Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Har en liten på 9 måneder som får noen kraftige hosteanfall etter han har lagt seg for å sove. Hoster ustoppelig til kastet opp alt i magesekken omtrent. Han er ikke snørrete/tett i nesa, god allmenntilstand på dagtid. Har allerede snakket med legevakten, men lurte på om noen har erfaring med dette? Noe som har hjulpet mot hosten? Solvipect hjalp ingenting. Evt hvor lang tid tok det før barnet var kvitt hosten? Anonymous poster hash: c2987...22c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Er det kaldt i rommet? Hos oss måtte det være varmt, så det ikke ble for stor temperaturforandring, da ble det helle værre. Samme med å være ute når det er rått eller kaldt, da ble det mye hosting da vi kom inn. Sitronvann kan dempe, bare ha en mugge stående i kjøleskapet, kjempegreit. Legg hodet/overkropp litt høyere. Hos oss var det så galt etterhvert at barnet fikk resept på cosylan, den tok noe av hostingen. Astmamedisin ble også nødvendig, uten at det hjalp så veldig, men har hatt nytte av det nå som hun er større. Trasig å ha det sånn, slitsomt for liten og stor. Anonymous poster hash: 5cffc...c45
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Del en gul løk i to og sett den ene halvdelen i en skål på rommet til barnet. Høres sykt ut men det funker - Google it om du ikke tror meg :-) Anonymous poster hash: fe863...2ae
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Er det kaldt i rommet? Hos oss måtte det være varmt, så det ikke ble for stor temperaturforandring, da ble det helle værre. Samme med å være ute når det er rått eller kaldt, da ble det mye hosting da vi kom inn. Sitronvann kan dempe, bare ha en mugge stående i kjøleskapet, kjempegreit. Legg hodet/overkropp litt høyere. Hos oss var det så galt etterhvert at barnet fikk resept på cosylan, den tok noe av hostingen. Astmamedisin ble også nødvendig, uten at det hjalp så veldig, men har hatt nytte av det nå som hun er større. Trasig å ha det sånn, slitsomt for liten og stor. Anonymous poster hash: 5cffc...c45 Nå er det kaldt i rommet for jeg fikk anbefalt av legevakten å la babyen få frisk luft. Så vinduet er nå åpent og det er kaldt på soverommet. Så får vår del var det bedre med kald luft enn varm inneluft ser det ut for. Hosten er der fremdeles, men ikke så ille at han kaster opp foreløpig. Krysser fingrene for at dette gir seg snart, det var riktig så skummelt når det sto på i går! Takk for at du delte din erfaring! :-) HI Anonymous poster hash: c2987...22c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Del en gul løk i to og sett den ene halvdelen i en skål på rommet til barnet. Høres sykt ut men det funker - Google it om du ikke tror meg :-) Anonymous poster hash: fe863...2ae Åh takk! Dette har jeg jo lest om så mange ganger, men tenkte ikke tanken på det nå :-D Setter en halv løk inn der med en gang, så får vi se da om den kan gjøre litt underverker Anonymous poster hash: c2987...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå