Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=84303358 Hadde dere kjøpt dette? Anonymous poster hash: e4407...fc8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Jeg liker ikke funkis hus. For meg blir det nei Anonymous poster hash: 893ed...dd0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Det kunne jeg glatt å ha gjort. Liker funkisstil, og har gode minner fra egen barndom ned å bo i slike "tun". Anonymous poster hash: 64499...efa
Nyttårs barn Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Jeg liker veldig godt funkis, men synes kanskje dette er litt lite. Vet ikke hvor mange dere er i familien. Stue og kjøkken sammen slik blir lett det rommet alle er i hele tiden. Kun ett bad. Synes også at det blir tett på naboene. Kan tenke meg at dette er et sted hvor det bosetter seg nesten kun barnefamilier, og at dere aldri vil "få fred" når dere sitter utenfor huset. På den andre side er det nok sikkert veldig sosialt og mange venner rundt omkring for både barn og voksne. Tenker at dette huset passer som et første hus (hvor man flytter til noe større etter hvert), eller for en alenemor/far.
It's all about me Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Jeg liker veldig godt funkis, men synes kanskje dette er litt lite. Vet ikke hvor mange dere er i familien. Stue og kjøkken sammen slik blir lett det rommet alle er i hele tiden. Kun ett bad. Synes også at det blir tett på naboene. Kan tenke meg at dette er et sted hvor det bosetter seg nesten kun barnefamilier, og at dere aldri vil "få fred" når dere sitter utenfor huset. På den andre side er det nok sikkert veldig sosialt og mange venner rundt omkring for både barn og voksne. Tenker at dette huset passer som et første hus (hvor man flytter til noe større etter hvert), eller for en alenemor/far. Dette:
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Sikkert praktisk og fint på mange måter, men det vil ta så lang tid å få et fint utemiljø at jeg mye heller ville hatt et gammelt hus med trær og miljø rundt enn en ny kasse på en åpen jordslette.. Anonymous poster hash: fd4e1...23f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Jeg liker i utganspunktet funkis, men dette synes jeg var mindre pent... Anonymous poster hash: 0a8b6...063
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Nei liker ikke hustypen og kunne ikke bodd så tett. Anonymous poster hash: 9b7a9...11e
Elsker livet Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Det var for lite og for tett på naboene. Jeg har sansen for mye av funkisstilen, men dette ble ikke funkis for meg, her fikk jeg mer containerfølelse enn husfølelse av eksteriøret.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Fint men akkurat dette var altfor lite. Pluss at romløsningen på det ene soverommet er hopløst. Bra pris da😊 Anonymous poster hash: e195f...094
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Altfor lite som familiebolig Stygt å se på Men verst av alt, beliggenheten. Kunne aldri bodd midt på et jorde med innsyn og folk på alle kanter på den måten. Kunne bodd i rekkehus, men ikke midt på et flatt jorde og så åpent på alle kanter. Så nei fra meg. Anonymous poster hash: 044ad...46d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Det første jeg tenker er at det ikke betyr noe hva andre mener - det er dere som skal like det og bo der. Noen liker funkis, noen liker klassisk, noen et gammelt hus med sjel, noen et helt nytt, stor vs liten hage osv. Tenk på hva deres behov er nå. Dette er som noen nevner et typisk førstegangshus for en familie. Gjerne der man bor med små barn, for så å etterhvert kjøpe seg opp til et større eller enebolig etterhvert. Det er mange fordeler med å bo i et slikt tun med andre småbarnsfamilier, supersosialt og man knytter vennskap. Barna har lekekamerater i sandkassa og man kan avlaste hverandre. Minuset er selvfølgelig at det blir tett, men tror plussene i denne småbarnsfasen faktisk er større. Jeg er forresten selv oppvokst i Nes, om du er nyinnflytter, det er virkelig en bra kommune, landlig, men med Årnes som sentrum. Mye idrettstilbud, fin natur og generelt et godt sted å vokse opp. Et sted der man er en mer synlig person og folk kjenner hverandre eller er på hils. Mange jeg vokste opp med der bor der ennå og har bodd der hele livet. Synd det er litt langt til Oslo, men jobber man nærmere, for eksempel Lillestrøm eller Gardermoen, er det flott i Nes Anonymous poster hash: edd9d...ea1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Liker stilen. Men mange funkishus er vanskelige å møblere pga vinduer på rare steder. Ser dumt ut når TV står midt på en vindusvegg f.eks. Dette huset har noen minus: - liten inngang, blir fort overfylt av klær og sko. - bare et bad, ingen vaskerom - for få soverom - mangler loft- eller kjellerstue - likte ikke kjøkkenet Hadde mao ikke kjøpt huset, men finnes fine funkishus som jeg gjerne kunne bodd i. Anonymous poster hash: 32b50...232
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Bor selv i ett slags funkis rekkehus, så ja 😊 Men ikke dette dessverre. Terassen var bare helt tragisk og det er altfor liten plass. Anonymous poster hash: 25a5f...5d7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Hus uten sjel.. Anonymous poster hash: 8e38b...171
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 Det første jeg tenker er at det ikke betyr noe hva andre mener - det er dere som skal like det og bo der. Noen liker funkis, noen liker klassisk, noen et gammelt hus med sjel, noen et helt nytt, stor vs liten hage osv. Tenk på hva deres behov er nå. Dette er som noen nevner et typisk førstegangshus for en familie. Gjerne der man bor med små barn, for så å etterhvert kjøpe seg opp til et større eller enebolig etterhvert. Det er mange fordeler med å bo i et slikt tun med andre småbarnsfamilier, supersosialt og man knytter vennskap. Barna har lekekamerater i sandkassa og man kan avlaste hverandre. Minuset er selvfølgelig at det blir tett, men tror plussene i denne småbarnsfasen faktisk er større. Jeg er forresten selv oppvokst i Nes, om du er nyinnflytter, det er virkelig en bra kommune, landlig, men med Årnes som sentrum. Mye idrettstilbud, fin natur og generelt et godt sted å vokse opp. Et sted der man er en mer synlig person og folk kjenner hverandre eller er på hils. Mange jeg vokste opp med der bor der ennå og har bodd der hele livet. Synd det er litt langt til Oslo, men jobber man nærmere, for eksempel Lillestrøm eller Gardermoen, er det flott i Nes Anonymous poster hash: edd9d...ea1 Vi har ingen barn. Har bodd på Årnes for en del år siden, og vil tilbake, da man har der meste her. Jeg liker funkishus, men dette så ut som pappeske, etter min mening. Vi er på utkikk etter hus vi kan bli gamle i. Hi Anonymous poster hash: e4407...fc8
☆☆☆ Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Stilen er ok, planløysinga er dårlig. Utrulig mykje plass som går bort i gang oppe. I tillegg, soveromma er knøttsmå og huset er ikkje universelt utforma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå