Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Får kramper og diare. Erfaringer? Anonymous poster hash: 6f2c3...f55
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Det er normalt at man må på do kort tid etter et måltid. Måltider setter i gang musklene i tarmen som fører mat nedover, og da er det logisk at man får avføringstrang. Kramper og diaré derimot blir jo noe annet igjen. Det diskuterer du best med legen din. Jeg har forøvrig hatt noe av det samme selv, særlig etter måltid med mye fiber/frø (hjemmelagede knekkebrød, feks...), og enkelte andre matsorter (risengrynsgrøt, noen typer pizza, eple, druer), og jeg har irritabel tarm. Magekrampene kunne bli slik at jeg nesten satt tvekroket, før jeg skjønte at jeg ikke bør ha så mye fiber Fungerer fint nå som jeg vet sånn noenlunde hva jeg skal holde meg unna. Anonymous poster hash: a2953...334
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Kan være lurt å sjekke om du er allergisk. Skriv matdagbok og se om det er noe mat som er årsaken. Jeg bruker en app som heter regit til å registrere alt. Den er veldig kjekk, gjør det hele litt lettere syntes jeg. Anonymous poster hash: a13e1...012
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 De jeg kjenner som har hatt det slik har hatt chrons eller ulcerøs colitt eller cøliaki. Uansett - dette bør du ta opp med legen din! Anonymous poster hash: c1e14...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå