Gå til innhold

Vil kalle jenta mi i magen Eirin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til mellomnavn, eller hvordan navnet kan brukes som mellomnavn? :)

Anonymous poster hash: 454b6...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig navn!

Eirin Marie

Eirin Ludvikke

Eirin Kristiane

Eirin Mathilde

Eirin Amalie

Eirin Viktoria

Skrevet

Eirin Marie var nydelig. Det må føles litt lett å si andrenavnet synes jeg.

Ellers hva med

Eirin Sofie

Eirin Elise

Eirin Louise

Eirin Johanne

Hvis Eirin blir andrenavnet er det lett at trykket blir på i-en (Eiriiin), men f.eks

Tilde Eirin

Erika Eirin

Ida Eirin

Jenny Eirin

Dette kan jo bli mange unike og ganske stilige kombinasjoner faktisk med Eirin til sist. Lykke til med navnevalg

Anonymous poster hash: a6c41...00c
Skrevet

Eirin Marie var nydelig. Det må føles litt lett å si andrenavnet synes jeg.

Ellers hva med

Eirin Sofie

Eirin Elise

Eirin Louise

Eirin Johanne

Hvis Eirin blir andrenavnet er det lett at trykket blir på i-en (Eiriiin), men f.eks

Tilde Eirin

Erika Eirin

Ida Eirin

Jenny Eirin

Dette kan jo bli mange unike og ganske stilige kombinasjoner faktisk med Eirin til sist. Lykke til med navnevalg

Anonymous poster hash: a6c41...00c

Jeg vil ha Eiriin (som i kaniiin) :)

Skrevet

Eirin Sol

Anonymous poster hash: cc20a...bee

Skrevet

Eirin passer ikke sammen med noen andre mellomnavn. Det må stå alene, ellers blir det pretensiøst

Anonymous poster hash: de879...b51
Skrevet

Enig. Hvorfor gjøre det så komplisert? Eirin er nydelig alene.

Anonymous poster hash: af424...a17

Skrevet

Eirin Adeleide

Eirin Magdalene

Eirin Amelie (Eiriiin Ameliiii)

Anonymous poster hash: a8929...55d

Skrevet

Jeg vil ha Eiriin (som i kaniiin) :)

Hvis du vil ha trykket på siste stavelse, bør Eirin være navn nummer to dersom du vil at dobbeltnavnet skal gli noenlunde lett av tunga. Noen steder er det tradisjon med navn i omvendt av det de fleste oppfatter som naturlig rekkefølge, type Johan Kåre og André Ole, og det er greit nok dersom man ønsker at navnene skal være to separate enheter, men de blir da mindre egnet til å si sammen.

Skrevet

Eirin er et fint navn, som passer best alene. Synes jeg da;)

Anonymous poster hash: 07542...9ed

Skrevet

Eirin Isabel

Eirin Mathilde

Eirin Agnete

Disse er mine forslag 👍

Skrevet

Hvis du vil ha trykket på siste stavelse, bør Eirin være navn nummer to dersom du vil at dobbeltnavnet skal gli noenlunde lett av tunga. Noen steder er det tradisjon med navn i omvendt av det de fleste oppfatter som naturlig rekkefølge, type Johan Kåre og André Ole, og det er greit nok dersom man ønsker at navnene skal være to separate enheter, men de blir da mindre egnet til å si sammen.

Har du noen fine forslag til meg? :)

Skrevet

Har du noen fine forslag til meg? :)

Jeg personlig ville valgt bare Eirin, men dersom det skulle være dobbeltnavn, ville jeg valgt et første fornavn med en eller to stavelser. Her kan mye passe avhengig av hva slags navn dere liker.

Åse Eirin

Ida Eirin

Else Eirin

Gro Eirin

Mai Eirin

Siv Eirin

Men dobbeltnavn er ikke min sterke side, da jeg synes det meste blir for tungvint å si. Vi er av ett fornavn og ett etternavn-typen, så du får nok bedre hjelp av noen som er mer kreative enn meg :)

Skrevet

Bare Eirin. 

Om du MÅ ha dobbeltnavn, så klinger det best med Eirin til slutt synes jeg. 

Emilie Eirin

Maria Eirin

Sjøl har jeg dobbeltnavn men bruker kun første.
Jenta vår har dobbeltnavn og vi bruker begge, og det er ganske så tungt. Håper vi snart slutter med det! ;)

Skrevet

Ville også latt Eirin stå alene.

Anna Eirin

Vilde Eirin

Selma Eirin

Anonymous poster hash: 1b653...f6d

Skrevet

Eirin alene klinger best :-)

Skrevet

Urd Eirin 😊

Anonymous poster hash: eec3f...913

Skrevet

Det heter jeg, og har ikke møtt en eneste Eirin født etter 1985!

Anonymous poster hash: e1033...080

• 4 måneder senere...
Skrevet
På 5.1.2017 den 8.58, Anonym bruker skrev:

Eirin passer ikke sammen med noen andre mellomnavn. Det må stå alene, ellers blir det pretensiøst

Anonymous poster hash: de879...b51

Heter selv Eirin Victoria (Eiriin som i kaniin), og det er fordi mamma og pappa ikke fikk lov av presten å kun kalle meg Eirin, ettersom han mente det var for uvanelig på det tidspunktet (90-tallet). Dermed ble de tvunget til å gi meg et mellomnavn. Av og til har man rett og slett ikke noe valg. Men sant skal sies er jeg veldig glad i navnet mitt, og har bare møtt en håndfull jenter med samme navn :) 

Anonymkode: a2149...577

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heter selv Eirin Victoria (Eiriin som i kaniin), og det er fordi mamma og pappa ikke fikk lov av presten å kun kalle meg Eirin, ettersom han mente det var for uvanelig på det tidspunktet (90-tallet). Dermed ble de tvunget til å gi meg et mellomnavn. Av og til har man rett og slett ikke noe valg. Men sant skal sies er jeg veldig glad i navnet mitt, og har bare møtt en håndfull jenter med samme navn :) 

Anonymkode: a2149...577

Prester hadde vel strengt tatt ingenting med formell navnegodkjenning å gjøre på 90-tallet?

HI, jeg har nesten lyst å be deg stave navnet Eireen. Jeg har nemlig en datter som heter Eirin og som vi uttaler rett frem slik alle andre navn med den stavemåten uttales, type Kristin og Vårin. Det er slik navnet er uttalt der jeg kommer fra, så den stakkars jenta mi blir hele tiden kalt for Eireen av lærere etc. Jeg VET nå at denne uttalen er vanlig mange steder, men forstår det virkelig ikke. Nesten så en kaller alle som heter Kristin for Kristeen i protest. Nå kjenner jeg faktisk ei Kristin som uttaler Kristeen, hun har de samme problemene som min datter. 

Anonymkode: f11c9...d32

Skrevet

Sorry altså men det høres jo ut som "urin" :P

Anonymkode: 08127...ab3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prester hadde vel strengt tatt ingenting med formell navnegodkjenning å gjøre på 90-tallet?

HI, jeg har nesten lyst å be deg stave navnet Eireen. Jeg har nemlig en datter som heter Eirin og som vi uttaler rett frem slik alle andre navn med den stavemåten uttales, type Kristin og Vårin. Det er slik navnet er uttalt der jeg kommer fra, så den stakkars jenta mi blir hele tiden kalt for Eireen av lærere etc. Jeg VET nå at denne uttalen er vanlig mange steder, men forstår det virkelig ikke. Nesten så en kaller alle som heter Kristin for Kristeen i protest. Nå kjenner jeg faktisk ei Kristin som uttaler Kristeen, hun har de samme problemene som min datter. 

Anonymkode: f11c9...d32

I Oslo- området uttaler man Kristin og Eirin ganske forskjellig. Eirin sier jeg som kaniiin, mens Kristin har samme trykk som guttenavnet Martin. 

Hvis det er navnet Eirin du liker,HI, bør du bruke det alene. Setter du Eirin til slutt i et dobbeltnavn, er det sannsynlig at du bare bruker første navn til daglig. 

Hvis det må være dobbeltnavn, er det lettest med Eirin til slutt: 

Ida Eirin

Nora Eirin

Anna Eirin

Karna Eirin

Sanna Eirin

Eirin Sofie

Anonymkode: cb5e3...1f3

Skrevet

Eirin alene. Forresten nydelig. 

Anonymkode: ce7fb...fb3

Skrevet

Eirin (uttalt som i kaniiiin) er ett av de fineste navna jeg vet om. Og jeg har en datter som heter Sara Eirin. :-)

Anonymkode: a7c24...7ee

Skrevet

Eirin er et nydelig navn😊

Tenkte å kalle datteren vår det, men vi landet på Eirill istedet!:-)

Anonymkode: afce6...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...