Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Når er de produsert? Jeg kjøpte i dag og den er produsert for ca 4-5 mnd siden. Syns ikke det var greit, vil jo ha en som er helt ny? Hva mener dere, er det normalt? Anonymous poster hash: ad75d...62a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Mener du da at butikken skal produsere de selv da? Og 4 - 5 mnd er da ny? Ingen som har brukt den før deg 🙄 Anonymous poster hash: 999b9...726
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Hvis man ikke tålte at de var produsert for noen mnd tilbake ville ikke butikkene kunnet hatt de på lager men heller bestilt en og en etter etterspørselen... Det ville blitt DYRT (umulig å kjøpe større kvanta..) og du ville måttet vente lenge på å få den.. 4-5mnd er da ikke lenge. Alt under 1 år synes jeg er greit, og der vi kjøpte stod det at det var produsert i 2016. Anonymous poster hash: 6c010...4fb
Appelsinpiken Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 4-5 mnder var lite. De er fort opptil et år. Men det spiller egentlig ikke non rolle for levetiden begynner å løpe når du kjøper den/ den tas i bruk.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 dæsken, viste ikke at det var holdbarhetsdato på bil stoler. Er det ikke så lenge de er godkjente av staten og ikke har vært i kræsj som er det viktigste da? Anonymous poster hash: 6c5b5...221
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Har ikke falt meg inn å sjekke det, engang... Anonymous poster hash: a3a47...79d
Løvetanner Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 All plast blir sprø når den blir gammel, og en bilstol har derfor en levetid på 8-9 år. Disse månedene har derfor lite å si. Fra Trygg Trafikk om å kjøpe et brukt sete: Med «ikke for gammel» mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-9 år som er det vi mener er maks levetid for barneseter. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i setet som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.
Mumua Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 All plast blir sprø når den blir gammel, og en bilstol har derfor en levetid på 8-9 år. Disse månedene har derfor lite å si. Fra Trygg Trafikk om å kjøpe et brukt sete: Med «ikke for gammel» mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-9 år som er det vi mener er maks levetid for barneseter. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i setet som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene. Må presisere at dette gjelder bilstol nr 2. Babystolen har kortere levetid (maks 5 år). Bare så det er nevnt det og
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 ahhh takk, dette viste jeg ikke, da har jeg lært noe nytt.. Men da burde ikke Hi være så sær om hun har kjøpt det nytt i butikken.. Anonymous poster hash: 6c5b5...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå