Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å bli gravid i år eller til neste år. Barnet vårt blir 3 år i september så jeg føler at det er på tide. Jeg vil ikke ha to enebarn. Jeg liker å planlegge mens samboer er mer sånn at han tar det som det kommer. Hvordan legge det fram for han uten å "presse på"? Jeg blir 30 snart og han er 30 så jeg ser ingen grunn til å vente en hel "evighet". Kan jeg kreve at han gir meg et tidsperspektiv? Han har mye å tenke på om dagen, men samtidig orker jeg ikke vente med å ta det opp

Anonymous poster hash: 50ecf...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 enebarn?

Det er det teiteste jeg hører.... du vet at man er søsken selv om det er 4-5-6 eller 10 år mellom eller? Og at barna har mye glede av hverandre selv om det er aldersforskjell??

Du kan på ingen måte sammenligne enebarn med barn som har søsken, uansett aldersforskjell på barna! 

Anonymous poster hash: 36288...319
Skrevet

Helt enig med hun over. "Enebarn" er virkelig ikke et ord du bør bruke. 

Gjest 5 andre
Skrevet

2 enebarn?

Det er det teiteste jeg hører.... du vet at man er søsken selv om det er 4-5-6 eller 10 år mellom eller? Og at barna har mye glede av hverandre selv om det er aldersforskjell??

Du kan på ingen måte sammenligne enebarn med barn som har søsken, uansett aldersforskjell på barna! 

Du gjør deg jo litt vanskelig. Du skjønner hva hun mener selv uten å legge til godvilje. 

Jeg er rett frem av meg, og hadde sagt: Jeg er klar for å få nummer to, er du det også? Han må da tåle å høre dine argumenter for hvorfor du mener at det passer nå/snart, uten at han føler det som et press eller tvang. Svarer han nei, må du respektere det.

Synes mange er redd for å kommunisere på en ærlig måte. Ting som for meg virker helt uproblematisk å ha en samtale rundt, er visst for enkelte veldig sensitivt. 

Skrevet

2 enebarn?

Jeg mente "enebarn". Flere jeg har snakket med som har mange år mellom to barn har sagt at de er som to "enebarn", men det varierer jo selvfølgelig, står ikke skrevet i stein. HI

Skrevet

Du gjør deg jo litt vanskelig. Du skjønner hva hun mener selv uten å legge til godvilje.

Jeg er rett frem av meg, og hadde sagt: Jeg er klar for å få nummer to, er du det også? Han må da tåle å høre dine argumenter for hvorfor du mener at det passer nå/snart, uten at han føler det som et press eller tvang. Svarer han nei, må du respektere det.

Synes mange er redd for å kommunisere på en ærlig måte. Ting som for meg virker helt uproblematisk å ha en samtale rundt, er visst for enkelte veldig sensitivt.

Vi snakker veldig åpent om "alt", men dette området har jeg utfordring med å snakke ut om. Før vi ble gravid med første barnet var jeg klar og ikke han, så da ble jeg først skuffa, men plutselig en dag sa han "du kan bare slutte med minipillen nå om du vil". Tror bare jeg er redd for å bli skuffa hvis jeg får "avslag". HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...