Gå til innhold

ang ferie og permisjon til sommeren, syns dette var litt rart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ferdig med min permisjon 31.5. Fikk mail fra sjefen at de trengte ferieønskene mine.

Jeg skal ha 5 uker ulønnet permisjon så jeg skrev da fra 1.6-7.7 ulønnet permisjon og så ferie uke 28,29,30 og 31. Begynne å jobbe igjen da 7.8.

Prater med hun i dag når jeg besøkte de og hun sa at de andre og skal ga ferie og ønsker i samme tidsrom som meg. Jeg har vikar for meg.

Borte er jeg uansett om jeg har ferie eller ulønnet perm, så skjønner ikke helt hva det har og si om når det står at jeg tar ferie?

Spiller ingen rolle for meg om jeg tar ferie først og så perm, men har det noe å si? Er jeg helt på bærtur?hehe

Anonymous poster hash: ed495...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Per def er du jo tilbake fra permisjon 7/7, og da kan arbeidsgiver sette deg opp på ferie når det passer arbeidsplassen, innenfor ferieperioden.

Anonymous poster hash: bab7e...cda

Skrevet

Ja, det forstår jeg, men skjønte bare ikke vitsen med å endre det, borte er jeg uansett og vikar har de for meg. Men som sagt spiller ingen rolle om når ferie og perm står.

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Er ferdig med min permisjon 31.5. Fikk mail fra sjefen at de trengte ferieønskene mine.

Jeg skal ha 5 uker ulønnet permisjon så jeg skrev da fra 1.6-7.7 ulønnet permisjon og så ferie uke 28,29,30 og 31. Begynne å jobbe igjen da 7.8.

Prater med hun i dag når jeg besøkte de og hun sa at de andre og skal ga ferie og ønsker i samme tidsrom som meg. Jeg har vikar for meg.

Borte er jeg uansett om jeg har ferie eller ulønnet perm, så skjønner ikke helt hva det har og si om når det står at jeg tar ferie?

Spiller ingen rolle for meg om jeg tar ferie først og så perm, men har det noe å si? Er jeg helt på bærtur?hehe

Din ulønnede permisjon er ferdig 7.7.

Arbeidsgiver trenger ikke å oppfylle ønsket om ferie i uke 29-31. Så du kan faktisk risikere å få ferien senere for eksempel....

Anonymous poster hash: 012ab...d43

Skrevet

Takk for svar. Det vet jeg, men det går ikke i den jobben jeg har, har 5 uker ferie og det er det ingen mulighet for å ta ut på høsten hos oss.

Hi

Skrevet

Når mener sjefen din du skal avvikle ferie da?

Skrevet

Ta ut ferie først, enten midt i permisjonen din, eller på slutten av den. Deretter tar du ulønnet perm. Da er problemet løst for deg, og blir arbeidsgivers problem.

Husk også at dere må huske å søke nav om utsettelse av pappapermen hvis han ikke tar den i direkte tilknytning til din. Dvs hvis du har ferie eller ulønnet perm mellom din permslutt og hans start av perm. Det er viktig, ellers mister han den.

Anonymous poster hash: 86ece...aea

Skrevet

Sjefen gjør seg jo bare vrang. Selv om andre ønsket de samme ferieukene, så er det jo bare å avtale med vikaren at hun/han starter sin ferie 7.8.

Anonymous poster hash: ad02b...0d3

Skrevet

Takk for svar. Trur de gjør seg litt vrange ja, var ikke så happy for at jeg baby igjen. Kan godt ta ferie rett etter perm og så perm etter ferien. Bare skjønner ikke at det skulle ha så mye å si.

Arbeidsgiver sier ikke når vi skal ta ferie, skulle bare komme med ønsker.

Ja, vi vet at han må søke utsettelse, takk for info :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...