Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 La oss si du elsker jobben din, har fantastiske kollegaer og en utrolig sjef. Så ser du en stilling utlyse med ganske mye høyere lønn enn det du har (lønnsramme 10-50% mer enn det du har i dag). Ville du søkt? Anonymous poster hash: fb437...405
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Nei. Jeg elsker jobben min, pluss at jeg jobber rdusert for å få mer tid med barna. Så.penger er ikke viktig foe meg. Anonymous poster hash: a577c...633
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Det kommer helt an på hva den nye jobben ville gi meg av utfordringer. For meg har ikke lønn vært en motivasjonsfaktor, arbeidsoppgaver og hvor mye jeg kan utvikle meg har. Anonymous poster hash: 7b7ed...eea
sug lut Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Lønn er bare motiverende hvis det er umulig å leve stressfritt på det du allerede har. Trivsel og kolleger er gull verd, om ikke bokstavelig.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 At jeg trives. Men helsa er det viktigste. Jeg har ikke vært i jobb i 2 år pga helsa og det er et stort nederlag. Og et økonomisk slit å leve på NAV. Anonymous poster hash: 454f9...f11
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Trivsel er, uten tvil, viktigst! Anonymous poster hash: 785fd...a37
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 For mange usikre faktorer her. 10% eller 50% stigning av en lønn som er hvor høy? Lønnsvekst? Andre goder? Reisetid til jobb? Fleksibilitet? Miljø på andre stedet? Arbeidsoppgaver? Utviklingsmuligheter? Anonymous poster hash: 5e4a2...879
Nyttårs barn Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Om du kan få høyere lønn et annet sted så betyr jo ikke det at du ikke også kan trives et annet sted? Eller hva? Om den andre jobben gir både bedre lønn, spennende oppgaver og hyggelig miljø så ser jeg ikke problemet. Det jeg ikke hadde gjort var å søke på en jobb med bedre lønn som ikke er interessant for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Trivsel er viktigst hvis man har ok med penger (til det mest nødvendige). Jeg tjener godt, men mistrives i jobben. Det er grusomt. Leter etter ny jobb og hadde gladelig gått ned (noe) i lønn hvis jeg fant den riktige jobben. Anonymous poster hash: 38f8a...42d
Superdolly Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Det kommer an på. Er den nye jobben innenfor det jeg vil like å jobbe med? Ville den nye jobben bety lenger eller kortere arbeidsvei, mer eller mindre overtidsjobbing, mer eller mindre stress? Jeg tjener nok til å leve av det, og har ikke så veldig store behov for høyere lønn, så det alene ville ikke motivert meg. Jeg kunne ha søkt hvis jeg syntes den nye jobben virket spennende og interessant. Det at du får høyere lønn betyr jo heller ikke at du kommer til å vantrives med å jobbe der og at arbeidsmiljøet er dårlig. Det kan jo også godt hende at den nye sjefen er fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå