Gå til innhold

Masse vann i bena etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt for fem dager siden.

Onsdag, to dager etter merket jeg det samlet seg vann i anklene. Jordmor så på bena og forklarte det var normalt.

Torsdag var det skikkelig ille. Lege så på bena mine. Hadde samlet seg vann i anklene og leggene. Fikk ikke på sko.

Hun mente støttestrømper skulle hjelpe. En annen lege skrev ut blodfortynnende med sprøyte som jeg skal ta hver dag i 6 uker.

Fikk dra hjem i går.

I dag er bena enda verre. Har hovnet opp både i anklene mer og over fotbladene. Leggene er også veldig hovne. Gått opp 6 kg på tre dager.

Er dette virkelig normalt?

Anonymous poster hash: fd9b4...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om lignende! Er du tungpustet? Er blodtrykket normalt?

Anonymous poster hash: 8a4d3...616

Skrevet

Ikke uvanlig.

Anonymous poster hash: 5245a...5b0

Skrevet

Tungpustet/vanskelig å puste når du ligger flatt?

Anonymous poster hash: 0ffaf...f2c

Skrevet

Det er ikke normalt å hovne opp så mye fikk jeg beskjed om. Vi er nok bare, dessverre, unntaket som dette kan skje for etter et keisersnitt.

Hadde samme problemet etter mitt keisersnitt. Jeg er normalvektig og gikk totalt opp 8 kilo i svangerskapet. Disse kiloene forsvant etter to dager. Etter de to dagene hovnet jeg kraftig opp i anklene, leggene og lårene, type dobbel størrelse, ja, de var vonde/ømme hele tiden. Kjentes ut som de skulle sprenges. Opphopningen skjedde relativt raskt. Brukte blodfortynnende medisiner hele svangerskapet og etterpå i seks uker etter keisersnittet men hovnet opp for det. Skjønner ikke helt hva disse blodfortynnende medisinene har med opphovningen å gjøre for det er blodplatene som endres ved slik medisinering.

Måtte ligge i sengen med bena høyere enn hjertet og der lå jeg stort sett i fem dager på sykehuset etter keisersnittet. Hadde vondt i keisersnittet også, særlig når jeg hostet eller lo. Rikshospitalet ga meg ingen medisiner for dette fikk bare beskjed om å bevege meg litt og bruke støttestrømper når jeg kom hjem. Fikk ikke på meg vanlig støttestrømper, for små, men brukte mannens kompresjonsstrømper han bruker når han jogger, merke cep. Disse sokkene fikk jeg på meg etter å ha ligget med beina i været i syv dager etter mye strev for å få de på. Da jeg hadde fått de på fikk jeg de ikke av på en uke så jeg dusjet med de på for å vaske de. Fikk heller ikke på meg sko disse ukene. Hovenheten vedvarte i totalt tre uker for min del så jeg lå hjemme på sofaen i disse ukene, stort sett med beina i været. Den siste uken ble det gradvis bedre før det forsvant helt.

Anonymous poster hash: 8cc15...ec5

Skrevet

Jeg fikk enormt mye vann i beina etter vaginal fødsel med nr 2, og ks med nr 3. Gikk opp flere kg, Gikk bort igjen innen ca 14 dager etter ks.

Drikk mye vann.

De sa det var helt normalt.

Anonymous poster hash: 34335...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...