Morcheeba Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Jeg er bekymret for 5-åringen min som skal begynne på skolen til høsten. Han har meltdowns flere om dagen og er så himla intens! - Litt strengt blikk eller streng stemme, så kaster han seg gråtende ned og erklærer at jeg nok ikke elsker ham og at han skal flytte. - Han synes andre unger er "slitsomme" og vil helst leke alene. - Ekstremt kreativ, lager hele tiden noe av papir, papp, blader eller tøy. - Intens, spesielt mot meg. Han har en million spørsmål og gir seg ikke med å prate om jeg går på do, om noen andre prøver å si noe eller om han møter lunken mottakelse. -Kan begynne å gråte - skikkelig - for eksempel hvis jeg henter noe han ville hente selv, hvis jeg sier noe han ikke hadde tenkt at jeg skulle si etc... -Vil mye heller være med de voksne enn med barna han er på besøk hos.. Noen som har en sånn og kjenner igjen?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Vår femåring er lik på en god del av punktene. Har aldri tenkt noe over det. Utenom at jeg blir svett i ørene til tider. De er små de 5åringene våre. Og i en rasende utvikling. 😊 Skulle ønske de fikk henge opp ned i trærne ett år til jeg. Anonymous poster hash: 0d8d5...e4f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Jeg er bekymret for 5-åringen min som skal begynne på skolen til høsten. Han har meltdowns flere om dagen og er så himla intens! - Litt strengt blikk eller streng stemme, så kaster han seg gråtende ned og erklærer at jeg nok ikke elsker ham og at han skal flytte. - Han synes andre unger er "slitsomme" og vil helst leke alene. - Ekstremt kreativ, lager hele tiden noe av papir, papp, blader eller tøy. - Intens, spesielt mot meg. Han har en million spørsmål og gir seg ikke med å prate om jeg går på do, om noen andre prøver å si noe eller om han møter lunken mottakelse. -Kan begynne å gråte - skikkelig - for eksempel hvis jeg henter noe han ville hente selv, hvis jeg sier noe han ikke hadde tenkt at jeg skulle si etc... -Vil mye heller være med de voksne enn med barna han er på besøk hos.. Noen som har en sånn og kjenner igjen? Det kan være Aspergers, men vanskelig å si uten mer informasjon. Eller det kan bare være "ingenting". Kanskje han bare er litt umoden for alder. Anonymous poster hash: f96ff...0c6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Hvordan er han i barnehagen? Det sier mye mer om hvordan han vil fungere på skolen enn hvordan han er hjemme. Har en som kan bli helt hysterisk hjemme og som ikke hører på hva jeg sier i det hele tatt da, men i barnehagen og nå i 1.klasse fungerer han kjempebra. Innen hysteriske anfall og flink i skolesituasjonen. Anonymous poster hash: 67855...65b
Morcheeba Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2017 Takk for svar! Han fungerer bedre i barnehagen - det er mest her hjemme vi ser dette. Selv om barnehagen merker at han kan trekke seg unna i lek og at han leker veldig mye fantasilek og helst ikke vil slutte med et når de andre ungene skifter lek.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Har han lange dager i barnehagen? Vår kan bli litt slik når han er sliten. Gråter om jeg åpner døra og han hadde tenkt til å gjøre det, er intens på oss, men orker ikke mye besøk eller aktiviteter i helger... Men har han kortere dager i barnehagen over lenger periode og han ikke blir så sliten er han ikke fullt så ille på det, litt av trekka er jo der Anonymous poster hash: 2172b...a9a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Veldig lik sønnen min. Han begynnte i første klasse nå og hadde tre dager med SFO , han var livredd! Ville ikkeslippe tak og sliter veldig med nye steder. Han var hysterisk, og jeg ble veldig bekymret for hvordan dette skulle gå. Første skole dag var han likedan. Men to dager etter det gikk det over. Nå som han har gått ett halvår går fergekrav strålende! Han er fortsatt mye alene på SFO feks. Men trives med å perle og tegne alene. Men har fått seg en venn, hadde to men han ene sluttet nå til januar dessverre. Dette tok han meget tungt og gråt og var veldig fra seg, men nå går det bedre. Min sønn er også litt annerledes enn andre barn. Men har ikke ønsket at det blir satt en diagnose på han. Det han derimot er, er lynende intelligent og er på absolutt toppen i klassen. Så senk skuldrene ) Anonymous poster hash: caa2f...ea2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Høres akkurat ut som min 6 åring som er under utredning og ser ut som om han havner et sted på autismespekteret. 1000 spm hver dag som må besvares med presisjon. Fungerer dårlig sosialt men har noen få venner han fungerer med. Er enten kjempeglad eller kjempesint, supersmart og meget kunnskapsrik++++ Mye har bedret seg etter tiltak i bhg og skole via ppt og blir sikkert enda bedre når vi eventuelt får en diagnose fra bup. Anonymous poster hash: e88eb...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå