Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Noen tips til mellomnavn, eller hvordan navnet kan brukes som mellomnavn? Anonymous poster hash: 454b6...cdd
Isola&Lille+julegave Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Nydelig navn! Eirin Marie Eirin Ludvikke Eirin Kristiane Eirin Mathilde Eirin Amalie Eirin Viktoria
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Eirin Marie var nydelig. Det må føles litt lett å si andrenavnet synes jeg. Ellers hva med Eirin Sofie Eirin Elise Eirin Louise Eirin Johanne Hvis Eirin blir andrenavnet er det lett at trykket blir på i-en (Eiriiin), men f.eks Tilde Eirin Erika Eirin Ida Eirin Jenny Eirin Dette kan jo bli mange unike og ganske stilige kombinasjoner faktisk med Eirin til sist. Lykke til med navnevalg Anonymous poster hash: a6c41...00c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Eirin Marie var nydelig. Det må føles litt lett å si andrenavnet synes jeg. Ellers hva med Eirin Sofie Eirin Elise Eirin Louise Eirin Johanne Hvis Eirin blir andrenavnet er det lett at trykket blir på i-en (Eiriiin), men f.eks Tilde Eirin Erika Eirin Ida Eirin Jenny Eirin Dette kan jo bli mange unike og ganske stilige kombinasjoner faktisk med Eirin til sist. Lykke til med navnevalg Anonymous poster hash: a6c41...00c Jeg vil ha Eiriin (som i kaniiin) Anonymous poster hash: 454b6...cdd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Eirin Sol Anonymous poster hash: cc20a...bee
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Eirin passer ikke sammen med noen andre mellomnavn. Det må stå alene, ellers blir det pretensiøst Anonymous poster hash: de879...b51
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Enig. Hvorfor gjøre det så komplisert? Eirin er nydelig alene. Anonymous poster hash: af424...a17
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Eirin Adeleide Eirin Magdalene Eirin Amelie (Eiriiin Ameliiii) Anonymous poster hash: a8929...55d
Mostly Harmless Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Jeg vil ha Eiriin (som i kaniiin) Anonymous poster hash: 454b6...cdd Hvis du vil ha trykket på siste stavelse, bør Eirin være navn nummer to dersom du vil at dobbeltnavnet skal gli noenlunde lett av tunga. Noen steder er det tradisjon med navn i omvendt av det de fleste oppfatter som naturlig rekkefølge, type Johan Kåre og André Ole, og det er greit nok dersom man ønsker at navnene skal være to separate enheter, men de blir da mindre egnet til å si sammen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Eirin er et fint navn, som passer best alene. Synes jeg da;) Anonymous poster hash: 07542...9ed
Love my kidz Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Eirin Isabel Eirin Mathilde Eirin Agnete Disse er mine forslag 👍
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Hvis du vil ha trykket på siste stavelse, bør Eirin være navn nummer to dersom du vil at dobbeltnavnet skal gli noenlunde lett av tunga. Noen steder er det tradisjon med navn i omvendt av det de fleste oppfatter som naturlig rekkefølge, type Johan Kåre og André Ole, og det er greit nok dersom man ønsker at navnene skal være to separate enheter, men de blir da mindre egnet til å si sammen. Har du noen fine forslag til meg? Anonymous poster hash: 454b6...cdd
Mostly Harmless Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Har du noen fine forslag til meg? Anonymous poster hash: 454b6...cdd Jeg personlig ville valgt bare Eirin, men dersom det skulle være dobbeltnavn, ville jeg valgt et første fornavn med en eller to stavelser. Her kan mye passe avhengig av hva slags navn dere liker. Åse Eirin Ida Eirin Else Eirin Gro Eirin Mai Eirin Siv Eirin Men dobbeltnavn er ikke min sterke side, da jeg synes det meste blir for tungvint å si. Vi er av ett fornavn og ett etternavn-typen, så du får nok bedre hjelp av noen som er mer kreative enn meg
Virre Vips Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Bare Eirin. Om du MÅ ha dobbeltnavn, så klinger det best med Eirin til slutt synes jeg. Emilie Eirin Maria Eirin Sjøl har jeg dobbeltnavn men bruker kun første.Jenta vår har dobbeltnavn og vi bruker begge, og det er ganske så tungt. Håper vi snart slutter med det!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Ville også latt Eirin stå alene. Anna Eirin Vilde Eirin Selma Eirin Anonymous poster hash: 1b653...f6d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Urd Eirin 😊 Anonymous poster hash: eec3f...913
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 Det heter jeg, og har ikke møtt en eneste Eirin født etter 1985! Anonymous poster hash: e1033...080
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 På 5.1.2017 den 8.58, Anonym bruker skrev: Eirin passer ikke sammen med noen andre mellomnavn. Det må stå alene, ellers blir det pretensiøst Anonymous poster hash: de879...b51 Heter selv Eirin Victoria (Eiriin som i kaniin), og det er fordi mamma og pappa ikke fikk lov av presten å kun kalle meg Eirin, ettersom han mente det var for uvanelig på det tidspunktet (90-tallet). Dermed ble de tvunget til å gi meg et mellomnavn. Av og til har man rett og slett ikke noe valg. Men sant skal sies er jeg veldig glad i navnet mitt, og har bare møtt en håndfull jenter med samme navn Anonymkode: a2149...577
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heter selv Eirin Victoria (Eiriin som i kaniin), og det er fordi mamma og pappa ikke fikk lov av presten å kun kalle meg Eirin, ettersom han mente det var for uvanelig på det tidspunktet (90-tallet). Dermed ble de tvunget til å gi meg et mellomnavn. Av og til har man rett og slett ikke noe valg. Men sant skal sies er jeg veldig glad i navnet mitt, og har bare møtt en håndfull jenter med samme navn Anonymkode: a2149...577 Prester hadde vel strengt tatt ingenting med formell navnegodkjenning å gjøre på 90-tallet? HI, jeg har nesten lyst å be deg stave navnet Eireen. Jeg har nemlig en datter som heter Eirin og som vi uttaler rett frem slik alle andre navn med den stavemåten uttales, type Kristin og Vårin. Det er slik navnet er uttalt der jeg kommer fra, så den stakkars jenta mi blir hele tiden kalt for Eireen av lærere etc. Jeg VET nå at denne uttalen er vanlig mange steder, men forstår det virkelig ikke. Nesten så en kaller alle som heter Kristin for Kristeen i protest. Nå kjenner jeg faktisk ei Kristin som uttaler Kristeen, hun har de samme problemene som min datter. Anonymkode: f11c9...d32
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #21 Skrevet 22. mai 2017 Sorry altså men det høres jo ut som "urin" Anonymkode: 08127...ab3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #22 Skrevet 22. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Prester hadde vel strengt tatt ingenting med formell navnegodkjenning å gjøre på 90-tallet? HI, jeg har nesten lyst å be deg stave navnet Eireen. Jeg har nemlig en datter som heter Eirin og som vi uttaler rett frem slik alle andre navn med den stavemåten uttales, type Kristin og Vårin. Det er slik navnet er uttalt der jeg kommer fra, så den stakkars jenta mi blir hele tiden kalt for Eireen av lærere etc. Jeg VET nå at denne uttalen er vanlig mange steder, men forstår det virkelig ikke. Nesten så en kaller alle som heter Kristin for Kristeen i protest. Nå kjenner jeg faktisk ei Kristin som uttaler Kristeen, hun har de samme problemene som min datter. Anonymkode: f11c9...d32 I Oslo- området uttaler man Kristin og Eirin ganske forskjellig. Eirin sier jeg som kaniiin, mens Kristin har samme trykk som guttenavnet Martin. Hvis det er navnet Eirin du liker,HI, bør du bruke det alene. Setter du Eirin til slutt i et dobbeltnavn, er det sannsynlig at du bare bruker første navn til daglig. Hvis det må være dobbeltnavn, er det lettest med Eirin til slutt: Ida Eirin Nora Eirin Anna Eirin Karna Eirin Sanna Eirin Eirin Sofie Anonymkode: cb5e3...1f3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #23 Skrevet 22. mai 2017 Eirin alene. Forresten nydelig. Anonymkode: ce7fb...fb3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #24 Skrevet 22. mai 2017 Eirin (uttalt som i kaniiiin) er ett av de fineste navna jeg vet om. Og jeg har en datter som heter Sara Eirin. :-) Anonymkode: a7c24...7ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #25 Skrevet 22. mai 2017 Eirin er et nydelig navn😊 Tenkte å kalle datteren vår det, men vi landet på Eirill istedet!:-) Anonymkode: afce6...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå