Gå til innhold

Hva er en nær og god venn for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte møter du en nær,god venn?

Setter pris på mange svar!

Må ta en liten statusoppdatering i livet mitt....

Anonymous poster hash: 097c3...442
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kan betro meg til. En jeg får aksept fra selv om vi kan ha ulike oppfatninger,verdier etc.

En som får meg til å le.

En som jeg kan spørre om råd.

En jeg kan vise sårbare sider til.

Anonymous poster hash: db33a...3d5

Skrevet

En jeg kan betro meg til. En jeg får aksept fra selv om vi kan ha ulike oppfatninger,verdier etc.

En som får meg til å le.

En som jeg kan spørre om råd.

En jeg kan vise sårbare sider til.

Anonymous poster hash: db33a...3d5

Tusen takk for svar.

Skrevet

.

Skrevet

Trenger ikke sees så ofte for å være en nær og god venn. Min aller beste venninne bor 4 timer unna, og vi sees kanskje 4-5 ganger i året. Hun er alltid der for meg, men savner henne utrolig mye i hverdagen selvsagt. Men uansett så vet jeg at hun alltid er der for meg. ❤️ Og hun vet at jeg alltid er der for henne. For meg er dette de viktigste egenskapene:

- Ta meg for den jeg er og at jeg kan være meg selv 100% rundt henne

- at jeg kan stole på henne

- masse humor og latter

- løfter meg opp når jeg er nede

- viser glede/sorg for mine vegne

- Kan være sammen over tid uten at det er stressende, at vi er like

- at vi kan diskutere og ha en god tone selv om vi ikke er enig (nå er min veldig lik meg, så det er ikke mye uenighet!)

- at jeg kan slappe helt av og nyte tiden vi har sammen

- at hun gir meg energi og ikke tapper meg for krefter

Anonymous poster hash: dce22...854

Skrevet

Min venn er den som er der for meg når jeg trenger dem. Jeg er ett krigsbarn. De som var der med meg,er mine aller beste venner. Vi møttes ikke ofte,livet har ført oss videre og langt borte fra hverandre. Likevel vet jeg akkurat hvor de er,hva de gjør og jeg setter stor pris på dem. Senest igår har jeg møtt en slik venn. Jeg så ham sist for kanskje 15 år siden. Likevel føltes det ikke slik. Jeg vet at han strever i livet, han jobber hardt for familien sin. Dessverre kan han ikke jobbe det han utdannet seg for pga helsemessige årsaker. Han er en veldig god mann,jeg vet at han tar all slags jobber.

Anonymous poster hash: df098...a8d

Skrevet

En bær venn er en som aksepterer meg for den jeg er og som er lojal og overholder "taushetsplikten" venner har. Og som forteller MEG sine gleder og sorger før alle andre. Det er også de jeg ringer til for å fortelle om ditt eller datt som skjedde på jobb eller i butikken eller noe sånt. De er de første jeg tenker på når noe skjer

Jeg har to bestevenner. De er nære og gode. Andre er bare bekjente eller venner jeg ikke betror meg til.

Mine bestevenner og jeg er spredd i landet, men i ferier er jeg sammen med de hvert ledige minutt. Reiser tidlig av gårde og kommer litt sent hjem. Men vi snakker sammen på tlf eller meldinger daglig.

Anonymous poster hash: 02c8a...a8d

Skrevet

en som stiller opp

en som trøster

en som får deg til og le

alt du kan fortelle han/henne alt

Skrevet

Setter så stor pris på svar! Tusen takk. Vil gjerne ha flere!

hi

Skrevet

Helt, helt grunnleggende: det må ligge eb respekt i bunnen mellom de to. Man kan ikke være venn med en som latterliggjør, ignorerer, forakter eller overkjører en. Heller ikke med en energityv, som tapper en for krefter, klenger, bedriver følelsesmessig utpressing eller spiller the blame game. En venn skal gjøre ditt liv bedre, ikke verre. Selv om man har gode og dårlige dager, skal man ikke føle seg som en enveis "giver", eller oppleve at relasjonen er i ubalanse.

En nær venn trenger ikke være en du møter ofte. Men når dere først møtes, er kontakten der.

Jeg legger ikke store krav på mine venner. Men jeg merker hvilke som er med videre i livet mitt etter store hendelser.

Det de gjør trenger ikke være så fantastisk i seg selv. De trenger ikke flytte inn og ordne opp når noe går skeis. De trenger ikke gråte når jeg gråter.

Men jeg trenger å føle at de hører og ser meg. At de tåler min gråt og mitt ubehag. At de kan glede seg med meg.

Jeg har ikke blitt skuffet over at venner sviktet meg i dårlige tider. Men jeg er blitt veldig, veldig skuffet over at de sviktet meg i gode tider! Og ikke ville føle glede med meg, feire med meg og være sammen med meg i lykken. Det var som om det måtte en krise til for å lokke dem ut av sofaen...

Anonymous poster hash: 70aa6...4bd

Skrevet

Helt, helt grunnleggende: det må ligge eb respekt i bunnen mellom de to. Man kan ikke være venn med en som latterliggjør, ignorerer, forakter eller overkjører en. Heller ikke med en energityv, som tapper en for krefter, klenger, bedriver følelsesmessig utpressing eller spiller the blame game. En venn skal gjøre ditt liv bedre, ikke verre. Selv om man har gode og dårlige dager, skal man ikke føle seg som en enveis "giver", eller oppleve at relasjonen er i ubalanse.

En nær venn trenger ikke være en du møter ofte. Men når dere først møtes, er kontakten der.

Jeg legger ikke store krav på mine venner. Men jeg merker hvilke som er med videre i livet mitt etter store hendelser.

Det de gjør trenger ikke være så fantastisk i seg selv. De trenger ikke flytte inn og ordne opp når noe går skeis. De trenger ikke gråte når jeg gråter.

Men jeg trenger å føle at de hører og ser meg. At de tåler min gråt og mitt ubehag. At de kan glede seg med meg.

Jeg har ikke blitt skuffet over at venner sviktet meg i dårlige tider. Men jeg er blitt veldig, veldig skuffet over at de sviktet meg i gode tider! Og ikke ville føle glede med meg, feire med meg og være sammen med meg i lykken. Det var som om det måtte en krise til for å lokke dem ut av sofaen...

Anonymous poster hash: 70aa6...4bd

Her kjenner jeg meg godt igjen.

Viser gode venner raushet i medgang og unner dere det...?

Det har ikke alle mine venner gjort. Snurping av munn og vise en kald skulder er virkelig ikke å være raus....Litt trist egentlig..

Tusen takk til svar du også!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...