Gå til innhold

Circadin....2 mg......vil ta mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk 2 mg's circadin med fastlegen. For å stoppe imovane bruken.

Men 1 stk 2mg tablett 2 timer før leggetid funker ikke.

I går tok jeg den 20.30 og var litt trøtt mens jeg leste til datteren min ca kl 23, jen det gikk over.

Tok ny kl 24.

Sovna og vokna bare 2 ganger i natt.

Etter søking på nett fant jeg flere eldre forumtråder hvor det gis utrykk for at det ikke er farlig å ta en til....

Noen med nyere erfaring??????

Anonymous poster hash: 86337...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør diskutere dette med legen din som har skrevet ut medisinen, ellers går du jo tom lenge før du normalt skal ha ny resept.

Når det er sagt. Fra utlandet kan man få tak i melatonin til en brøkdel av prisen på de man får hos legen her (men må være sikker på at man kjøper fra seriøst firma!), og i ulike doseringer.

Anonymous poster hash: a8269...c78
Skrevet

Har vært røykfri i 3 uker og slitt med søvnen etter det. Fikk utskrevet circadin 2 mg. Jeg tar 2 tabletter. Ingen problem.. men pillene gjør ikke stort :/ neste blir imovane!

Anonymous poster hash: 47428...5f5

Skrevet

Du bør diskutere dette med legen din som har skrevet ut medisinen, ellers går du jo tom lenge før du normalt skal ha ny resept.

Når det er sagt. Fra utlandet kan man få tak i melatonin til en brøkdel av prisen på de man får hos legen her (men må være sikker på at man kjøper fra seriøst firma!), og i ulike doseringer.

Anonymous poster hash: a8269...c78

I USA får man kjøpt det på matbutikken.

Skrevet

Melatonin kan bruke 2 uker på å fungere så du må dessverre være tålmodig :/ På meg tok det kanskje 3 dager men man er forskjellig.

Ang dose så hjelper ikke store doser med melatonin bedre, og da kan du risikere hangover. Jeg tar 3 mg men da et annet merke, fordi jeg fikk utslett i hele ansiktet når jeg tok Circadin. Den må man søke om for å få fritsk for å få, fordi den er ikke et godkjent legemiddel i Norge. Man får den ikke på blåresept, husker ikke om man får Circadin på blåresept.

Men vær obs på at melatonin kan slutte å fungere så du må ha ca 5 dagers pause fra den :( Det skjedde med meg en gang i mnd så jeg fikk Imovane som jeg nå tar hver tredje kveld, og da tar jeg ikke melatonin. Så nå går det ca 2.5 mnd før melatoninen slutter å fungere på meg. Når jeg må ha pause så tar jeg Imovane som normalt og en slags urte (som hjelper litt) de andre dagene.

Så prøv Circadin i ca 2 uker før du drar til legen. Øker du dosen så vil legen merke det når du ber om ny resept.

Anonymous poster hash: 18806...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...