Gå til innhold

Ble filmet under svømming


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bhg har svømmetrening til de eldste barna. Et kurs med en dyktig svømmelærer som går over 15 ganger. Nå er de i slutten av kutset og vi foreldre fikk tilbud om å være med. Frivillig om vi ville bade eller se på. De fleste foreldrene var med i vannet ink meg selv.

To foreldre sto på bassengkanten og filmet oss, mest barna sine, men de filmet og knipset bilder av hele bassenget.

Kjente jeg fikk klump i magen og at det ødela for hele fokuset jeg skulle hatt til barnet mitt. Hva brukes bildene til? Blir de lagt ut på nettet osv var tanker jeg fikk med en gang...... liker dårlig at andre har filmer/bilder av mitt barn lettkledd.

Er vel en grunn til at man ikke får ta bilder i svømmehaller...

 

Hadde dere tatt det opp med bhg/foreldrene eller bare latt det gå?

 

 

 

Anonymous poster hash: a23b1...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt det opp med barnehagen uten tvil! Skjønner ikke de som på død og liv skal dokumentere alt, hvorfor ikke heller være til stede i situasjonen?! Skjønner deg veldig godt.

 

Anonymous poster hash: 490c3...e9c

Skrevet

Selv hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det. Men så lenge det plager deg og du ikke er komfortabel med det, syns jeg gpdt du kan snakke med de foreldrene det gjelder og si at du ikke vil at bilder/film av ditt barn skal legges ut på nettet noe sted eller deles.



Anonymous poster hash: cd3c2...c77
Skrevet

Bhg har svømmetrening til de eldste barna. Et kurs med en dyktig svømmelærer som går over 15 ganger. Nå er de i slutten av kutset og vi foreldre fikk tilbud om å være med. Frivillig om vi ville bade eller se på. De fleste foreldrene var med i vannet ink meg selv.

To foreldre sto på bassengkanten og filmet oss, mest barna sine, men de filmet og knipset bilder av hele bassenget.

Kjente jeg fikk klump i magen og at det ødela for hele fokuset jeg skulle hatt til barnet mitt. Hva brukes bildene til? Blir de lagt ut på nettet osv var tanker jeg fikk med en gang...... liker dårlig at andre har filmer/bilder av mitt barn lettkledd.

Er vel en grunn til at man ikke får ta bilder i svømmehaller...

 

Hadde dere tatt det opp med bhg/foreldrene eller bare latt det gå?

 

 

 

Anonymous poster hash: a23b1...b11

Nei, det er ikke greit. Hadde nok sagt det til foreldrene som gjorde det.

 

Anonymous poster hash: 00705...8d5

Skrevet

Er dere aldri på stranden?

Går lettkledd på sommeren?

Sikkert mange som har med mobil/kamera der og

 

Anonymous poster hash: 0da20...ede

Skrevet

Er dere aldri på stranden?

Går lettkledd på sommeren?

Sikkert mange som har med mobil/kamera der og

 

Anonymous poster hash: 0da20...ede

Men å filme en gruppe barnehagebarn som svømmer i barnehagetiden trenger man faktisk ikke å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 00705...8d5

Skrevet

I vår barnehage har ikke foreldre lov til å ta bilder som inkluderer andre enn barnet deres.

Skrevet

Er dere aldri på stranden?

Går lettkledd på sommeren?

Sikkert mange som har med mobil/kamera der og

 

Anonymous poster hash: 0da20...ede

Det er noe HELT annet. Da velger man offentligheten. Inne i bassenget er det der fy-fy!

 

Anonymous poster hash: 769e8...673

Skrevet

Det er jo ikke lov å ta bilder i svømmehallen, så det burde jo gjelde "private" kurs også.

Her vi bor er de VELDIG strenge på dette. Flere ganger sett at ansatte i svømmehallen oppsøker folk i garderoben fordi de har brukt kamera/mobil ved bassengene. De blir da tvunget til å sette alle bilder.

 

Om du synes det er ubehagelig kan du jo ta det opp med bhg. Så kan de hvertfall huske å gi beskjed om dette på forhånd ved evnt kurs i fremtiden.



Anonymous poster hash: 39f8c...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...