Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Og hvordan komme i gang?? Var godt trent for mange år siden ,men nå har jeg vært lat i mange år:-/ 2 svangerskap har satt sine spor og jeg ønsker å stramme opp og gå ned i vekt. Men jeg Iker ikke å trene:-/ Anonymous poster hash: 31b0c...742
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Hva er det du ikke liker ved det? Anonymous poster hash: 5e07e...b67
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Jeg følger denne, for jeg hater også å trene! Hvorfor jeg ikke liker det? Fordi jeg blir andpusten og svett. Fordi jeg er inkontinent når jeg løper og hopper, og må ha bind på for å danse. Fordi jeg har store bryster som deiser opp og ned hvis jeg gjør noe høypulsgreier. Det eneste som ikke er plagsomt, er å svømme. Anonymous poster hash: cbe77...9d2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Jeg følger denne, for jeg hater også å trene! Hvorfor jeg ikke liker det? Fordi jeg blir andpusten og svett. Fordi jeg er inkontinent når jeg løper og hopper, og må ha bind på for å danse. Fordi jeg har store bryster som deiser opp og ned hvis jeg gjør noe høypulsgreier. Det eneste som ikke er plagsomt, er å svømme. Anonymous poster hash: cbe77...9d2 Inkontinens: knipeøvelser til krampa tar deg. Om det ikke har effekt etterhvert, da er det på tide å snakke med legen om det og ev. få gjort noe med det. Bryst: Riktig bh(er) er alfa og omega! Jeg bruker en god og støttende herdags-bh med bøyler innerst (viktig at den er i riktig størrelse), Satin fra Primadonna er suveren. Så bruker jeg en sportsbh utenpå. Kan jogge og hoppe helt uten å tenke på puppene - i motsatt til tidligere hvor jeg unngikk slike bevegelser. Trikset er å ville nok bli i god form. Så er det å ta det i riktige doser. Ikke for tøff og hyppig trening i begynnelsen, viktig å ikke bli overtrent. Likevel så stor belastning at man merker resultater. Jo dårligere trent man er, jo raskere kommer resultatene Og så er det å holde ut lenge nok til at man kommer over den kneika hvor det meste er forferdelig slitsomt, det meste gjør vondt osv. Nå er jeg langvarig syk, men når jeg har hatt perioder hvor jeg kan jogge, så er det som får meg til å fortsette med det ønsket om å komme dit at jeg kan jogge i greit tempo (ikke fort) over litt lengre avstander (alt er relativt ) uten å måtte ta gåpauser. Jeg har vært i den formen en gang da jeg hadde 2-3 år med noe bedre form. Den følelsen jeg hadde i kroppen den gangen, det å kunne jogge uten at alt var vondt, uten at det var vondt å puste, uten at jeg måtte stoppe eller gå mer enn jeg jogget... den følelsen har jeg memorert og tar frem stadig vekk, også nå som jeg har mer enn nok med å gå det mest nødvendige i hverdagen. Følelsen av å kjenne at kroppen er lett i bevegelsene, at jeg kan presse den litt lenger uten å bli helt utmattet, gleden med litt fart i kroppen (igjen, alt er relativt )... den gleden er det som motiverer meg til å slite meg gjennom den tiden det tar før man kommer dit. Og dit skal jeg tilbake til!!! Samme når det gjelder styrke - følelsen når alt i hverdagen blir lett fordi man bare bruker en brøkdel av styrken sin på aktiviteten, den er fantastisk. Følelsen av å kjenne at holdningen blir bedre når stabiliteten og styrken er bedre... elsker den følelsen. Jeg bruker masse tid på å tenke at jeg er i den formen, spesielt når jeg er veldig dårlig. Og bare det å skrive det nå får meg til å smile - til tross for at jeg nå har dager hvor jeg ikke greier noe som helst. For mange år siden var jeg 25 kg overvektig. Forsøkte da gang på gang å bruke tanken på en slank og lekker kropp som motivasjon. Det fungerte ikke på meg. Men da jeg forstod at det å få en sterkere og mer utholdende kropp faktisk var mulig for også meg, da ble det drivkraften. Og etter å ha opplevd det, selv om det var en kort periode, så er det minnet om den følelsen som sitter klistret i minnet mitt. Jeg SKAL tilbake til den formen en eller annen gang. Jeg kunne tidligere ikke fordra å bli anpusten eller svett heller. Men jeg snudde tankegangen min på det. Før så jeg den tunge pusten som et nederlag, en bekreftelse på hvor elendig formen min var og da føltes det håpløst å fortsette. Men så snudde jeg tankene og bestemte meg for å se positivt på den tunge pusten (vi snakker pust type hvalross og flodhest i ett). Hver eneste gang jeg ble tungpusten kom jeg ett skritt videre en lettere pust. Jo mer tungpustet jeg ble, jo bedre var det. Fremdeles kunne jeg ikke fordra følelsen, men etterhvert så ble det å bli ordentlig tungpusten nesten som en slags seier, noe som bekreftet for meg at jeg var på rett vei. Og etterhvert ble det jo lettere, og da begynte det å kommer mer spontan glede inn i treningen også. Omtrent samme tankene hadde jeg rundt svette, men snudde også der tankene og fikk meg selv til å bli positiv til det også, for det viste at jeg var flink, at jeg utfordret kroppen min - selv om det kunne være "pinlig lite" aktivitet som skulle til før jeg svettet før jeg ble i bedre form. Hos meg har jeg først svettet enormt, så har jeg svettet mindre når jeg har kommet i bedre form. Når man blir veldig god form kan man begynne å svette mer igjen, men da har man som regel også så stor treningsglede at det er ok. Siden jeg i mange år av livet ikke har kunnet trene så setter jeg nå langt mer pris på det å kunne trene, når jeg er i form til det. Det er fantastisk å være så frisk at man kan gjøre noe slikt med kroppen. Jeg tar det ikke for gitt lenger, og derfor setter jeg også pris på det når jeg kan det. Nå driver jeg og visualiserer at jeg jogger til våren Da blir det fru Hvalross på tur, men det er helt greit, bare jeg faktisk kan gjøre det. Det lønner seg selvfølgelig også å finne noe man liker å gjøre, noe man finner glede i. Da er det lettere å motivere seg til treningen. De tingene jeg liker best har jeg ikke hatt økonomi til å gjøre, derfor måtte jeg finne motivasjon på en annen måte. Og det er mulig - jeg har funnet den i gleden over å faktisk være i stand til å trene. Høres enkelt ut, men det er det som gjør det for meg. Unnskyldninger for å la være og latskap er ikke særlig tiltrekkende når man har levd i årelange perioder hvor man ikke har vært i stand til å trene. Da blir bevegelsesgleden stor og ekte Anonymous poster hash: d4c8d...2a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Kniping har jeg gjort i 30 år... Tror jeg må opereres. Egentlig kjeder de fleste treningsformer meg noe grusomt, og det er ubehagelig å bli andpusten. Vondt faktisk! Styrketrening (pumpe jern) liker jeg. Men det hjelper ikke kondisen. Og jeg er blant de "mesomorfe" kroppene, som fort blir klumpete og muskuløs. Ser ut som en østtysk kulestøter hvis jeg pumper jern. Så enten julesylte eller kulestøter... Anonymous poster hash: cbe77...9d2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Kniping har jeg gjort i 30 år... Tror jeg må opereres. Egentlig kjeder de fleste treningsformer meg noe grusomt, og det er ubehagelig å bli andpusten. Vondt faktisk! Styrketrening (pumpe jern) liker jeg. Men det hjelper ikke kondisen. Og jeg er blant de "mesomorfe" kroppene, som fort blir klumpete og muskuløs. Ser ut som en østtysk kulestøter hvis jeg pumper jern. Så enten julesylte eller kulestøter... Anonymous poster hash: cbe77...9d2 Alternativet er jo å forbli som du er og bare bli dårligere form. Og joda, det var vondt for meg også å bli anpusten. Er det nå også de gangene jeg er i bedre form og på nytt kan begynne å trene litt igjen. Da er jeg som regel veldig svak, så tro meg, jeg vet hvordan det er. Men viljen til å bli bedre form gjør at jeg gjør det og bestemmer meg for å finne glede i det. Bare du kan finne motivasjonen, og vil du ikke så vil du ikke... Anonymous poster hash: d4c8d...2a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Å begynne og trene er kjempe tungt, men man må bare presse seg noen ganger også kommer lysten etterhvert. Anonymous poster hash: 79131...90b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Alternativet er jo å forbli som du er og bare bli dårligere form. Og joda, det var vondt for meg også å bli anpusten. Er det nå også de gangene jeg er i bedre form og på nytt kan begynne å trene litt igjen. Da er jeg som regel veldig svak, så tro meg, jeg vet hvordan det er. Men viljen til å bli bedre form gjør at jeg gjør det og bestemmer meg for å finne glede i det. Bare du kan finne motivasjonen, og vil du ikke så vil du ikke... Anonymous poster hash: d4c8d...2a1 Helt sant. Gudskjelov har jeg sluttet å røyke. Ellers hadde jeg vært moden for pleiehjem alt! Tror jeg må svømme likevel, det liker jeg jo. Og så får dansing og sånt komme når inkontinensen er under kontroll. Anonymous poster hash: cbe77...9d2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Løsningen for meg var å begynne på verdens gøyeste trening: Barry's Bootcamp. Tok en prøvetime en dag, pg trodde virkelig at jeg skulle falle død om av utmattelse. Skalv , var kvalm, holdt på å tisse i buksa...men det var for flaut å vise det, så jeg kjøpte 20 klipp. Og etter tre ganger var jeg hekta. Det er bare så sinnssykt gøy. Kjempetøff trening, men med en vanvittog trøkk og driv, og det er virkelig effeektivt både for styrke, kondis - og vekt. Har gått der i 2 år nå og elsker det. Men det fins bare i Oslo, Bærum, Fana og bergen. HVis du ikke kjenner konseptet kan du sjekke her (se videoen også): http://www.barrysbootcamp.com/about Anonymous poster hash: a4364...4d3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Kniping har jeg gjort i 30 år... Tror jeg må opereres. Egentlig kjeder de fleste treningsformer meg noe grusomt, og det er ubehagelig å bli andpusten. Vondt faktisk! Styrketrening (pumpe jern) liker jeg. Men det hjelper ikke kondisen. Og jeg er blant de "mesomorfe" kroppene, som fort blir klumpete og muskuløs. Ser ut som en østtysk kulestøter hvis jeg pumper jern. Så enten julesylte eller kulestøter... Anonymous poster hash: cbe77...9d2 Altså, blir du ikke andpusten og sliten og svett at styrketrening,- er det det du sier? I såfall så trener du ikke styrke tenker jeg.. Siden DET var et av argumentene for at du ikke liker "kondistrening".... Jeg er motsatt av deg.Elsker joggeturer, lytte til en lydbok, radio eller nedlastet musikk. Ta det rolig og nyte naturen eller pushe bakkeløp/intervall, tar det som det passer seg..... Men HATER styrke. Men alder må man derimot legge inn det også. Og man blir da både andpusten og svett av styrke og det gjør vondt. Så sånn sett er trening trening. Løping er også styrketrening for mange muskelgrupper,- men ikke like godt som ren styrke... Styrke bedre også kondis og o2 opptak,- men ikke like effektivt som typisk kondistrening... Jeg hater styrke for da må jeg tenke....Hvor mange repetisjoner, hvor tung belastning, hvilke øvelser i hvilke rekkefølge osv osv... Jeg tenker mye på jobb, så vil trene "tankeløst" for å si det sånn. Men begge treningsformer gjør vondt ( i mer eller mindre grad), gjør meg andpusten og svett... Jeg ville trent styrke om det er det du liker,- hvis jeg var deg.. Så kan du gradvis legge til kondistrening når treningsRUTINER er på plass og du har fått det til en god vane å trene f.eks 4 gang i uka... Vanskelig å prioritere trening når man må gjøre noe man ikke liker,- så gjør det du liker i starten,- når det er vane og ikke noe "pes" å trene så ofte du ønsker, så kan man begynne å tenke ENTEN legge inn "bonusøkter" med kondistrening i TILLEGG til styrke, eller ved å bytte ut ei styrkeøkt med kondis,- eller å plukke ut treninger nå og da hvor man kombinerer dette... Og gjerne ikke start med 4økter i uka om det er målet å få til. Start med to,- og hold igjen i starten helt til du merker at to økter får du "ALLTID" til, da kan man begynne å putte inn ei "bonusøkt" eller to i uka,- men disse "telles ikke" /planlegges ikke på samme måte. Om man får til to treninger,- så er man "ferdig" den uka,- og resten er bonus. Etter en stund så kan man se seg tilbake og 2-3 mndr senere så ser man kanskje at man i snitt har trent 5 dager i uka,- DA kan man legge inn 4 faste økter,- også er resten "bonusøkter" som er litt mer "Impulsive" enn resten..... Lykke til! Anonymous poster hash: b6349...b8a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Prøv yoga da? Rydd stuegulvet, ett på en instruksvideo på youtube på TV-en, og pin deg gjennom noen økter. Bruk pusten godt, og fokuser på at du BRUKER kroppen. Husk at kroppen vår er laget for bevegelse. All denne stillesittingen vi gjør, gjør oss psykisk svake. Unnskyldningene du kommer med (det er vondt å trene, puppene deiser, inkontinens) er kun det; unnskyldninger. Du burde tenke at du er laget for å bevege deg, egentlig dagen lang, og finn på aktiviteter som faktisk holder deg i bevegelse. Turer i fjellet, trening i stua, lunges når du skal hå til enden av hagen, svøm 20 lengder når du tar med barna i svømmehallen, ta squats imens du står og rører i middagen. Bevegelse og trening kan alltid flettes inn i dagen din. Sett deg som mål at alt skal være bevegelse og styrke! Anonymous poster hash: 44b73...6f0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Jeg startet veldig forsiktig med en tur i uken. Jeg gikk til jeg ble bare og løp litt hver gang. Etterhvert klarte jeg å løpe litt lenger og det kicket og den mestringsfølelsen!!! Absolutt verdt det. På grunn av den følelsen jogger jeg nå to ganger i uken og elsker det! Anonymous poster hash: 5ffbd...451
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Altså, blir du ikke andpusten og sliten og svett at styrketrening,- er det det du sier? I såfall så trener du ikke styrke tenker jeg.. Siden DET var et av argumentene for at du ikke liker "kondistrening".... Jeg er motsatt av deg.Elsker joggeturer, lytte til en lydbok, radio eller nedlastet musikk. Ta det rolig og nyte naturen eller pushe bakkeløp/intervall, tar det som det passer seg..... Men HATER styrke. Men alder må man derimot legge inn det også. Og man blir da både andpusten og svett av styrke og det gjør vondt. Så sånn sett er trening trening. Løping er også styrketrening for mange muskelgrupper,- men ikke like godt som ren styrke... Styrke bedre også kondis og o2 opptak,- men ikke like effektivt som typisk kondistrening... Jeg hater styrke for da må jeg tenke....Hvor mange repetisjoner, hvor tung belastning, hvilke øvelser i hvilke rekkefølge osv osv... Jeg tenker mye på jobb, så vil trene "tankeløst" for å si det sånn. Men begge treningsformer gjør vondt ( i mer eller mindre grad), gjør meg andpusten og svett... Jeg ville trent styrke om det er det du liker,- hvis jeg var deg.. Så kan du gradvis legge til kondistrening når treningsRUTINER er på plass og du har fått det til en god vane å trene f.eks 4 gang i uka... Vanskelig å prioritere trening når man må gjøre noe man ikke liker,- så gjør det du liker i starten,- når det er vane og ikke noe "pes" å trene så ofte du ønsker, så kan man begynne å tenke ENTEN legge inn "bonusøkter" med kondistrening i TILLEGG til styrke, eller ved å bytte ut ei styrkeøkt med kondis,- eller å plukke ut treninger nå og da hvor man kombinerer dette... Og gjerne ikke start med 4økter i uka om det er målet å få til. Start med to,- og hold igjen i starten helt til du merker at to økter får du "ALLTID" til, da kan man begynne å putte inn ei "bonusøkt" eller to i uka,- men disse "telles ikke" /planlegges ikke på samme måte. Om man får til to treninger,- så er man "ferdig" den uka,- og resten er bonus. Etter en stund så kan man se seg tilbake og 2-3 mndr senere så ser man kanskje at man i snitt har trent 5 dager i uka,- DA kan man legge inn 4 faste økter,- også er resten "bonusøkter" som er litt mer "Impulsive" enn resten..... Lykke til! Anonymous poster hash: b6349...b8a Her tror jeg du treffer prikk. For jeg likte faktisk styrke selv om jeg ble svett da også, og hvis det gikk for lang tid mellom hver gang, begynte det å krible og klø. Så egentlig bør jeg bare henge meg på sønnen og gå på Stamina et par ganger i uka. Da gjør jeg i alle fall NOE. (Og puppene får henge i fred, der nede ved navlen hvor de hører hjemme 😂) Anonymous poster hash: cbe77...9d2
beef sister Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har ingen tro på at alle kan lære seg å like trening. Noen kan sikkert finne en treningsform de synes er ok, men det er lang vei fra det og det å faktisk like det. Stort sett handler trening om selvdisiplin. Man kan velge å trene, selv om det er tiltak og selv om det ikke nødvendigvis er behagelig. Med tiden kan det å trene sette seg som en vane, en vane som bringer med seg en god del fordeler. Noen er heldige og finner treningsformer som kan gi dem tilfredsstillelse eller glede, men mange (kanskje flertallet?) trener nok kun av plikt. Det viktigste er vel uansett hverdagsaktivitet? Det å velge bena fremfor bil eller kollektivt, eller det å ta trapper istedenfor heis. Jeg hadde heller fokusert på å få inn mer av hverdagsaktiviteten enn å presse meg til å trene dersom det kun var tiltak og uhyggelig for meg (jeg har en genuin treningsglede når det kommer til enkelte ting, men aldri i verden om jeg hadde trent dersom jeg hadde hatt det samme forholdet til alle treningsformer som jeg har til blant annet volleyball eller innebandy).
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har ingen tro på at alle kan lære seg å like trening. Noen kan sikkert finne en treningsform de synes er ok, men det er lang vei fra det og det å faktisk like det. Stort sett handler trening om selvdisiplin. Man kan velge å trene, selv om det er tiltak og selv om det ikke nødvendigvis er behagelig. Med tiden kan det å trene sette seg som en vane, en vane som bringer med seg en god del fordeler. Noen er heldige og finner treningsformer som kan gi dem tilfredsstillelse eller glede, men mange (kanskje flertallet?) trener nok kun av plikt. Det viktigste er vel uansett hverdagsaktivitet? Det å velge bena fremfor bil eller kollektivt, eller det å ta trapper istedenfor heis. Jeg hadde heller fokusert på å få inn mer av hverdagsaktiviteten enn å presse meg til å trene dersom det kun var tiltak og uhyggelig for meg (jeg har en genuin treningsglede når det kommer til enkelte ting, men aldri i verden om jeg hadde trent dersom jeg hadde hatt det samme forholdet til alle treningsformer som jeg har til blant annet volleyball eller innebandy). Men hva er trening!? Å danse, feks er kjempegøy! Det synes nå de fleste! Og trekker man for gardinene IG setter musikken på full mundur og danser vilt og hemningsløst får man seg en oppkvikkende, energiboodstende, morsom økt! Trening trenger ikke være tall, trender, tunge løft, mange mil! Trening kan være hva som helst som fåt hjertepumpa igang! Man må finne noe som er så morsomt at man ikke tenker på det som trening! Ridning, svømming, dansing, å herje med ungene, snøballkrig.. ALL aktivitet er bedre enn ingenting! Man kan lett svi av noen hundre Kcal på sex, feks.. Anonymous poster hash: 96a7c...dad
beef sister Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Men hva er trening!? Å danse, feks er kjempegøy! Det synes nå de fleste! Og trekker man for gardinene IG setter musikken på full mundur og danser vilt og hemningsløst får man seg en oppkvikkende, energiboodstende, morsom økt! Trening trenger ikke være tall, trender, tunge løft, mange mil! Trening kan være hva som helst som fåt hjertepumpa igang! Man må finne noe som er så morsomt at man ikke tenker på det som trening! Ridning, svømming, dansing, å herje med ungene, snøballkrig.. ALL aktivitet er bedre enn ingenting! Man kan lett svi av noen hundre Kcal på sex, feks.. Anonymous poster hash: 96a7c...dad Men du skjønner vel at der er din virkelighet? Det finnes mange mennesker som ikke synes at dansing er gøy. Det finnes mange mennesker som hater å anstrenge seg fysisk, som kjenner et stort ubehag ved å være andpusten. Det finnes mange mennesker som hater å bli svette. Det finnes mange mennesker som ser på klokken og teller sekundene under hver treningsøkt, fordi de ikke finner noe de liker. Jeg skrev jo at jeg synes at folk som synes at trening er tiltak,eller dersom det er noe som ikke gir dem en god følelse, heller bør fokusere på hverdagsaktivitet. Aktivitet er kjempeviktig, men det er mye bedre å hente det i en form man kan leve med uten at det blir en negativ belastning.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 Men du skjønner vel at der er din virkelighet? Det finnes mange mennesker som ikke synes at dansing er gøy. Det finnes mange mennesker som hater å anstrenge seg fysisk, som kjenner et stort ubehag ved å være andpusten. Det finnes mange mennesker som hater å bli svette. Det finnes mange mennesker som ser på klokken og teller sekundene under hver treningsøkt, fordi de ikke finner noe de liker. Jeg skrev jo at jeg synes at folk som synes at trening er tiltak,eller dersom det er noe som ikke gir dem en god følelse, heller bør fokusere på hverdagsaktivitet. Aktivitet er kjempeviktig, men det er mye bedre å hente det i en form man kan leve med uten at det blir en negativ belastning. Det er fordi disse menneskene får vegring med en gang man kaller det "trening". Om man glemmer ordet og heller fokuserer på aktivitet kommer man over en hindring! Jeg er fullstendig klar over at det er en haug med mennesker som ikke VIL trene eller være i aktivitet, 50% av befolkningen er overvektige og svært mange av disse dør tidlig pga livsstilsykdommer.. Men det er nå også et valg.. Anonymous poster hash: 96a7c...dad
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 Jeg følger denne, for jeg hater også å trene! Hvorfor jeg ikke liker det? Fordi jeg blir andpusten og svett. Fordi jeg er inkontinent når jeg løper og hopper, og må ha bind på for å danse. Fordi jeg har store bryster som deiser opp og ned hvis jeg gjør noe høypulsgreier. Det eneste som ikke er plagsomt, er å svømme. Anonymous poster hash: cbe77...9d2 Tvt og brystreduksjon. Nå elsker jeg å trene👍🏻 Anonymous poster hash: 6a043...b0e
beef sister Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Det er fordi disse menneskene får vegring med en gang man kaller det "trening". Om man glemmer ordet og heller fokuserer på aktivitet kommer man over en hindring! Jeg er fullstendig klar over at det er en haug med mennesker som ikke VIL trene eller være i aktivitet, 50% av befolkningen er overvektige og svært mange av disse dør tidlig pga livsstilsykdommer.. Men det er nå også et valg.. Anonymous poster hash: 96a7c...dad Joda, det kan nok hende at det ville fungert for mange, men så enkelt er det nok ikke. Aktivitet er nå uansett det viktigste, uavhengig av formen det kommer i. Om det så betyr masse trappegang eller en joggetur på to mil. Overvekt er nå som regel litt mer komplekst enn at det bare kan kalles et valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå