Gå til innhold

Noen som er flink m stener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken sten dette er? Søsteren min fant den ute i en park. Helt glatt og veldig fin.

Anonymous poster hash: 6e2e0...1db

post-42-643675_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvilken sten dette er? Søsteren min fant den ute i en park. Helt glatt og veldig fin.

Dytt

Skrevet

Er det en smykkesten/slipt sten som noen har mistet, eller en natursten?

Hvis den er naturlig vil jeg tippe larvikitt eller rød granitt. Er det en kjøpesten, kan det være hva som helst

Anonymous poster hash: 27738...f1a

Skrevet

Det er ikke en naturlig slipt sten, dette er en slipt og polert sten av ett eller annet slag.

Anonymous poster hash: 755e8...0b0

Skrevet

Hvis den er naturlig vil jeg tippe larvikitt eller rød granitt. Er det en kjøpesten, kan det være hva som helst

Vet ikke.godt spm... den ble funnet på bakken sammen m annen "gråstein". Synes ikke den ligner på de sortene du foreslo, men takk for svar!

Noen andre? 😊

Skrevet

Vet ikke.godt spm... den ble funnet på bakken sammen m annen "gråstein". Synes ikke den ligner på de sortene du foreslo, men takk for svar!

Noen andre? 😊

Skrevet

Der er en rød rubin😳

Anonymous poster hash: 0dfa7...987

Skrevet

*dytt*

Hvor er geologene i dette forumet? 😁

Skrevet

Rav?

Anonymous poster hash: 6bbb9...73d

Skrevet

Rav?

Skrevet

Rav?

Har du noensinne sett rav siden du foreslår det? Hvis ikke synes jeg du skal kjøpe briller og Google litt...

Anonymous poster hash: 755e8...0b0

Skrevet

Eh, selvsagt har jeg sett rav, og det kan de sånn ut. Du kan jo prøve å Google det selv.

Skjønner ikke at jeg tar meg tid til å prøve å hjelpe utakknemlige, kunnskapsløse kjerringer. Ellers kan du stikke den "steinen" din et viss sted.

Skrevet

Eh, selvsagt har jeg sett rav, og det kan de sånn ut. Du kan jo prøve å Google det selv.

Skjønner ikke at jeg tar meg tid til å prøve å hjelpe utakknemlige, kunnskapsløse kjerringer. Ellers kan du stikke den "steinen" din et viss sted.

Skrevet

Du så det at det ikke var Hi du svarte??? (og jeg er hverken Hi eller hun du her svarer så frekt)

Du skylder vel Hi en unnskyldning etter hva jeg kan se...

Hun som svarte deg litt frekt var ikke brøkdelen så frekk som det du er. En dårlig dag?

Jeg er enig i at det ikke ligner rav, men det er vanskelig å si hva det er ut fra bildet. Det ser ut som en blandingssten av et eller annet slag, mulig med et bittelite innslag av ametyst i det lilla i det hvite. Det kan minne om enkelte agatstener, men det stemmer liksom ikke helt det heller, synes jeg.

Ta den med til en steinbutikk, da får dere sikkert hjelp, Hi :)

Anonymous poster hash: 9b9f6...358

Skrevet

Stein er stein

Anonymous poster hash: 2df8e...966

Skrevet

Du så det at det ikke var Hi du svarte??? (og jeg er hverken Hi eller hun du her svarer så frekt)

Du skylder vel Hi en unnskyldning etter hva jeg kan se...

Hun som svarte deg litt frekt var ikke brøkdelen så frekk som det du er. En dårlig dag?

Anonymous poster hash: 9b9f6...358

Tror tipset om å skaffe briller står ved lag! 😂😂😂

Skrevet

Jeg er flink med stener, og mener bestemt at dette er et ekstra fint eksemplar av den uhyre sjeldne Xanidox, eller Jupiter- sten, som den også kalles. "Det onde øye" blir også brukt om stenen blant fagfolk. Du er heldig!

Anonymous poster hash: cab7c...63f
Skrevet

Jeg er flink med stener, og mener bestemt at dette er et ekstra fint eksemplar av den uhyre sjeldne Xanidox, eller Jupiter- sten, som den også kalles. "Det onde øye" blir også brukt om stenen blant fagfolk. Du er heldig!

Anonymous poster hash: cab7c...63f

For noe tull.

Det er en helt ordinær stein av noe slag som noen har slipt til pynt eller smykke. Det er ganske vanlig med helt vanlig slipt granitt f.eks (dette er ikke granitt altså) i smykker, men nesten alle slags steintyper kan brukes.

Anonymous poster hash: 07b6e...1a2

Skrevet

😡??? Sjekk hvem som skrev det innlegget før du tømmer hjertet ditt!!! Det var ikke meg!!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...