Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Min mann og jeg har to barn sammen. Vi har et ok forhold som selvfølgelig bærer litt preg av en travel hverdag med to små, men det siste året har det skjedd noe med min mann. Han er sur på meg veldig ofte, klager mye og prøver å ha minst mulig tid med meg. Jeg tenker at kveldene er forbeholdt oss ettersom vi sjelden har kvelder sammen, men han vil ikke være sammen med meg. Han setter seg på PCen og hvis jeg vil se serie eller spise med han sitter han på telefonen og sovner. Jeg har spurt hva det er, men han mener han er blid og fornøyd. Det største problemet vi har er at jeg sitter med det meste av ansvaret for barn og husarbeid. Dette irriterer meg selvfølgelig fordi jeg også har like mye jeg må gjennom som han utenom hjemmet. Jeg har gitt beskjed om dette flere ganger, men enten sier han at han gjør masse eller at det er vanskelig med barna tilstede. Vi jobber begge turnus, så jeg har ofte barna alene på kvelden. Jeg får gjort husarbeid med barna tilstede eller når de er i bhg. Da sover han eller spiller. Hva er det jeg gjør som forårsaker denne bitre sure tonen hos han? Han er stort sett i dårlig humør hver eneste dag. Anonymous poster hash: ea8d6...a82
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Om du tror du er skyld i at mannen din skulker unna ansvaret sitt i familien og oppfører seg unnvikende og uhøflig... da tror jeg mannen din har psyket deg ned over tid. Han unngår deg, trekker seg for seg selv med telefonen. Skulle ikke forundre meg om han er utro, og at han ble det for et halvt år siden da han begynte å endre adferd. Enten det eller at han har andre problemer han ikke forteller deg. Parterapi så fort som mulig slik at det ikke får utvikle seg videre. Inntil dere får parterapi, skriv ned alt du gjør i hjemmet et par uker og hva han gjør - og så viser du ham forskjellen. Skriv gjerne også ned all den tiden han bare trekker seg unna deg, sover når du gjør husarbeid eller spiller. Du er ikke den som gjør noe galt - og bare det at du spør her er bekymringsfullt! Parterapi! Anonymous poster hash: d8c03...9ba
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Depresjon. Få i ham d-vitaminer. Massevis! Anonymous poster hash: e15a0...6a8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Depresjon. Få i ham d-vitaminer. Massevis! Anonymous poster hash: e15a0...6a8 Og du mener at du kan stille en diagnose uten at du har møtt mannen? Totalt useriøst! Meget mulig mannen er deprimert og at han har lave D-vitaminnivåer, men da bør han ta seg en tur til legen, få sjekket D-vit.-nivåene sine slik at han kan ta riktig dosering og ev. i tillegg få hjelp for en ev. depresjon. Anonymous poster hash: d8c03...9ba
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Og du mener at du kan stille en diagnose uten at du har møtt mannen? Totalt useriøst! Meget mulig mannen er deprimert og at han har lave D-vitaminnivåer, men da bør han ta seg en tur til legen, få sjekket D-vit.-nivåene sine slik at han kan ta riktig dosering og ev. i tillegg få hjelp for en ev. depresjon. Anonymous poster hash: d8c03...9ba Neida, men mye sannsynlig er han ikke dypt eller alvorlig deprimert. De fleste har for lite d-vitamin og det er verre på vinteren. Det er ikke farlig å ta litt ekstra d-vitamin. Det skal mye til før det blir for mye. Verd å prøve. Anonymous poster hash: e15a0...6a8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Neida, men mye sannsynlig er han ikke dypt eller alvorlig deprimert. De fleste har for lite d-vitamin og det er verre på vinteren. Det er ikke farlig å ta litt ekstra d-vitamin. Det skal mye til før det blir for mye. Verd å prøve. Anonymous poster hash: e15a0...6a8 Ikke uenig i det du skriver her, isolert sett. Men om det så er at mannen er deprimert, selv med en D-vit.-mangel, så er han likevel voksen og i et forhold med barn. Når kona har tatt opp problemet gang på gang uten at det blir noen bedring, da har også han et ansvar for å ta tak i problemene dere - uansett hva som er årsaken. Men det at Hi spør hva som er galt med henne er et alvorlig faresignal om balansen i det forholdet deres. Anonymous poster hash: d8c03...9ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Og du mener at du kan stille en diagnose uten at du har møtt mannen? Totalt useriøst! Anonymous poster hash: d8c03...9ba Langt ifra. Jeg er også fint i stand til å stille den diagnosen. Den heter akutt patologisk drittsekkitt. Det kan også være en mangelsykdom ved navn ansvarsløsiose. Eller en midtlivskrise. Anonymous poster hash: 6d551...ed8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Her blir vi veldig sure og gretne hvis det går lang tid mellom når vi har sex. Jeg er høysensitiv,og må ha minst 1 time alene i løpet av dagen. Ikke nødvendigvis at han ikke vil være sammen med deg Anonymous poster hash: 5ed86...6fb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Neida, men mye sannsynlig er han ikke dypt eller alvorlig deprimert. De fleste har for lite d-vitamin og det er verre på vinteren. Det er ikke farlig å ta litt ekstra d-vitamin. Det skal mye til før det blir for mye. Verd å prøve. Anonymous poster hash: e15a0...6a8 Jeg er veldig lav på d-vitamin. Det gjør meg verken lat, bedriten, deprimert eller unnvikende. Anonymous poster hash: a51df...b28
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Depresjon. Få i ham d-vitaminer. Massevis! Anonymous poster hash: e15a0...6a8 Han har ikke mangel på d-vitamin, og har vært hos legen. Jeg har d-vitamin mangel og jernmangel. Det er slitsomt, men jeg er ikke deprimert eller sur i hverdagen på grunn av det. Anonymous poster hash: ea8d6...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå