Gå til innhold

VELDIG A og B lag i fotballen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har kommet på B-laget i fotball,men helt greit da de spiller sammen med kullet over. De er 12-13 år.

Men A-laget får drakter først, får best treningstider, får en trening ekstra i uken, de beste trenerne, premie og ekstra cuper. Jeg synes det er veldig uheldig at de gjør då systematisk forskjell. Er det virkelig sånn verden har blitt? Og hva kan vi gjøre?

Anonymous poster hash: 300f4...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det ikke her. A-laget har best trener og én ekstra trening. Ellers alt likt.

Anonymous poster hash: 9aa65...85b

Skrevet

Man kan i alle fall gjøre sin mening kjent. At noen «ser» kan ofte være nok, eller ikke, det vet du ikke før du har prøvd.

Anonymous poster hash: 23353...578

Skrevet

Sånn er det ikke her heller.

Førstelaget trener 5 dager i uken, andrelaget trener 3 ganger i uken, og de er meldt på hver sitt nivå i serien. Ellers er alt likt.

De går i 7.klasse

Anonymous poster hash: 16ccf...a8e
Skrevet

Hvorfor er dette så rart egentlig ? A laget er som regel de som satser på fotballen og trener selv utenom treninga . I nesten alle andre aktiviteter trener man med de på samme nivå. Svømming, dans osv. Så fort det gjelder fotball hyler mange om at fotball skal være for alle . De burde fordele drakter osv , enig i det , men å dele inn burde være lov

Anonymous poster hash: fd1ef...d85

Skrevet

Synes det er greit jeg.

Da har de på B en gulerot å strekke seg etter.

Man kan ikke få alt kastet etter seg hele tiden. De på A har nok trent lengst og mest målrettet.

Anonymous poster hash: 643d3...ccf

Skrevet

Helt greit å dele når de er 12-13 synes jeg, men hvis det er to kull sammen vil vel de fleste yngste komme på B-laget nesten automatisk? Og mange rykke opp på A-laget neste sesong? Veldig synd hvis de på B-laget da blir tydelig nedprioritert. Dessuten er det STORE fysiske forskjeller akkurat i den alderen, som jo utjevnes om få år.

Skrevet

Innenfor klubber som har som mål å være breddeklubber og holde ungene/ungdommene lengst mulig i klubben synes jeg dette er en veldig uheldig utvikling.

I den lokale klubben vår er det ski og fotball som gjelder, så langt er de flinke til at alle får spille på fotballen men jeg merker at det begynner å spisse seg til innen ski. Gutten min går i 10-års klassen, og er glad i å gå på ski. Vi har ingen ambisjoner om at han skal bli en ny verdensmester, men han går på ski fordi han liker det. Han er nok bedre på å gå langt enn å gå raskt. Vi kjenner allerede nå på presset, og lurer på om vi skal finne en annen idrett til ham  

Anonymous poster hash: bea16...682
Skrevet

Hvorfor er dette så rart egentlig ? A laget er som regel de som satser på fotballen og trener selv utenom treninga . I nesten alle andre aktiviteter trener man med de på samme nivå. Svømming, dans osv. Så fort det gjelder fotball hyler mange om at fotball skal være for alle . De burde fordele drakter osv , enig i det , men å dele inn burde være lov Anonymous poster hash: fd1ef...d85

Det er ikke nødvendigvis feil å inndele etter ivf så lenge man kommer over barneidretts-nivå.

Men dersom man profilerer seg som en breddeklubb må man ha plass til alle og ikke systematisk gjøre forskjell på tilbudet som blir gitt til den enkelte. Det har ingentign for seg å forfordele 12-åringer når det gjelder drakter, treningstider, premier eller turneringer.

Tror du virkelig det virker motiverende at du som lagspiller står uten drakt, uten treningstid eller ikke får være med på turneringer?

At man nivådeler og lar ungdommene spille med og mot de som er på omtrent på samme nivå er noe helt annet. De kan allikevel få lik treningsmengde (hvis de ønsker det), få drakter samtidig, få delta på like mange turneringer og selvfølgelig bli behandlet likt når det gjelder premiering! Det kan forresten være mye større og bedre prestasjoner på 2. Laget enn på førstelaget (både personlig fremgang og lagspill) så det å forfordele de beste gir ingen mening.

Anonymous poster hash: fd65d...ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...