Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Vi skal til Italia i sommer. Har bestilt en leilighet for lenge siden, må finne fly for seg selv. Jeg er ikke så reisevant og ikke spesielt god på å finne flybilletter. Noen som har noen gode tips til hvilke sider jeg bør bruke og ellers gode tips for at det skal bli så lett og billig som mulig? Noe jeg bør unngå? Anonymous poster hash: d949e...1d2
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Vi bestilte med Ryanair, først til London så Italia. Sparte mange tusen på det, kombinerte det i tillegg med Londontur:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Søk på Momondo Anonymous poster hash: 7a178...b6f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Sas har tilbud nå frem til 10.01. Billige billetter til Roma og Milano så jeg. Hvor i Italia skal du? Anonymous poster hash: 0dfae...c86
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Venezia. Kanskje ikke det mest "populære" stedet? Så bør jeg bestille først til f.eks London, så ett videre til Venezia? Hvordan blir det med bagasje da? Må det sjekkes ut og så inn på neste fly, eller fikser flyselskapene dette? *uerfaren* Hi Anonymous poster hash: d949e...1d2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Venezia. Kanskje ikke det mest "populære" stedet? Så bør jeg bestille først til f.eks London, så ett videre til Venezia? Hvordan blir det med bagasje da? Må det sjekkes ut og så inn på neste fly, eller fikser flyselskapene dette? *uerfaren* Hi Anonymous poster hash: d949e...1d2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Du kan fly direkte til Pisa med Norwegian og ta toget derfra. Det tar 3-4 timer. Tog i Italia fungerer veldig bra. Ville ikke flydd til London hvis du ikke vil ha en london-tur i tillegg. Ville flydd direkte til Italia. Anonymous poster hash: 5ffd9...bcf
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Fly direkte til Milano med sas som har tilbud nå. Da har du baggasje inkludert. Kort vei fra Milano til Venezia. Anonymous poster hash: 0dfae...c86
Lessismore Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Sjekk lavpriskalenderen til norwegian. Norwegian.com
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Bruk kayak.com Der får du oversikt over de ulike tilbudene og kan velge ut i fra de kriteriene du ønsker. Anonymous poster hash: bc34f...f3f
Førstemann Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Det går direktefly til Venezia. Har tatt det flere ganger. Er det Norwegian, tro?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Tusen takk for svar, dere! 😄 Skal sjekke opp Milano og tog! Er det direktefly fra Oslo, du mener kanskje? I så fall må vi uansett fra en annen norsk by 😉 Hi Anonymous poster hash: d949e...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Direkte fly med Norwegians til Venezia. Var der i fjor. Gangavstand til havna. Kjøpt båtbilett inne i ankomsthallen på automat. Så enkelt. Anonymous poster hash: 74f6c...2c4
the amazing spidermamma Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Direkte med Norwegian til Venezia, ville jeg tatt da. Evt SAS, sjekk priser. Det er risikabelt å velge lavprisselskaper som Ryanair hvis du må mellomlande. Det kan selvsagt gå helt fint, men hvis det første flyet er forsinket eller innstilt og du ikke rekker det du skal ta videre, har du ingen krav på refusjon og må kjøpe nye billetter videre. Snakker av erfaring.
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 (endret) Jeg pleier å begynne med en eller annen "samleside" - Restplass, Expedia, Momndo, Tripadvisor - eller hva som helst, det er mange. Velger en eller to av dem, søker opp flighten og ser hva de tilbyr turen til. Da får jeg en oversikt over hva jeg må forvente å betale, kanskje. Så går jeg inn på hvert enkelt flyselskap og sjekker tilsvarende flight på disse. Og så velger jeg det som passer best og er best i pris. Ikke glem å sjekke reisetid, for noen billige billetter kan ha veldig lang reisetid, mye venting og flere flybytter, selv på så kort tur som fra Norge til Italia. Billigselskapene finner du ikke på denne måten, tror jeg, da må du gå rett inn på sidene deres. Ved flybytte må du vurdere nøye om du trenger en gjennomgående flight, eller om du tør å hoppe på billigere enkeltflighter med forskjellige selskaper. Har du kjøpt hele turen i ett, har selskapet ansvar for det fra du starter til du er framme. Kjøper du enkeltturer, kan du få et stort og dyrt problem om du ikke rekker neste fly. Billigselskapene har ofte veldig spesielle og lite fleksible regler, og neimen om jeg vet om jeg ville ha bestilt tur med Norwegian i høysesong... Endret 7. januar 2017 av Yellow Brick Road
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå