Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Hei Jeg har kjempet i årevis med kiloene,men de sniker seg på raskere og raskere. Jeg trener og går tur på fjellet. Kuttet alt sukker og spiser sunt. Drikker kun sukkerfri brus av og til. Men enda viser vekta 96 kg nå. Og jeg er 175 høy. Ifølge Aleris egner jeg meg til slankeoperasjon. Selv er jeg usikker. Har vonde knær og føler meg generelt deprimert. Alt føles tungt og meningsløst. Klærne passer ikke lengre og jeg hater det jeg ser i speilet. Hva tenker dere? Få hjelp før vekten går ytterligere opp? Anonymous poster hash: 0049c...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Har du prøvd ketolyse? Anonymous poster hash: 7fd74...faf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Ja. Ketose gikk jeg på en gang,og det var veldig effektivt. Er tom år siden nå,men alle kiloene +++ er kommet på igjen. Har prøvd igjen senere,men kroppen har rett og slett nektet "å gå på den igjen". Gikk ikke ned ett gram. Anonymous poster hash: 0049c...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Hei Jeg har kjempet i årevis med kiloene,men de sniker seg på raskere og raskere. Jeg trener og går tur på fjellet. Kuttet alt sukker og spiser sunt. Drikker kun sukkerfri brus av og til. Men enda viser vekta 96 kg nå. Og jeg er 175 høy. Ifølge Aleris egner jeg meg til slankeoperasjon. Selv er jeg usikker. Har vonde knær og føler meg generelt deprimert. Alt føles tungt og meningsløst. Klærne passer ikke lengre og jeg hater det jeg ser i speilet. Hva tenker dere? Få hjelp før vekten går ytterligere opp? Anonymous poster hash: 0049c...a1b Gå for Aleris. Du har kjempet som du sier i årevis, da endrer ikke noe seg. Du kommer til å ende med et par kilo pluss år for år. Ta grep før det blir for ille. Jeg opererte meg på Aleris for noen mnd siden og er veldig fornøyd nå selv om det var tøft den første tiden. Anonymous poster hash: 08f4a...d40
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Go for it. Det gjorde jeg. Fantastidk. Anonymous poster hash: 37f06...736
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Kjør på! Vet hvordan det er. Opererte selv på Aleris for et år siden. Veldig fornøyd! Anonymous poster hash: ad9a9...2d0
Babykilo Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Jeg vurdere også dette, men er litt redd for bivirkninger og selve operasjonen... Var dere lenge sykmeldt?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Jeg vurdere også dette, men er litt redd for bivirkninger og selve operasjonen... Var dere lenge sykmeldt?De jeg opererte sammen med var sykemeldt fra 3-7 uker. Anonymous poster hash: 08f4a...d40
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Hei Jeg har kjempet i årevis med kiloene,men de sniker seg på raskere og raskere. Jeg trener og går tur på fjellet. Kuttet alt sukker og spiser sunt. Drikker kun sukkerfri brus av og til. Men enda viser vekta 96 kg nå. Og jeg er 175 høy. Ifølge Aleris egner jeg meg til slankeoperasjon. Selv er jeg usikker. Har vonde knær og føler meg generelt deprimert. Alt føles tungt og meningsløst. Klærne passer ikke lengre og jeg hater det jeg ser i speilet. Hva tenker dere? Få hjelp før vekten går ytterligere opp? Anonymous poster hash: 0049c...a1b Eg er litt tyngre enn deg, 99 Krog 175 cm høg, og eg ville aldri vurdert slankeoperasjon, men vi er så ulike vi menneska (ville berre poengtere at du ikkje har ei vekt som er så høg at alle tenkjer du kvalifiserer til slankeoperasjon) Om du har prøvd alt, og ingenting virkar og det verkeleg plagar deg, så kan du jo undersøke litt rundt slankeoperasjon. No veit ikkje eg kor mykje du veit om dette, en det er jo ein alvorleg operasjon som får konsekvensar for heile resten av livet ditt. Anonymous poster hash: cfe08...48d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har gjort det. Angrer ikke. Et nytt og bedre liv venter på deg. For min del er det slutt på utallige mislykkede slankekurer. Endelig lever jeg normalt, og lar ikke mat styre liver mitt. Anonymous poster hash: 57cc9...271
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Og mange legger på seg igjen etter noen år, fordi overvekt handlet om at man spiser mer enn man forbrenner Anonymous poster hash: 5c733...a57
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har gjort det. Angrer ikke. Et nytt og bedre liv venter på deg. For min del er det slutt på utallige mislykkede slankekurer. Endelig lever jeg normalt, og lar ikke mat styre liver mitt. Anonymous poster hash: 57cc9...271 Men man må jo alikevel snu tankegangen når det gjelder mat, og det går vel ikke av seg selv, selv om man opererer. Anonymous poster hash: 7fd74...faf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Men du er da ikke spesielt tung? Du er høy og fortsatt tosifret. Selv har jeg vært over 150 kg, og jeg fikk et nytt liv med Grete Roede-mat OG psykologhjelp. Er mange som sliter etter operasjon med bivirkninger, komplikasjoner og at vekten stiger igjen. Anonymous poster hash: 9005f...0bc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Hei! Jeg er 176 og veier sikkert ti kg mer enn deg, og jeg ville aldri vurdert å ta slankeoperasjon. Jeg har ingen plager, og bærer vekten greit nok føler jeg. Hadde vært morsomt å se hvordan dere ser ut. Haha! 😂😂😂 Selv om jeg ikke er veldig plaget prøver jeg nå å gå ned noen kilo. Har kuttet ut alt søtt, og det funker greit. Jeg har alltid vært aktiv, går mye på fjellet, deltar i mosjonsløp osv. Vekten min hindrer meg ikke i noenting bortsett fra å finne perfekte klær... Anonymous poster hash: 645a9...d90
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Ehhh. Jeg er 170 og 97 kg. Kunne aldri falt meg inn og tatt en slik operasjon. Det er ingen quick fiks. Må fortsatt endre livet. Kjenner flere som et opperert, og når jeg hører om plager de har i ettertid, samt vektoppgang. Er det nok bare en varig livsstilsendring som gjelder. Anonymous poster hash: 73ef0...c61
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Har dere betalt operasjon selv eller fått dekket? Hvilke kriterier er det for å få dekket? Anonymous poster hash: 7f850...794
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 Jeg fikk dekket. Men var 110 kg og 157 cm 🙈🙊 Anonymous poster hash: f00ba...5c5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 Fikk dekket. Var 168 og 128 kg Anonymous poster hash: 37f06...736
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Kan ikke skjønne at du vurderer det, du er jo ikke kjempestor og hva om du er en av de uheldige som får bivirkninger i ettertid, og kanskje får ødelagt livskvaliteten din pga det? Det er ikke en quick fix og dans på roser altså. Anonymous poster hash: 12b7b...c50
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 Jeg var 96 kg og 170 høy når jeg opererte meg i begynnelsen av året. Jeg gjorde det privat og dekket det selv og har aldri angret en dag! Operasjonen er ikke en quick fix men tvinger deg til å endre tankemønsteret ditt da du rett og slett ikke kan spise som før. Nå ti mnd etter er det en lettelse at ikke mat styrer tankene mine lenger. Jeg elsker mat men nå er det ikke en besettelse lenger og jeg koser meg med det lille jeg spiser og ikke bare hiver i meg som før. Jeg hadde hoppet i det hvis jeg var deg! Sleeve operasjonen er mindre komplisert enn bypass og så lenge du er klar over at du må forandre ting så er operasjon en svært god løsning når man sliter med overspising. Det å ha mistet over 30 kg er den beste motivasjonen til å fortsette å spise sunt og ikke overdrive porsjonene og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det før. Dessverre klarte jeg ikke å hente frem motivasjonen til å gå ned alt på egenhånd men operasjonen har også fått meg til å innse hvor dypt problemet satt og at jeg trengte hjelp med dette. Anonymous poster hash: 0c2e7...4f7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #21 Skrevet 6. januar 2017 Men man må jo alikevel snu tankegangen når det gjelder mat, og det går vel ikke av seg selv, selv om man opererer. Anonymous poster hash: 7fd74...faf Du har plass til mat tilsvarende et egg i magesekken. Det betyr at de som tidl overspiste ikke har mulighet til det lenger. I tillegg fjernes mye av den delen av magen som sender signaler om sultfølelse. Derfor vil man ikke lenger "fyse" på mat sånn som før. Anonymous poster hash: 08f4a...d40
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #22 Skrevet 6. januar 2017 Du har plass til mat tilsvarende et egg i magesekken. Det betyr at de som tidl overspiste ikke har mulighet til det lenger. I tillegg fjernes mye av den delen av magen som sender signaler om sultfølelse. Derfor vil man ikke lenger "fyse" på mat sånn som før.Anonymous poster hash: 08f4a...d40 Man har faktisk plass til mer enn ett egg altså. De sa til meg at vi ikke burde spise mer enn 2,5 dl middag. Nå 6 år etter blir jeg av og til mett etter 1/2 brøsdkive, av og til spiser jegb1 men har lyst på en halvvtil.....kan spise 1 pannekake, 3 biter grandiosa (3/8), andre ganger stappmett etter 1.5 bit grandis..... Jeg kan bli mett etter 1 kjøttkake og litt brokkoli, men så kan jeg greie 4 dl havregrøt.... elker 1.5 posjoner havrefras..... Varierer enormt. Anonymous poster hash: 37f06...736
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #23 Skrevet 6. januar 2017 Hei! Jeg er 176 og veier sikkert ti kg mer enn deg, og jeg ville aldri vurdert å ta slankeoperasjon. Jeg har ingen plager, og bærer vekten greit nok føler jeg. Hadde vært morsomt å se hvordan dere ser ut. Haha! 😂😂😂 Selv om jeg ikke er veldig plaget prøver jeg nå å gå ned noen kilo. Har kuttet ut alt søtt, og det funker greit. Jeg har alltid vært aktiv, går mye på fjellet, deltar i mosjonsløp osv. Vekten min hindrer meg ikke i noenting bortsett fra å finne perfekte klær... Anonymous poster hash: 645a9...d90 Du klarer kanskje deg greit i hverdagen nå men etterhvert som du blir eldre vil du med en sånn overvekt statistisk få mange flere helseplager enn jevnaldrende normalvektige. Det kan være ting som slitasjegikt, diabetes, kreft andre slitasjeskader og generelt dårligere helse. I snitt lever de som er overvektige men som har tatt en slankeoperasjon 14 år(!!!) lenger enn tilsvarende overvektige som ikke har gjort det. Jeg var betydelig lettere enn deg og ganske godt trent men valgte en slik løsning fordi jeg gang etter gang klarte å gå ned 15-20 kg før alle kom tilbake gjerne med litt til. Anonymous poster hash: 08f4a...d40
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #24 Skrevet 6. januar 2017 Hvis du skal gjørne det så velg i det minste et sted som gir minst 5 års oppfølging etter inngrepet. Så lang tid tar det å venne seg til det nye livet og uten skikkelig støtte og hjelp er det overveiende sansynlig at du legger på deg mye igjen. Nesten slow går mye ned det første året, men de fleste begynner å slite med å holde vekten igjen etter mellom ett og to år. Etter 5 år har de fleste som orke har fått tett oppfølging lagt på seg mye igjen. Anonymous poster hash: b4d9f...e49
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #25 Skrevet 6. januar 2017 Det finnes lite forskning på langtidseffekten av slankeoperasjoner. Det er fordi de første operasjonen slik de nå gjør det begynte på 2000 tallet. Og ingen har fulgt opp eller forsket på pasientene. Det var vel ikke så mange som ble operert da heller. Først i de senere år det er ca 3000 i året som opereres i tillegg til de som reiser til utlandet. Men du opereres ikke i hodet, og du må være villig til å endre livet ditt. Jeg har som tidligere sagt gjort det, jeg betalte 98 000 av egen lomme. Det finnes en gruppe på facebok som heter slankeoperasjon, og der kan du lese om hva de som har gjort det, eller planlegger å gjøre det, erfaringer osv. Det som dog slår meg, er at enkelte som har fått det dekket, ikke er flinke til å følge legens råd. Noen dytter i seg brus og snop så fort de bare kan, og de kommer til å legge på seg igjen. Fordi de ikke er motiverte nok. Jeg takker alltid nei til søtsaker, og kaker og brus, for jeg har ikke betalt så mange penger for å spise meg opp i vekt igjen. Første året, eller årene går du ned uansett hva du spiser, men så snur det, og hvis du da ikke har vent deg fra å spise sukker og snacs og store porsjoner, så går du rett opp igjen. Det året du går ned må du bruke på å endre vanene dine. Du kan aldri spise som før, og kaste i deg mat og middag. Magesekken er som en ballong og den kan utvides. Ellers så må du huske på å ta vitaminer resten av livet, og jeg leser at noen får problemer med benskjørhet, og hår og tenner og negleproblemer. Det er mye å tenke på, men jeg har som sagt ikke angret, til tross for mine bivirkninger. Les deg grundig opp hvilken operasjon du selv ønsker, og ta det derfra. Anonymous poster hash: 57cc9...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå