Gå til innhold

Har du en oppskrift med kokosmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at treåringen her spiser alt, så lenge det inneholder kokosmelk. Derfor lurer jeg på om du vil dele din oppskrift. Helst en hverdagsoppskrift med noe grønnsaker i, men alle forslag taes i mot med stor takk :)

Anonymous poster hash: c21df...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tika masala. Thai supper. Supper med red curry ❤

Anonymous poster hash: 2e27c...7ee

Skrevet

Skjær opp løk og 1-2 stor paprika og fres i en stekepanne. Tilsett en boks kokosmelk og litt fløte, og smuldre oppi en terning grønnsaksbuljong. Rør inn en teskje sambal oelek (chilipasta), smak til om du vil ha mer. Når alt har kokt opp så skru litt ned varmen og legg i torskeloins (må tines om den ikke er fersk). Legg på lokk og la stå noen minutter til torsken er ferdig. Legg på cherrytomater delt i to på toppen på slutten. Serveres med ris/fullkornsris. En av ungene sine favoritter:) Fiskemiddag som ikke smaker så mye fisk.

Anonymous poster hash: a6576...0b9
Skrevet

Tusen takk for svar, dette så bra ut, alt sammen! Tar gjerne i mot flere :)

Anonymous poster hash: c21df...68c

Skrevet

Jeg er veldig glad i kokosmelk med grønn curry. Steker ulike grønnsaker (rødløk, brokkoli, sopp, gulrot feks) og har over en boks kokosmelk + noe grønn curry. Har i rå mindre biter av kyllingfilet og lar det koke til kyllingen er gjennomkokt. Serverer med ris.

Anonymous poster hash: 9b16b...bd9

Skrevet

Vi bruker toros balikylling gryte og erstatter matfløte med kokosmelk, mye rundere i smaken.

Anonymous poster hash: 1a23f...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...