Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Koselig med besøk, for all del, men klarer meg godt uten også Anonymous poster hash: 5781b...810
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Varierer fra kommune til kommune avhengig av resurser og prioriteringer. Men oftest ikke. Anonymous poster hash: 0158a...e15
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Kom da vi fikk nr tre også. Deilig å slippe å ta den turen synes NP jeg, bare kunne kose oss hjemme første ukene. Anonymous poster hash: dbb0b...b0a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Fikk bare besøk av HS med nummer 3, jeg... Anonymous poster hash: 1cdbd...0b1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Valgfritt her med nr to, men måtte dra dit om jeg ikke ville ha de hjem. Dro dit😀 Anonymous poster hash: 7fe25...33a
Snøfnugget Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Kom hit med nr 2 også. Men var ny helsesøster så muligens derfor
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Her var det valgfritt med både nummer 1 og nummer 2. Anonymous poster hash: 4a10f...102
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Her kom de ved nr 1, 3 og 5 Anonymous poster hash: 9e1b7...1cd
Superdolly Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Jeg fikk tilbud om hjemmebesøk alle gangene. Men det er et tilbud, ikke en tvang. Du kan jo alltids takke nei, og heller dra på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Fikk besøk både med nr 2 og nr 3. Med nr 3 kom jordmor også,(dagen etter vi kom hjem fra barsel) Anonymous poster hash: 46cda...370
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Her har de kommet alle 6 gangene. Synes det er koselig jeg Siste gangen kom jordmor også. Det var noe nytt de hadde begynt med her i kommunen. Jordmor kom for å sjekke meg, og helsesøster for å sjekke babyen Anonymous poster hash: 6e6a3...26c
TPK Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 Et er jo bare et tilbud, kan fint takke nei og heller møte på helsestasjonen. Men her har de kommet alle tre gangene.
Hjertefru Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 Har fått tilbud om, og takket ja til besøk alle tre ganger.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #14 Skrevet 4. januar 2017 Takk for alle svar. Ser ut som om jeg får vente i spenning 😉 Helt ok med besøk, som sagt, men foretrekker å reise ned på helsestasjonen selv. HI Anonymous poster hash: 5781b...810
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #15 Skrevet 4. januar 2017 Kom til oss alle 4 ganger. Anonymous poster hash: 14c3b...6ac
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 Takk for alle svar. Ser ut som om jeg får vente i spenning Helt ok med besøk, som sagt, men foretrekker å reise ned på helsestasjonen selv. HI Anonymous poster hash: 5781b...810 Å som sagt så kan du VELGE om du ønsker besøk eller reise ned til helsestasjonen i stedet. Anonymous poster hash: 4a10f...102
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #17 Skrevet 4. januar 2017 De spør, så da sier du nei hvis du ikke vil. Jeg syns det var så deilig å slippe å dra ut. Anonymous poster hash: 844fb...d2e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #18 Skrevet 4. januar 2017 Her fikk vi tilbudet om hjemmebesøk med både nr 1 og 2, men i begge tilfeller passet det best for oss at vi heller dro på helsestasjonen og det var ingen problem for helsesøster Anonymous poster hash: 91314...11f
Kjerringa med agurken Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 På nr 1 fantes det ikke slike tilbud. På nr 2 fikk jeg først jordmor på besøk 2 dager etter hjemkomst, deretter helsesøster 2 dager etter dette. Alle som føder i denne kommunen får dette tilbudet uavhengig av hvor mange barn man har fra før.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 Ja, her får alle besøk. Jeg synes det er kjempedeilig å slippe å dra ut:) Skulle gjerne hatt alle kontroller hjemme jeg altså. Bare lurer på hvorfor en del ikke vil ha hjemmebesøk? Er dere flau over hjemmet deres på noen måte? Anonymous poster hash: 0b6ec...5ed
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #21 Skrevet 4. januar 2017 Kom på hjemmebesøk med mine tre. Fikk tilbud og takket ja. Hun kjører uansett forbi oss på vei hjem, så tror ikke det krever særlig ekstra ressurser. Anonymous poster hash: 70810...d08
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #22 Skrevet 4. januar 2017 her kommer jordmor på besøk etter tredjemann, men om en ønsker det kan en heller møte på helsestasjonen. mher får vi se det litt ann i forhold til at far skal være hjemme alene med de to andre, og jeg regner med at huset ikke er presentabelt for helsepersonell etter å ha vært uten "voksne" i to-tre dager Anonymous poster hash: 42d7d...9f5
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. januar 2017 #23 Skrevet 5. januar 2017 Kom til nr 2 også. Men det var 7 år senere og ny helsesøster. Synes det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #24 Skrevet 5. januar 2017 Her valgte vi å droppe hjemmebesøk med barn nr. 3 og 4, og heller møtte opp på helsestasjonen. Etter å ha opplevd at helsesøster pirket på absolutt alt av husarbeid og diverse ved hjemmebesøk med nr. 2 (støv på TV'en, to kopper som stod på benken, senga var ikke oppredd og så videre). Hvis de skal stille krav om at en dame som akkurat har født, skal bruke tiden sin til å gjøre huset om til interiørkatalog i stedet for å amme og knytte seg til babyen, kan de bare sitte der på kontoret sitt og ta imot de nybakte mødrene i stedet for. Anonymous poster hash: dc728...b29
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #25 Skrevet 5. januar 2017 Her valgte vi å droppe hjemmebesøk med barn nr. 3 og 4, og heller møtte opp på helsestasjonen. Etter å ha opplevd at helsesøster pirket på absolutt alt av husarbeid og diverse ved hjemmebesøk med nr. 2 (støv på TV'en, to kopper som stod på benken, senga var ikke oppredd og så videre). Hvis de skal stille krav om at en dame som akkurat har født, skal bruke tiden sin til å gjøre huset om til interiørkatalog i stedet for å amme og knytte seg til babyen, kan de bare sitte der på kontoret sitt og ta imot de nybakte mødrene i stedet for. Anonymous poster hash: dc728...b29 Herregud, det er ikke greit. Da skjønner jeg du sier nei når tilbudet kommer opp igjen. Her kommenterte de ikke noe og sjekket kun baby. De gikk aldri i noen andre rom enn der jeg var med baby og ventet høflig i sofaen eller på kjøkkenet mens jeg fant frem papirer osv. Jeg rakk akkurat å dusje før de kom og de var totalt forståelsesfulle for at jeg ikke sto der klar med alt. De takket nei til kaffe osv også fordi de sa jeg ikke skulle styre med dette etter fødsel. Flaks for meg så bodde mamma hos meg den perioden så det var ryddig og fint uansett, men med neste blir det far som er her og han er på ingen måte ryddig av seg så da får de bare kommentere i vei. Får vondt av folk som har så dårlige opplevelser med de menneskene som skal følge opp barna deres. Anonymous poster hash: 844fb...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå