Gå til innhold

Barnet full av prikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åringen hadde feber på tirsdag. Fin form igjen onsdag. Kom hjem fra barnehagen FULL av prikker på hele kroppen. Ikke blemmer, eller "nupper". Kan det være vannkopper?

Ikke noe feber i dag og god almenntilstand. Usikker på om jeg skal sende i bhg. Kan være eksem også?

Anonymous poster hash: 99342...fba
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Berre ein dag med feber?  Det er vanleg å ha den 4. barnesjukdom i den alderen.  Då har ein feber typisk i tre dagar, og når feberen går ned kjem det tett i tett med bittesmå prikkar.  Begge mine hadde det mellom 2 - 3 år.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/den-fjerde-barnesykdom-1434216.ece

- om det er 4. barnesykdom kan du sende i bhg.  Om det er vannkoppar må du halde han heime.  Då vil utslettet vere nuppete.  På eine min såg det berre ut som små kviser, utan den typiske vannblemma, men du vil i så fall kunne sjå det i morgon.

Endret av soleia
Skrevet

Tenkte det samme som soleia, men underlig med bare en dag med feber...

Skrevet

Ja, var heller ikke noe høy feber. Mener han hadde 4. barnesykdom i fjor. Da var det høy feber og mer marmorert utslett. Nå er det mer enkeltstående prikker. Morgenen vil vel vise :)

Skrevet

Ja, var heller ikke noe høy feber. Mener han hadde 4. barnesykdom i fjor. Da var det høy feber og mer marmorert utslett. Nå er det mer enkeltstående prikker. Morgenen vil vel vise :)

Marmorert er typisk for den fjerde barnesykdommen, så prikker er nok noe annet:) 

Anonymous poster hash: 983d4...c40

Skrevet

Her i kommunen florerer det med vannkoppvirus nå, det har vært en heftig runde. Datteren min hadde sin første dag tilbake i bhg i dag. Vannkoppvirus er veldig smittsomt, så jeg tipper det er der barnet ditt har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...