Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Barnehagen barnet mitt går i har opprettet en facebook gruppe for oss foreldre som har barn på avdelingen, og de ansatte tar bilder med mobilen sin og legger ut bilder av barna,opp til 3ganger til dagen!! Jeg irriterer meg over dette, for det første så føler jeg at de ansatte er alt for mye på telefonen da de tar mye bilder(rekner med det er enkelt å svippe innom snap/instagram og facebook når de har telefonen tilgjengelig hele tiden,men det er jo berre synsing fra min side) og for der andre så lurer jeg veldig på om de sletter bildene etterpå! Det siste skal jeg ta opp med barnehagen uansett, men med tanke på mobilbruken så er jeg litt i tvil om eg har nokon gode argumenter for hvorfor jeg ikke synst det er greit.. Hva hadde dere gjort,tenkt viss det gjaldt dere ? Anonymous poster hash: db04f...994
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Du kan ihvertfall be om at bilder av ditt barn ikke skal legges ut. Anonymous poster hash: 7acef...6a5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Dette må jo dere foreldre godkjenne via ett skjema. De kan ikke legge ut bilder uten at dere har godkjent denne type bildebruk. Så hvis du sier nei så kan de ikke ha ditt barn på bildene. Men tviler på at du kan nekte de å ha Facebook side hvis flertallet ønsker det Anonymous poster hash: 66595...709
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Vi fikk spørsmål om gruppe på facebook til informasjon. Men tenkte ikke over at de kom til å legge ut bilder flere ganger om dagen(det er selfølgelig kjekt med bilder,men jeg føler det er sløsing av tid med å legge ut så mangen ganger om dagen i tillegg til å skrive tekst til bildene) Mulig det er jeg som overreagerer. Anonymous poster hash: db04f...994
Sokkedyret Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Det hadde jeg også reagert veldig på! Både at de tar bilder, legger ut og har mobilen tilgjengelig hele dagen. Bhg-ansatte burde legge telefonen igjen i garderoben når de er på jobb! Hvis de vil ta bilder og legge ut bør de heller ha en egen avdelings-mobil.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Sikker på det ikke er en jobbtelefon de bruker da? Og hvorfor tror du bhgansatte bare må innom Facebook osv fordi de bruker sine mobiler til å gjøre noe de trodde var en fin ting for foreldrene? Du har ikke mye tillit til de som er med barna dine hele dagen! Noen må bare klage på alt. Anonymous poster hash: 374d6...2f1
Marriet Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Barnehagen til mitt barn hadde aldri fått lov til å publisere bilder av mitt barn på fb/ig/snap og lignende. Lukket gruppe eller ei. Facebook eier rettighetene til alle bilder som lagt ut. Uaktuelt. Mykid derimot har jeg tillit til.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Dette ville jeg reagert på. Hadde aldri skjedd i min barnehage Anonymous poster hash: 31eac...8b4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Her legger de ut mye bilder fra skole og sfo også. Åpent for alle som bruker skolens "itslearning". Det er over 1000 brukere. Anonymous poster hash: d3a46...c15
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Vi fikk spørsmål om gruppe på facebook til informasjon. Men tenkte ikke over at de kom til å legge ut bilder flere ganger om dagen(det er selfølgelig kjekt med bilder,men jeg føler det er sløsing av tid med å legge ut så mangen ganger om dagen i tillegg til å skrive tekst til bildene) Mulig det er jeg som overreagerer. Anonymous poster hash: db04f...994 Hadde også reagert. Det er ikke riktig måte å kommunisere med foreldrene på. Anonymous poster hash: f96b7...415
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Her legger de ut mye bilder fra skole og sfo også. Åpent for alle som bruker skolens "itslearning". Det er over 1000 brukere. Anonymous poster hash: d3a46...c15 Dét er ikke lov! Anonymous poster hash: f96b7...415
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Her legger de også ut bilder, men det er snakk om et par i uka. De bruker mobilen som er på avdelingen, ikke sine private. Anonymous poster hash: e5d49...fda
anonymemammaen Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Jobbet i bhg, og der tok man bilder med bhg sin egen telefon, ikke ens egen da den alltid måtte ligge igjen i garderoben. Skjønner du reagerer.
FlinkePike Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Her legger de ut bilde en gang om dagen, og fra barnehagens iPad. Selv om det er en lukket Facebook-gruppe, legger de kun ut bilder av barna bakfra/av det som har vært ekstra artig den dagen. Det synes jeg er en fin løsning, og kjekt å se en oppdatering når de gjør noe gøy.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Har faktisk også opplevd det samme, også hvor ansatte har stått med deres private mobil for å vise meg bilder de tok av mitt barn den dagen om de har gjort noe spesielt f.eks. Anonymous poster hash: dd593...4ba
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 Ta det opp med barnehagen, og spør hva rutinene rundt dette er. Jeg er ped leder i bhg, og de stedene jeg har jobbet har det ikke vært lov med privat tlf i arbeidstiden, den har måttet ligge i skap,/veske i garderoben. Og ta bilde av barn med privat tlf er selvfølgelig IKKE greit! Barnehagen må ha veldig gode og klare rammer rundt dette med Facebook og bilder. Og jeg synes det er rart om de ikke har det. Isåfall må det gis besljed om og gjøres noe med.Snakk med dem! Anonymous poster hash: d4c64...9bd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Barnehagen barnet mitt går i har opprettet en facebook gruppe for oss foreldre som har barn på avdelingen, og de ansatte tar bilder med mobilen sin og legger ut bilder av barna,opp til 3ganger til dagen!! Jeg irriterer meg over dette, for det første så føler jeg at de ansatte er alt for mye på telefonen da de tar mye bilder(rekner med det er enkelt å svippe innom snap/instagram og facebook når de har telefonen tilgjengelig hele tiden,men det er jo berre synsing fra min side) og for der andre så lurer jeg veldig på om de sletter bildene etterpå! Det siste skal jeg ta opp med barnehagen uansett, men med tanke på mobilbruken så er jeg litt i tvil om eg har nokon gode argumenter for hvorfor jeg ikke synst det er greit.. Hva hadde dere gjort,tenkt viss det gjaldt dere ? Anonymous poster hash: db04f...994 Bruker de private telefoner til dette, soden du regner med at de er innom instragram og fb? Anonymous poster hash: 1de04...df1
februarprins2013 Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 ser ikke problemet, man får jo sånn ark i begynnelsen av året om det er greit eller ikke og ta bilde av barnet
Meg og alle gutta Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 Hvordan vet du at de bruker sine private mobiler til dette? Jeg jobber også i BHG. Hver Avdeling har hver sin iPad som brukes til blant annet dette. Ingen som flyr rundt med sine private mobiler å tar bilder av barn.
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 I min bhg har alle teamene hver sin tlf, så hvordan vet du at det er privat tlf?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå