Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært litt utagerende etter skolestart. Snakker litt stygt til andre, lyver om div ting og har stjålet viskelær etc fra flere i klassen. Dette skyldes at han har angst og føler seg veldig utrygg i nye omgivelser.

På grunn av atferden hans har jeg kviet meg for å invitere barn i klassen hjem, rett og slett i frykt for at ingen svarer ja.

Så spørsmålet mitt er: ville du svart ja hvis klassen bråkebøtte ville invitere ditt barn hjem?

Jeg tror dette ville hjulpet han veldig med å bli trygg og dermed minimere den uønskede atferden, men de andre foreldrene vet jo selvsagt ikke om diagnosen og bakgrunnen for uroen hans...

Anonymous poster hash: 41fad...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sagt ja!

Anonymous poster hash: 9af84...b25

Skrevet

Helt ærlig: Nei, ikke uten videre. Spesielt ikke hvis atferden hadde gått ut over mitt barn. Beklager, men det er den harde sannhet.

Jeg kunne ha revurdert det hvis du hadde forklart om diagnosen, og hvis du i samme slengen kunne garantert meg at mitt barn og mitt barns eiendeler ikke ville lide overlast, bli stjålet eller ødelagt hos dere. Og hvis mitt barn syntes det var ok å besøke ditt barn.

Skrevet

Kommer helt an på foreldrene. Noen er bare ikke til stede, da hadde jeg sagt nei. Fulgte de godt opp, hadde jeg sagt ja. Kjente jeg dem ikke, kommer det helt an på hvordan det ville bli lagt frem.

Anonymous poster hash: 3c3f9...043

Skrevet

Hvis barnet mitt hadde lyst å dra på besøk hadde jeg sagt ja. Hvis han følte seg plaget o.l av ditt barn ville han (og jeg) sagt nei.

Skrevet

Takk for svar. Flere?

Skrevet

Har vært der. Svaret er ja. Nå er de kjempegode venner, og han som var upopulær og "bråkebøtte" har stiftet gode vennskap i klassen. Er kjempeglad for at han klarer å trives.

Anonymous poster hash: 51f9c...a5e

Skrevet

Har vært der. Svaret er ja. Nå er de kjempegode venner, og han som var upopulær og "bråkebøtte" har stiftet gode vennskap i klassen. Er kjempeglad for at han klarer å trives.

Og dette var vår bevisste taktikk fordi mitt barn meldte at han følte seg plaget og mobbet av den andre. Å gi dem gode opplevelser sammen, i lek og samvær, var med på å knytte bånd som gjorde at den usikre gutten sluttet å utagere.

Skrevet

Og dette var vår bevisste taktikk fordi mitt barn meldte at han følte seg plaget og mobbet av den andre. Å gi dem gode opplevelser sammen, i lek og samvær, var med på å knytte bånd som gjorde at den usikre gutten sluttet å utagere.

Tusen takk for svaret ditt. Er akkurat dette jeg håper kan hjelpe gutten min. Tror jeg bare må ta sjansen og spørre. Sier første nei må jeg bare fortsette til noen sier ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...