Gå til innhold

Hvilke smarte løsninger i hjemmet har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg / vi har 3 barn og noen ganger føler jeg det "flyter" her. 

Selv om jeg også synes vi har tatt mange grep for å få orden.

Søker derfor etter flere tips til orden i "hjemmet" inkl gjerne også sykler, akebrett, ski mm. 

Feks på badet. Klærne til ungene ligger strødd der om kvelden. 

Anonymous poster hash: 6fbb2...aad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørkestativ i taket (hjørnet) på vaskerommet

Rikelig med hylleplass, med kasser som er til "diverse". Ting man ikke vet hvor hører til eller som bare flyter dumpes nedi der, så vet man hvor man skal lete.

Stol i gangen med samme konsept som over (hvis det flyter i stoler og bokser flyter det i det minste ikke på gulvet).

Anonymous poster hash: 97635...33d

Skrevet

Zipperposer fra Ikea. Finnes i ulike str forresten. Alle løse / single deler går opp i en slik pose. Hater nå ting flyter og blir forflyttet omkring i huset.

Skift til barnehagen går i den største posen.

Rydd vekk det dere ikke trenger for den årstiden man er i. Opp i loft, kjeller eller garsjen. Lag faste skuffer i badet hvor ungene har klærna sine. 

Anonymous poster hash: 3bf95...4a8
Skrevet

Har hver sin skuffe til utetøy/under-utetøy-klær til votter, luer, skjerf, fleece og ull. Våte klær blir hengt på badet eller lagt på gulvet (vi er heldige og har ett bad rett ved inngangsdøra)

Hver sin hylle på hovedbadet i ett skap til klær. Her får INGEN lov til å bare slenge fra seg på badegulvet eller i gangen.

Hver sin skuffe på badet til dill og dall

Skap i kjelleren der forrige sesongens klær blir lagt på vent

Plastbokser til uteklær som skal taes vare på

Stativ under vaskemaskinen til vaskepulver o.l

Tørketrommel oppå vaskemaskinen

Anonymous poster hash: 5c2f4...ae5

Skrevet

Den absolutte smarteste er pyrolysestekovn. Nydelig å kunne vri på en bryter og i løpet av et par timer ha stekovn som ser ny ut innvendig, selv etter masse fettsprut fra diverse mat.

Skrevet

Jeg / vi har 3 barn og noen ganger føler jeg det "flyter" her. Selv om jeg også synes vi har tatt mange grep for å få orden. Søker derfor etter flere tips til orden i "hjemmet" inkl gjerne også sykler, akebrett, ski mm.  Feks på badet. Klærne til ungene ligger strødd der om kvelden.    Anonymous poster hash: 6fbb2...aad

Skittentøyskurv på badet er vel opplagt? Til og med min yngste på 15 mnd kaster klærne dit om kvelden.

Anonymous poster hash: 723ce...b07

Skrevet

Den absolutte smarteste er pyrolysestekovn. Nydelig å kunne vri på en bryter og i løpet av et par timer ha stekovn som ser ny ut innvendig, selv etter masse fettsprut fra diverse mat.

Kjekt det, men blant rot og klær er det ikke innsiden av stekeovnen som plager meg mest i en hektisk hverdag :P

Anonymous poster hash: 34c4f...1b0

Skrevet

De smarteste er automatisk uttak av oppvaskmaskin om morgenen, automatisk utbedring av søppel og automatisk handling hver lørdag. Henholdsvis datter, datter og mann.

Ellers er jeg veldig fornøyd med en diger steinpeis som gjør at vi kan holde det lunt døgnet rundt selv når det er skikkelig kaldt og en hendelse over spisebordet som kan hektes ned når vi vil flytte bordet eller dekke med levende lys.

Anonymous poster hash: a22a0...86e

Skrevet

Skittentøyskurv på badet er vel opplagt? Til og med min yngste på 15 mnd kaster klærne dit om kvelden.

Anonymous poster hash: 723ce...b07

Veldig dumt å venne seg til å bare hive alt tøy til vask. Det meste kan jo brukes flere dager. Det sparer både arbeid, miljø og penger.

Anonymous poster hash: a22a0...86e

Skrevet

Kjekt det, men blant rot og klær er det ikke innsiden av stekeovnen som plager meg mest i en hektisk hverdag :P

haha. Jeg må lære meg å lese mer en overskriften :)

Skrevet

Min smarteste løsning er mannen min, men kun på kjøkkenet🤗 Han lager all mat og holder orden der ute😅

Anonymous poster hash: 0dd31...508

Skrevet

Smart og smart. Men etter at barna kom har jeg måtte lære meg at det må flyte litt til en hver tid og har laget plasser hvor det har lov til å flyte, så går jeg gjennom de regelmessig. Feks en liten stol på hvert soverom hvor brukte klær som kan brukes igjen legges, så flyter det ikke over alt. Ellers liker jeg at alt har sin plass. At alle har hver sine kurver i skapet i gangen til sine ting. Gangen er kanskje der hvor jeg synes det er mest rotete. Så prøver å ta det så fort jeg kommer inn døra. Ellers, sette inn i oppvaskmaskina med det samme og sette den på så fort den er full.

Anonymous poster hash: e8f90...30f

Skrevet

haha. Jeg må lære meg å lese mer en overskriften :)

Hehe :)

Skrevet

Kanskje alt rot forsvinner hvis man putter det inn der?

Skrevet

Vi har en liten knaggrekke, 4 knagger, pr barn på badet. Her henges klær som kan brukes igjen. Pysjen henges der om morgenen. Det har spart oss for mye klesvask. Tidligere slapp de tøyet på gulvet på kvelden, og så kastet jeg en stor haug til vask for å rydde det unna.

I garderobeskapet i gangen har vi bokser til refleksvester og lommelykter, luer, buffer og hansker, hjelmer og sykkellåser osv. Boksene står i barnehøyde, på hylla rett over skohyllene, og det er enkelt for barna å slippe rotet i riktig kurv i stedet for på gulvet.

Anonymous poster hash: 560f7...bcb

Skrevet

Jeg har en mann som gjør husarbeid, smart er han også, så han er nok den smarteste løsningen. Det hjelper også å bare ha ett barn og ikke ha forventninger om at det skal være perfekt rent og ryddig hele tida.

Anonymous poster hash: 60a11...7ce

Skrevet

Jeg synes det har blitt bedre etter jeg innså at det er lurt å ha veldig mange skap og kommoder rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...