Gå til innhold

Dere som har mange barn (5+ barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber du å din mann med. Har dere god økonomi eller er det trange kår? Bor dere en "rimelig" plass i Norge eller dyr?

Bare spør fordi vi venter nummer 4 og vet det blir ikke bare bare sikkert til tider, å kunne glatt tenkt meg 8barn hadde økonomien strekt til :-)

Anonymous poster hash: 8cf90...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 6 barn. Små vel og merke. Så de store utgiftene har ikke kommet for oss enda. Men vi vet de kommer, så mannen min har jobbet mye overtid for å klare å sette av noen penger til utgiftene kommer. Som konfirmasjon, moped, billappen, skoleturer osv. Jeg har også jobbet og fått svangerskapspenger hele veien. Vi har en leilighet vi leier ut og får inn ganske bra på den. Vi har tillegg vært så heldige og arvet litt penger.

Vi bor i en liten by. Men prisene øker veldig nå. Heldigvis kom vi inn på boligmarkede på et gunstig tidspunkt. Vi har tatt alt av oppussing og slikt nå før vi fikk barn/når vi bare hadde et par barn. Så nå sparer vi det vi får inn som er ekstra.

Vi arver omtrent alt av klær, så det sparer vi myye på. Handler så mye mat vi kan på tilbud, men matposten er likevel stor. Vi har valgt å ikke reise på de store feriene nå når barna er små. Det er jo noe som koster mye for så mange personer. Det tenker vi heller å ta når de er litt eldre og får med seg/ husker mer av turene. Nå har vi en båt vi overnatter i når vi skal på sommerferie. Det er gull. Vi bor også i en typisk ferieby, så vi er heldige sånn med at det er mange fine plasser rundt oss :)

Det som koster da, det er bil! Vi må jo ha plass til alle, og det er så sykt dyrt.

Anonymous poster hash: 1f032...a74

Skrevet

Samboeren min har firma og jeg jobber mer enn fullt . Vi har en OK økonomi, kunne sikkert blitt mye flinkere og spart mer. Bor på en forholdsvis rimelig plass. Har enebolig som vi pusser opp og bygger på. Tomta er under utvikling. Skal kjøpe ny bil nå til sommeren, så regner med det blir litt strammere da. Vi har rundt 1,5 før skatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...