Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg trenger virkelig å gå ned i vekt, skal gifte meg om et år. Problemet mitt er at jeg ikke kan noen ting om hva man ikke burde spise. Så kan noen anbefale meg en diett? Eller kan jeg spise "normal" hverdagskost? Og hva burde jeg IKKE spise? Syns jeg husker noe om pasta & brød? Og hva kan jeg feks spise til frokost som metter men ikke er usunt? Har aldri tringt å tenke på dette tidligere i livet, men etter jeg fikk minstemann forsvant forbrenningen tydeligvis også Så alt av gode tips & råd tar jeg i mot med åpne armer! Har forresten ikke treningssenter i nærheten så gode tips på hva jeg kan gjøre hjemme er flott. Mannen jobber borte og er hjemmeværende med to barn så er begrenset på hva jeg kan gjøre også. Anonymous poster hash: d65f1...7b4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Har meldt meg inn i vektklubb.no. Kaloritelling med andre ord. Krever litt disiplin, men det er lærerikt om du står på bar bakke når det kommer til kosthold og ernæring. Ikke sikkert vektklubb er for alle, men hovedprinsippet for vekttap er det samme uavhengig av hvilken filosofi du måtte følge; du må rett og slett innta færre kalorier enn du forbruker. Anonymous poster hash: 1d0ed...419
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Har meldt meg inn i vektklubb.no. Kaloritelling med andre ord. Krever litt disiplin, men det er lærerikt om du står på bar bakke når det kommer til kosthold og ernæring. Ikke sikkert vektklubb er for alle, men hovedprinsippet for vekttap er det samme uavhengig av hvilken filosofi du måtte følge; du må rett og slett innta færre kalorier enn du forbruker. Anonymous poster hash: 1d0ed...419 Men hvordan kan jeg vite hvor mye kalorier jeg forbrenner om dagen? Regner med at kroppen forbrenner kalorier selv om jeg ikke er i så veldig mye aktivitet. Men er i bevegelse stort sett nesten hele dagen er det noe utgangspunkt jeg kan gå etter? Anonymous poster hash: d65f1...7b4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Lavkarbo, ketolyse hvis du skal ned mye Anonymous poster hash: d6692...b72
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Det ligger flere kalkulatorer for sånt på nett-her er et eksempel: http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article912169.ece De gir selvsagt ikke et eksakt mål, men gir deg en pekepinn på hva du bør legge deg under. Anonymous poster hash: 1d0ed...419
Morken Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Grete Rode! Koster, men veldig mye lettere når vi er flere 😉 Lykke, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Anbefaler Vektklubb.no. Og les alt du kommer over om kosthold, du stiller tydeligvis med blanke ark! Hvor mye og hvor fort vil du gå ned? Og hva veier du nå? Anonymous poster hash: a4c10...77c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Anbefaler Vektklubb.no. Og les alt du kommer over om kosthold, du stiller tydeligvis med blanke ark! Hvor mye og hvor fort vil du gå ned? Og hva veier du nå? Anonymous poster hash: a4c10...77c Ønsker å gå ned 10 kg vil jo helst at de skal forsvinne NÅ, haha. Men tenker at de bør være borte om et år. Blir de borte før det er det jo et pluss. Jeg veier i dag ca 72 kg. Må vel kanskje ut å kjøpe meg badevekt også for å faktisk vite helt sikkert. Anonymous poster hash: d65f1...7b4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Spis MYE grønnsaker. Da blir det mindre av annet. Anonymous poster hash: 4515e...720
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Ønsker å gå ned 10 kg vil jo helst at de skal forsvinne NÅ, haha. Men tenker at de bør være borte om et år. Blir de borte før det er det jo et pluss. Jeg veier i dag ca 72 kg. Må vel kanskje ut å kjøpe meg badevekt også for å faktisk vite helt sikkert. Anonymous poster hash: d65f1...7b4 Ett år er jo veldig god tid, det er det ingen grunn til at du ikke skal klare. Setter du f.eks delmål 6 kg til 1.juli har du ca 1 kg i mnd. Da kan du nok spise rundt 1800 kcal for dagen tipper jeg. Men vektklubb, Grete Roede, eller en kalori-app anbefales. Anonymous poster hash: a4c10...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå