Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Føler jeg er den eneste Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Trenger ikke å være medlem der for å være like intelligent Jeg har svart på hvitt hva min intelligens er og har fått beskjed av mensamedlemmer om at jeg ville blitt tatt opp om jeg søkte. Men har ikke orket bruke energi på akkurat det. Hva får du ut av mensamedlemskapet? Anonymous poster hash: 720e2...5cc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg liker sånne visuelle oppgaver man ofte får på tester som hevder å måle IQ så kunne godt tenkt meg å ta mensa-testen. Er ganske sikker på at jeg ligger like i grenseland. Hadde vært gøy å fått et tall på det. Anonymous poster hash: 973c2...942
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Trenger ikke å være medlem der for å være like intelligent Jeg har svart på hvitt hva min intelligens er og har fått beskjed av mensamedlemmer om at jeg ville blitt tatt opp om jeg søkte. Men har ikke orket bruke energi på akkurat det. Hva får du ut av mensamedlemskapet? Anonymous poster hash: 720e2...5cc Mye mer enn jeg trodde. Var mannen min som oppfordret meg til å melde meg inn (selv om han ikke er medlem selv) og tenkte jeg skulle bare prøve ett år. Men har aldri angret. Har kost meg fra første dag. Som å komme inn i en helt ny verden der alle tar imot deg med åpne armer, utrolig gode venner å ha. Du vil ikke forståd et før du prøver det. Arrangementer hele tiden. Trodde det bare var sånn treff i Oslo ek gang i året men det er så mye mer. Blir invitert med på ting hele tiden selv om jeg bor i ek mindre by. Har fått så mange gode råd og så god støtte og hjelp mtp. å hjelpe datteren min (utrolig evnerik, hun har over 145 i IQ). Nei det kan ikke beskrives altså jeg vil aldri være uten disse fode menneskene rundt meg. Vi har det så utrolig gøy! Og selvfølgelig vil jeg fortsette å være venner med de selv om jeg ikke er medlem lengre men jeg liker å kunne være en del av det, stille opp som frivillig og de gode diskusjonene og humoren og alt vi deler gjør faktisk livet litt bedre. Storkoser meg med gjengen på fb hver eneste dag😃 Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Jeg liker sånne visuelle oppgaver man ofte får på tester som hevder å måle IQ så kunne godt tenkt meg å ta mensa-testen. Er ganske sikker på at jeg ligger like i grenseland. Hadde vært gøy å fått et tall på det. Anonymous poster hash: 973c2...942 Ta testen. For meg gjorde det utrolig mye. Jeg har alltid visst det "feiler" meg noe men aldri forstått hva. Har tenkt både adhd og autisme.. utrolig frustrerende å vokse opp og ikke vite hvorfor jeg føler meg så annerledes. Har følt meg som den dummeste i klassen alltid. Var mannne min som mente jeg var smart (noe jeg aldri trodde på) og oppfordret meg til å ta testen. Fikk høyeste mulige score så jeg vet faktisk ikke hva IQen min er fordi den er høyere enn mensa kan teste. Det betyr at jeg må ta nøyaktig test via psykolog noe som koster mange tusen. Men for meg å få svar på testen gjorde at jeg falt sånn til ro! For en lettelse det var! Som å "endelig" få en diagnose når du har vært syk lenge. Tar du testen via mensa koster det bare noen hundrelapper. Og det er virkelig verdt det Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Færre enn det som det sies det er. Bak anonym knappen kan vi være hvem som helst 😉 Anonymous poster hash: e3de7...bf3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Har mensen hver måned jeg, så er nok medlem da! Anonymous poster hash: c8c6f...4b4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Har mensen hver måned jeg, så er nok medlem da! Anonymous poster hash: c8c6f...4b4 Da leste du nok feil 😘 Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Hvor høy iq skal til? Anonymous poster hash: 4f2ef...0d0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Mannen min har tatt mensatesten og besto. Jeg skjønte ikke stort av den testen 😂😂😂 Anonymous poster hash: 82c14...d0b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har tatt testen og kom akkurat innenfor. Meldte meg derfor ikke inn, for jeg vet at jeg ikke takler å omgås bare mennesker som er smartere enn meg. Anonymous poster hash: 6e221...4c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Hvor høy iq skal til? Anonymous poster hash: 4f2ef...0d0 130 Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Da leste du nok feil 😘 Anonymous poster hash: 014eb...acd Sarkasme kjære deg.. Anonymous poster hash: c8c6f...4b4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Jeg er medlem! :-) Anonymous poster hash: ea846...afe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Har tatt testen, men ikke meldt meg inn. Anonymous poster hash: fb08e...25a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Sarkasme kjære deg.. Anonymous poster hash: c8c6f...4b4 Å herregud... hva var det du ikke forsto her? 😂 Det er dette som er frustrerende med å være mer intelligent enn flertallet😘 Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 Jeg er medlem! :-) Anonymous poster hash: ea846...afe Godt da er vi to som forstår hverandre i hvert fall😂 Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 130 Anonymous poster hash: 014eb...acd Det endrer seg vel? Da min far ble medlem for noen år siden fikk han 147 på testen og at han var innenfor 2%. Min bror tok den nylig, fikk 130-something og var innenfor 1%, altså smartere enn min far. Men det er kanskje 130 nå? Jeg er langt unna ligaen til pappa og bror, tror jeg. Men det hadde vært gøy å prøve! Ligger vel rett på 100, sikkert. Er ganske alminnelig Anonymous poster hash: 6f95f...4fe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Jeg ble testet som barn (9åring) på en test beregnet på voksne, og da fikk jeg vel rundt 145 tror jeg det var. Tror jeg har blitt litt skarpere med åra (ihvertfall frem til ammetåka tok meg) så kunne nok vært medlem. Men aldri sett poenget. Får nok intellektuelle utfordringer av min mann. Anonymous poster hash: b12a3...6c2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Sikkert like mange som det er folk som tjener 2 mill i året her inne. Anonymous poster hash: 475c2...819
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #21 Skrevet 5. januar 2017 Det endrer seg vel? Da min far ble medlem for noen år siden fikk han 147 på testen og at han var innenfor 2%. Min bror tok den nylig, fikk 130-something og var innenfor 1%, altså smartere enn min far. Men det er kanskje 130 nå? Jeg er langt unna ligaen til pappa og bror, tror jeg. Men det hadde vært gøy å prøve! Ligger vel rett på 100, sikkert. Er ganske alminnelig Anonymous poster hash: 6f95f...4fe nei det har aldri vært 2% med over 147 i IQ. Det er 2% som har over 130. Og 147 er over 130 derfor er han en del av de 2%.. men over 147 er det enda færre som har.. husker ikke helt men tror over 145 i IQ er 0,25% av befolkningen. 135 er innenfor 1%... Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #22 Skrevet 5. januar 2017 Ta testen. For meg gjorde det utrolig mye. Jeg har alltid visst det "feiler" meg noe men aldri forstått hva. Har tenkt både adhd og autisme.. utrolig frustrerende å vokse opp og ikke vite hvorfor jeg føler meg så annerledes. Har følt meg som den dummeste i klassen alltid. Var mannne min som mente jeg var smart (noe jeg aldri trodde på) og oppfordret meg til å ta testen. Fikk høyeste mulige score så jeg vet faktisk ikke hva IQen min er fordi den er høyere enn mensa kan teste. Det betyr at jeg må ta nøyaktig test via psykolog noe som koster mange tusen. Men for meg å få svar på testen gjorde at jeg falt sånn til ro! For en lettelse det var! Som å "endelig" få en diagnose når du har vært syk lenge. Tar du testen via mensa koster det bare noen hundrelapper. Og det er virkelig verdt det Anonymous poster hash: 014eb...acd Du er nok smartere enn meg da. Jeg var skoleflink og endte opp med en universitetsgrad i matematikk, der var det mange folk som var myyye smartere enn meg så jeg vet omtrent hvor landet ligger. Har innmari lyst å teste mannen min, for hans «tall» aner jeg ikke, jeg vet bare at han vil score betydelig bedre enn meg, men han syns det er snobbete og nekter. Jeg får gjøre det til en deit en gang så kanskje han blir med Anonymous poster hash: 973c2...942
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #23 Skrevet 5. januar 2017 Nei, jeg skåret "bare" 129🙄 Anonymous poster hash: 2b345...7e3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #24 Skrevet 5. januar 2017 Det endrer seg vel? Da min far ble medlem for noen år siden fikk han 147 på testen og at han var innenfor 2%. Min bror tok den nylig, fikk 130-something og var innenfor 1%, altså smartere enn min far. Men det er kanskje 130 nå? Jeg er langt unna ligaen til pappa og bror, tror jeg. Men det hadde vært gøy å prøve! Ligger vel rett på 100, sikkert. Er ganske alminnelig Anonymous poster hash: 6f95f...4fe Det du snakker om kalles normalfordeling, eller gausskurve. Selve kurven vil ikke endre seg, men dersom evnenivåets gjennomsnitt endrer seg, vil også tallene innenfor de ulike prosentene endre seg. De har nok ikke endret seg nevneverdig siden din far tok testen. 2% av befolkningen skårer to standardavvik eller mer over gjennomsnittet, disse kan bli medlem av mensa. 2% av befolkningen skårer to standardavvik under gjennomsnittet, disse kan betegnes som mennesker med utviklingshemning. Anonymous poster hash: 3fff3...f2d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #25 Skrevet 5. januar 2017 Nei, jeg skåret "bare" 129🙄 Anonymous poster hash: 2b345...7e3 Så irriterende! 😂 men du har et par forsøk igjen da. De har forståelse for at det går an å ha en dårlig dag. Anonymous poster hash: 014eb...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå