Gå til innhold

Dag 4 på lavkarbo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser max 20 g hver dag. Og nå er jeg så trøtt og har vondt i hodet 😩

Hvor lenge varer det, sånn ca?

Anonymous poster hash: f8892...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en grunn til at alle lavkarboguruer sier du skal trappe ned da....

Å gå fra høykarbo til ekstrem lavkarbo over natta er jo å be om trøbbel, stakkars kropp.

Anonymous poster hash: 445db...174

Skrevet

Har aldri vært på høykarbo :)

HI

Skrevet

Også må man tenke på at selv om det funker for "alle andre" ,- så er det ikke sikkert det er noe for deg! Vi er skapt ulikt, og noen av oss må ha mer karbohydratrik kost enn andre!! Aldri vært slankere enn da jeg bodde på Mallorca,- da var det kjeksefinbrød (toast )med syltetøy og kaffe med melk til frokost, hvis det ikke var "cereales" alle barnefrokostblandinger.... Det var bagett til lunsj, og veldig ofte råstekte poteter til middag,- sammen med rent kjøtt/fisk ol.... Og kveldsmaten var igjen toast, baguett  eller samme som middag...

Jeg gikk ned 8 kilo det året....... Har i ettertid prøvd ulike nivå av lavkarbo i perioder jeg har prøvd å gå litt ned i vekt, og det funker bare ikke i det hele tatt!! Min søster derimot er "helfrelst" og spiser så og si ikke brød, poteter eller frukt. Og henne funker det for!

Man kjenner det på kroppen om man spiser riktig! At man må "venne seg til" et kosthold er bare tull, spiser man rett for seg og SIN kropp skal jeg fortelle deg det merkes fra dag1.... At man kan få hodepine om man kutter ut sukkerholdige mat/drikkevarer/kaffe eller annet "stimuli" er vel normalt for noen,- men man skal føle seg frisk og rask og at kroppen ellers har det bra. Mage fungerer, man er energisk og våken. Og hodepine i forbindelse med avhold fra  brus/kaffe vil nok heller ikke være særlig plagsom om man gjør det i forbindelse med forbedret kosthold generelt samt trening/aktivitet tilpasset sitt nivå!

Så om du ellers føler deg bra, men har litt overkommelig hodepine, så er det kanskje "avhengigheten" som sier fra,- men om du føler kroppen protesterer på andre måter,- så tror jeg ikke dette er riktig for deg.

Anonymous poster hash: 1da3d...d27
Skrevet

Det varer vanligvis 2-3 (-4) dager 😊

Spis litt salt dersom du har vondt i hodet 😊

Skrevet

Det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen har vent seg til lavkarbo.

Anonymous poster hash: 34425...b3b

Skrevet

Ca 12 timer for meg, de to gangene jeg har gjort det.

Anonymous poster hash: c62a2...d98

Skrevet

Takk for svar. Da håper jeg det forsvinner snart 😊

Hi

Skrevet

Drikk litt buljong så du får i deg salt, det hjalp meg

Anonymous poster hash: 3b2c2...9af
Skrevet

For meg hjalp det å spise spekemat

Anonymous poster hash: b265b...f2b
Skrevet

Salt vann ! Bland litt Himalaya salt med vann det hjelper. Og om du har spist vanlig norsk mat frem til nå da har du spist høykarbo. Dette er dn vanlig reaksjon kroppen har drikk masse vann, salt og Ola på med ekstra fett, i den perioden sånn at kroppen ikke tror den "sulter". Det er derfor du er dårlig

Skrevet

Jeg er på dag 3 og føler meg helt fin men spiser litt mer karbohydrater enn deg. Jeg hadde litt hodepine første dagen men det kan ha vært pga noe annet. Det er vanlig å bli dårlig, det går over men kan ta et par uker så hold ut! 😊

Anonymous poster hash: 359c0...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...