Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Ser det er det absolutt billigste å kjøpe.. koldtbord Osv de dobbel pris og vi har ikke så mye penger... hva hadde evt passet å laget til utenom? Er det normalt å servere med feks potetsalat? Vil ikke virke kjip 😞 Anonymous poster hash: 8a2e6...e36
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Snitter* beklager feil i overskriften Anonymous poster hash: 2d125...4b7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Snitter i dåp er ikke kjipt. Men velg godt pålegg:-) Vi hadde snitter i dåpen til eldste Anonymous poster hash: 6140c...c91
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Snitter i dåp går fint. Ikke server noe utenom. Men ha selvsagt kaker etterpå. Anonymous poster hash: 4883c...2cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Snitter i dåp går fint. Ikke server noe utenom. Men ha selvsagt kaker etterpå. Anonymous poster hash: 4883c...2cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Jeg synes det er litt kjipt, blir liksom ikke mett. De dåpens jeg har vært i der det har blitt servert snittet, er mye fortere "ferdig" enn ellers. Kommer vel av at det stort sett blir kortere tid før kakene kommer på bordet. Der går jo an å lage koldtbord selv? Anonymous poster hash: c2356...2a5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Fine snittet er jo superdigg! Kjør på! Men min erfaring er at mange spiser mange snitter, så pass på å kjøpe nok! Anonymous poster hash: 9513b...043
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Helt greit. Men husk å beregne 5-6 snitter pr person. Det er superlett å lage eget koldtbord også da, om det er et alternativ. Anonymous poster hash: 7fa98...e25
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Blir ikke mett?? Unnskyld meg, men hva skal til for å mette deg da? Snitter er da mer enn bra nok i dåp! Har hatt det på alle mine tre barn. Og ikke pga lommeboka, men fordi det er praktisk og godt og noe alle liker. Jeg er stappmett etter 4 Snitter, det er jo godt med pålegg på disse og det er vanlig å beregne ca 5 per voksen. Vi har alltid hatt mye igjen etterpå. Anonymous poster hash: 5bf13...03f
Sokkedyret Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er kjempegodt 😊 Jeg hadde ikke tenkt at det var kjipt eller at du hadde valgt det på grunn av økonomi...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er helt innafor! Vurderer det selv. Samtidig blir vår dåp på sommeren, så hadde jo vært digg å fått noen til å stå og grille ute Men ellers er snitter kjempeflott. Mye mindre arbeid, og det er mat alle liker. Anonymous poster hash: fee8d...f0e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er bra Anonymous poster hash: 99450...4b9
Miamimom Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er godt det! Og de fleste har nostalgiske, gode minner om de.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 veldig kjipt da. Anonymous poster hash: e442a...926
sug lut Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Jeg ELSKER snitter, og får det altfor sjelden! Men det kan da umulig være billig å bestille mat uansett? Hvordan det "ser ut" hadde jeg gitt rapende blanke i, jeg serverer det jeg vil servere, men hvis dere har dårlig råd tenker jeg at det kanskje er andre løsninger som faktisk er rimeligere?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er helt ok, men det minner mer om begravelse eller noe man får mellom to møter. Det innbyr på en måte ikke til å sitte ned med lange gode samtaler. Anonymous poster hash: b96a8...fff
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 Snittar er super buffetmat. Ville kanskje supplert med ein grønn salat til dei kresne og dei som har vent seg av med mat. Men som nevnt over, er det eit økonomisk spørsmål er det billigare å lage noko sjølv.
*Miss Marple* Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 Vi har hatt snitter/smørbrød i alle dåpene. Det er veldig vanlig her vi bor og tror ingen syns det er kjipt. Man har jo som regel mye av det samme på smørbrød som man finner på koldtbord. Det er faktisk ganske enkelt å lage de selv også om man kjøper inn gode råvarer. Jeg tror vi beregnet 4 stk pr pers, store som små, og da var det godt med mat igjen. Noen spiser 1 mens andre spiser 6.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 Det er jo også litt forskjell på om dere spiser kl.13 og alle uansett skal spise middag hjemme etterpå eller om dere spiser litt senere slik at måltidet skal være gjestenes middag. Anonymous poster hash: b96a8...fff
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er ikke kjipt. Men om dere har dårlig råd ville jeg heller gått for feks en varmrett som gryterett el, eller feks hjemmelaget koldtbord (det gjorde vi. Ble 1000kr for 30 mann med litt planlegging). Det er jo som oftest nærmeste familie som kommer i dåpen, og det er ikke noen dere skal imponere. Anonymous poster hash: f0dbe...1d9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #21 Skrevet 7. januar 2017 Snitter er helt fint. Men siden det er vinter og kaldt, støtter jeg forslaget over om en varm gryterett. Det trenger ikke å bli dyrt, det heller. Anonymous poster hash: ef5c6...341
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #22 Skrevet 7. januar 2017 Det er jo også litt forskjell på om dere spiser kl.13 og alle uansett skal spise middag hjemme etterpå eller om dere spiser litt senere slik at måltidet skal være gjestenes middag. Anonymous poster hash: b96a8...fff Jeg har kun vært i dåper som er kl 11 i kirken, og derfor mat rundt kl 13. Da har vi fått servert middag eller koldtbord, og så kaffe og kake rundt kl 16.00. Anonymous poster hash: c2356...2a5
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2017 #23 Skrevet 7. januar 2017 Dere serverer det dere vil, og folk som blir snurt over det det får, har et problem, ikke dere. Snitter er helt ok, smaker stort sett godt og alle burde klare å finne noe de liker. Blir man ikke mett, så får man spise når man kommer hjem. Samme hva du serverer så risikerer du at det er noen som ikke liker det eller ikke klarer å spise seg mette. Sånn er det bare. Men er det billig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå