Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Har dere merket noen forandring mtp kroppen? Jeg sliter med mensen, den er blitt så uregelmessig. Hver mnd plages jeg med menssmerter i flere dager men ingen mens. Når jeg endelig får den så er det rent helvete, vondt og føler meg sløv hele tiden. Mamma sier til meg at hvert år så forandres noe i kroppen, hormoner og greier... Er det virkelig sånn å eldes?? Har aldri hørt noen si det, eller så vil de ikke prate om det. Hovedan er det for deg? Anonymous poster hash: edb3f...97e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Ingen? 🙈😫😫 Anonymous poster hash: edb3f...97e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er nesten 50 og har hatt spiral de siste 10 årene. Dermed har jeg ikke hatt mens på mange år (men er fortsatt bare i starten på overgangsalderen og skal derfor ikke ta ut spiralen enda). Ellers merker jeg at jeg blir mer stiv i kroppen om jeg sitter for lenge i sofaen og at jeg ikke får så rask fremgang av trening som før. Jeg må også være mer forsiktig for ikke å få belastningsskader og balansen blir dårligere om jeg ikke gjør øvelser for den på en stund. Jeg merker også at det er lettere å legge på seg nå og at huden blir tynnere eller h a det nå er. Anonymous poster hash: bb742...5cd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er gravid- 37 år. Har ikke merket noe etter 35. Anonymous poster hash: 7a873...1bb
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Jeg er nesten 50 og har hatt spiral de siste 10 årene. Dermed har jeg ikke hatt mens på mange år (men er fortsatt bare i starten på overgangsalderen og skal derfor ikke ta ut spiralen enda). Ellers merker jeg at jeg blir mer stiv i kroppen om jeg sitter for lenge i sofaen og at jeg ikke får så rask fremgang av trening som før. Jeg må også være mer forsiktig for ikke å få belastningsskader og balansen blir dårligere om jeg ikke gjør øvelser for den på en stund. Jeg merker også at det er lettere å legge på seg nå og at huden blir tynnere eller h a det nå er. Anonymous poster hash: bb742...5cd Jeg har foresten fått 2 barn etter at jeg var 37. Gravid på første forsøk begge ganger. Greie svangerskap og fødsler begge ganger. Anonymous poster hash: bb742...5cd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Ja, det er sånn å bli eldre, sånn som din mor sier. Du har trolig synkende østrogen, derfor plagene med mensen. Ta en blodprøve og sjekk. Anonymous poster hash: 40954...ce8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Det høres ut som starten på overgangsalderen, da blir mensen mer uregelmessig og kommer sjeldnere og sjeldnere. Men gjennomsnittsalderen for å komme i overgangen i Norge er 52 år, så da er du i tilfelle veldig tidlig ute... Jeg ville bestilt time hos gynekologen, om det er overgangsalderen allerede bør du nok ta hormontilskudd, men det kan være andre grunner til hormonforstyrrelser også, som f.eks cyster. Anonymous poster hash: a5282...944
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Fylte 40 i fjor. Ikke merket noe hormonelt. Men synes synet har begynt å bli svakere, og kroppen begynte å forfalle i fjor. Anonymous poster hash: ce69d...b40
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Det høres ut som starten på overgangsalderen, da blir mensen mer uregelmessig og kommer sjeldnere og sjeldnere. Men gjennomsnittsalderen for å komme i overgangen i Norge er 52 år, så da er du i tilfelle veldig tidlig ute... Jeg ville bestilt time hos gynekologen, om det er overgangsalderen allerede bør du nok ta hormontilskudd, men det kan være andre grunner til hormonforstyrrelser også, som f.eks cyster. Anonymous poster hash: a5282...944 Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, fra første dag jeg fikk den. Men noe er forandret, det er sikkert. Hi Anonymous poster hash: edb3f...97e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Hehe, "kroppen begynte å forfalle i fjor" :-) Jaja, det er klart man vil merke noe ettersom man blir eldre, jeg har vel merket noe etter fylte 35 ja. Ut fra hva jeg har hørt er det da man begynner å merke mer. Både litt når det gjelder hud og kropp generelt (litt stivere og musklene må jobbes mer med). Er 40 nå, men det er jo individuelt selvfølgelig når dette med overgangsalderen setter inn. Kan være at kroppen din er i startfasen. Det er jo en grunn til at det for mange ikke lenger er en selvfølge å bli gravid i høyere alder. Jeg fikk siste barn 38 år gammel, og spiren satt veldig raskt - dette kan jo være tilfeldig, selvfølgelig. Fikk satt inn spiral, og sjekket nettopp nå om den satt som den skulle (trådene var forsvunnet opp), da kunne legen se at jeg hadde eggløsning! Så greit at den var der den skulle siden jeg ikke ønsker flere barn nå. Anonymous poster hash: 027bb...851
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 40 år og tre barn. Kroppen er i bedre form enn noen gang. Ikke merket noe i forhold til syklus. Det eneste jeg har begynt å merke såvidt er at synet begynner å endre seg, men det plager meg ikke foreløpig. Anonymous poster hash: 5ba8c...c57
It's all about me Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Eneste forandringen var at jeg fikk større pupper.....og det uten kirurgi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå