Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Sønnen min fikk en akutt allergireaksjon i dag, men hissig elveblest og oppkast. Jeg gav ham zyrtec og kontaktet legen. Han har ingen kjente allergier fra før, men har hatt nøyaktig samme reaksjon en gang tidligere (for ca en mnd siden). Siden han begge ganger hadde vært i kontakt med nøtter krysset hun av for nøttepanel. Vil en evt nøtteallergi slå ut på blodprøvene, eller vil den kunne bli (falskt) negativ på grunn av antihistamin? Anonymous poster hash: 2a4c1...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Sønnen min fikk en akutt allergireaksjon i dag, men hissig elveblest og oppkast. Jeg gav ham zyrtec og kontaktet legen. Han har ingen kjente allergier fra før, men har hatt nøyaktig samme reaksjon en gang tidligere (for ca en mnd siden). Siden han begge ganger hadde vært i kontakt med nøtter krysset hun av for nøttepanel. Vil en evt nøtteallergi slå ut på blodprøvene, eller vil den kunne bli (falskt) negativ på grunn av antihistamin? Anonymous poster hash: 2a4c1...5ad Jeg bruker allergimedisiner hver dag. Ble testet for nøtteallergi, legen sa ingenting om at allergitablettene kunne virke inn på resultatet i hvert fall Anonymous poster hash: 1d0fe...f3e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Jeg bruker allergimedisiner hver dag. Ble testet for nøtteallergi, legen sa ingenting om at allergitablettene kunne virke inn på resultatet i hvert fall Anonymous poster hash: 1d0fe...f3e Så bra. Regner med legen ville reagert, men hun var litt stresset og travel, var ikke sikker på om hun fikk med seg det med zyrtecen. Anonymous poster hash: 2a4c1...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Så bra. Regner med legen ville reagert, men hun var litt stresset og travel, var ikke sikker på om hun fikk med seg det med zyrtecen. Anonymous poster hash: 2a4c1...5ad Min lege visste at jeg brukte allergimedisiner, får de på resept Anonymous poster hash: 1d0fe...f3e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Du kan bruke allergi medisiner på blodprøver, men ikke på prikktest. På prikktest skal du være uten medisiner i en uke. Ville bedt om epi penn, da en slik voldsom reaksjon kan gå over i allergisk sjokk. Anonymous poster hash: 9bd28...1f0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Ved sterk allergi får man utslag på evt prikktest selv om man går på medisiner. Jeg visste ikke at jeg måtte slutte på medisinene, men fikk likevel maks utslag på en del pollensorter og dyr da jeg var liten. Anonymous poster hash: d8081...df9
tante grusom master of law Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Min sønn hadde akkurat samme reaksjon på nøtter. Ble henvist til blodprøve, som ga utslag på flere typer nøtter. Men da vi skulle ta prikktest fikk vi beskjed om å ikke gi han allergimedisin i forkant. Han har nå fått epi-pen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå