Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Ofte jobber kvinnen i et forhold redusert for å få familiekabalen til å gå opp med barn, henting i barnehage/skole +++ Noen her som har eller kjenner en mann som gjør det hvor kvinnen jobber fult? Kan ikke huske jeg har hørt om det, men vi kommer muligens i en situasjon hvor det kommer til å bli slik hos oss Anonymous poster hash: a26ac...fe4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Her er situasjonen slik. Samboeren gikk på en liten smell tidlig i høst og har redusert til 80%. Skulle fjerne fjort det selv, men for min del er det 100% eller ingenting. Håper å få endret dette på sikt. For å få hverdagen til å henge sammen og unngå at vi sliter oss ut må en av oss jobbe redusert. Anonymous poster hash: faf1f...310
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Vi tok begge et år perm uten lønn med barna, så de slapp barnehage dør de var tre. Veldig god løsning. Anonymous poster hash: c6d16...c69
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 En kollega av meg som nå er ca 50 år og med voksne barn jobbet refusert da barna hans var små. Lureste han noensinne har gjort ifølge han selv. Anonymous poster hash: 11fa6...030
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Vi gjør det, mannen har gått med til 80 %, henter tidligere i barnehage, har bedre tid til å følge opp aktiviteter. Funker fjell! Anonymous poster hash: 57e7b...26d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Vi tok begge et år perm uten lønn med barna, så de slapp barnehage dør de var tre. Veldig god løsning. Anonymous poster hash: c6d16...c69 For de rike ja :-) Anonymous poster hash: ba160...242
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Broren min hadde 80% noen år. Nå har de det begge to. Anonymous poster hash: c7075...339
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Vi jobbet 90 prosent begge to når våre barn var i barnehagealder. Begge hadde litt kortere arbeidsdager hver dag - en startet tidlig på jobb, var ferdig tidlig og hentet, den andre leverte i bhg og kom likevel hjem i ok tid. Det fungerte veldig fint. Anonymous poster hash: d1770...b75
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Vi jobbet begge 90% en periode da barna gikk i barnehage. Vi hadde fri annenhver fredag. For å være helt vårlig skulle jeg gjerne jobber redusert nå som barna er større (3 stk mellom 10 og 15). Det er MYE mer travelt nå. Det er alltid noe som skal følges opp: lekser, aktiviteter, kjøring hit og dit gode legger seg ALDRI om kvelden.... Det er ikke mye egentid igjen! Savner faktisk den tida da det var hektisk mellom kl 15:30 og 19. Nå er det konstant hektisk fra middag til kl 22. Det er alltid noen som skal et eller annet, noe som skal fikses og ordnes i forhold til skole og aktivitetef mm. Det krever mye å følge opp store barn!! Anonymous poster hash: 2bcc0...ec0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Min mann jobbet 50% i flere år, mens jeg jobbet fullt. En løsning som fungerte bra for oss, men hele verden rundt oss stilte spørsmål med det vi gjorde, noe ingen hadde gjort om det var jeg som hadde hatt redusert stilling. Lenge leve likestillingen... men bare ikke i praksis Anonymous poster hash: fa493...bb8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Vi jobbet begge 90% en periode da barna gikk i barnehage. Vi hadde fri annenhver fredag. For å være helt vårlig skulle jeg gjerne jobber redusert nå som barna er større (3 stk mellom 10 og 15). Det er MYE mer travelt nå. Det er alltid noe som skal følges opp: lekser, aktiviteter, kjøring hit og dit gode legger seg ALDRI om kvelden.... Det er ikke mye egentid igjen! Savner faktisk den tida da det var hektisk mellom kl 15:30 og 19. Nå er det konstant hektisk fra middag til kl 22. Det er alltid noen som skal et eller annet, noe som skal fikses og ordnes i forhold til skole og aktivitetef mm. Det krever mye å følge opp store barn!! Anonymous poster hash: 2bcc0...ec0 Helt enig i dette! Har ei venninne som jobber 70% og har et barn på 4 år. Hun syns det er slitsomt nok med 70% jobb pga barnet... høhø. Bare vent! Her er det ikke ro før 22 hver eneste dag. Savner og tiden hvor det var "travelt" fra 16 til 19! Anonymous poster hash: ac001...c4b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Mannen min har jobbet 90% ei tid for å få det til å gå ihop. Søstera mi og mannen jobber begge 80%. Anonymous poster hash: b5718...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Vi jobber deltid, begge to. 70% hver. Anonymous poster hash: a238e...88f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 For de rike ja :-) Anonymous poster hash: ba160...242 Det kommer litt an på hvor man bor. Med lave boutgifter og nøysomhet kan det gå. Anonymous poster hash: b5718...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Mannen min har jobbet 80 i alle år. Har full lønn da (utbetalt fra klp). Har en nakkeskade. Og jeg jobber fullt . Anonymous poster hash: 767f5...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå