Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Har hørt alt fra 100 kr til 500 kr. Noe midt i mellom er vel greit? Anonymous poster hash: 0dd85...bd2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Det kommer jo an på hva ukelønnen skal dekke, og om ungdommen får penger til noe utenom ukelønnen. Anonymous poster hash: 1dcf6...2ed
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Min 10.klassing får 1000 kr i måneden. Jeg holder han med klær, frisør, betaler treningavgift, hårvoks og slike ting. Pengene han får skal dekke buss, kino, bowling, kantine, mat når de tar en pizza på peppes osv. De fleste kompisene hans får mer enn min sønn, men vi har ikke mer å gi. Flere av kompisene har skilte foreldre og får penger fra to husholdninger, et par stykker får bare penger inn på kortet sitt hver gang de spør etter det. Min sønn leter seg opp jobber når han trenger penger. Det er dyrt å f.eks gå på peppes først og kino etterpå som de skal i dag (er en premiere de skal på) og 1000 kr går fort. Ikke er det så lett å finne seg en fast jobb heller. Men han lufter hunden for onkelen sin når han jobber overtid, måker snø for en nabo som ikke gidder selv, klipper gresset for en annen nabo om sommeren, vasker bilen til bestefar, stabler ved for en eldre nabo som får et lass slengt på plenen hver høst og skal ha det stablet inn i kjelleren osv osv. En 50-lapp her og en 50-lapp der blir penger det også, og han har et veldig sunt forhold til pengebruk synes jeg. Anonymous poster hash: 5b8ad...20a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Jeg tenker at det skal dekke kos og moro, kanskje litt mat i kantina på skolen. Klær, transport osv betaler vi utenom. Anonymous poster hash: 0dd85...bd2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Hva med å forsøke å skrive opp alt han får av penger i 2 mnd og til hva. Da ser dere bedre hva som kan være en grei sum for dere. Husk å være veldig tydelig på hva ukepenger skal dekke og hva det betaler. Lag en skriftlig kontrakt og stå for den. Anonymous poster hash: 0657b...e18
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Hva med å forsøke å skrive opp alt han får av penger i 2 mnd og til hva. Da ser dere bedre hva som kan være en grei sum for dere. Husk å være veldig tydelig på hva ukepenger skal dekke og hva det betaler. Lag en skriftlig kontrakt og stå for den. Anonymous poster hash: 0657b...e18 Takk for gode råd! 😊👍 Anonymous poster hash: 0dd85...bd2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 min får 3000 i mnd Anonymous poster hash: d0e4d...cf2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 min får 500 kr uken. Anonymous poster hash: a78f6...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå