Alternativt får du legge den ut på hybel.no og leie ut et rom, slik at du får dekt husleia. Evt, leie ut et rom på AirBnb? Anonymous poster hash: 6aae0...ead
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #17 Skrevet 14. mars 2017 Galskap å flytte inn dersom du ikke har råd. Å stole på sosialhjelp er ikke lurt, ikke brennsikkert du får nok hjelp, og som regel tar det lang behandlingstid. Hva med depositum? Kjempedårlig gjort å la deg i stikken slik, men nå ble det sånn. Kan ikke skjønne at du har noe rett på hjelp fra ham når kun ditt navn står i kontrakten. Bit ibdet sure eplet og ring huseier med en gang og si fra hva som har skjedd. Utleier får garantert ny leietaker i tide. Anonymous poster hash: bdfb4...dd3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #18 Skrevet 14. mars 2017 Wow.... Anonymous poster hash: 44f34...fe2 Ja, ikke sant? Afro-amerikaner-indianeren gikk ifra dem. Bare wow! Hva har etnisitet med dette å gjøre? Det skjønner ikke jeg heller. Anonymous poster hash: 5bcec...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå