Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Er i uke 30, skal til legen senere idag. Men noe jeg bør tenke over i forhold til babyen? Vet med medikamenter, har ikke tatt noe slikt, men går dt fint om jeg tar en paracet? Anonymous poster hash: a6887...b24
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Hadde influensa selv rett før jul i uke 20. Influensa gikk over til bihulebetennelse og jeg var syk i nesten 3 uker 🤧 Jeg hadde ikke klart meg uten Paracet og nesespray. Tok 1 Paracet noen ganger og noen ganger to. Kanskje en pakke tilsammen på to uker. Fikk veldig dårlig samvittighet for det også, men jeg vred meg i smerte! 😵 Snakket med legen om det. Hun sa det var helt ok. God bedring! Anonymous poster hash: a30be...1f4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Da jeg ble syk i svangerskapet sa legen min at det er mer skadelig for fosteret med høy feber enn med paracet, så jeg skulle ta paracet for å holde feberen nede. Ellers er det viktig med nok drikke og næring. Hos meg utviklet en influensa seg til bronkitt og jeg var syk i godt over to uker, endte med innleggelse, intravenøs antibiotika og intravenøs næring. Jeg ble dehydrert og utslitt, stakkars babyen hadde det ikke noe greit i magen de dagene der. God bedring. Anonymous poster hash: e2c5c...527
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Takk 😊 Aldri følt meg så ille med sykdom før. Får håpe dt går fint over av seg selv. Men trenger sykemelding og symptomene er verre idag en det har vært de to andre dagene. Men det er vel kansje også normalt? Hilsen HI Anonymous poster hash: a6887...b24
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Influensa blir ofte verre når man er gravid. Husk at høy feber kan skade barnet så ikke nøl med å ta paracet. God bedring 😊 Anonymous poster hash: 032cb...691
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Det er jo en grunn til at de anbefaler vaksine til gravide, men jeg skal ikke belære deg om det for jeg tok den jo ikke selv og endte med å bli "dausjuk" og innlagt på sykehus Anonymous poster hash: e2c5c...527
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Leste selv idag at jeg burde tatt den. Men aldri fått i formasjon om dt og det er 3 gang jeg er gravid men aldri vært syk tidligere i de to andre svangerskapene så har ikke hatt tanken på influensavaksine. Anonymous poster hash: a6887...b24
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Har du ordentlig influensa eller bare veldig kraftig forkjølt? Grunnen til at jeg spør er at hvis du har ordentlig influensa, kan dette være farlig for deg som gravid, da du er i risikogruppe. Du må ta Paracet, for det er mer skadelig å gå uten. Ta det helt med ro. Ved ordentlig influensa kan man utvikle infeksjon og vannet kan gå. Det skjedde med meg. Synes det er veldig rart at du ikke har fått informasjon om influensavaksinen. Min lege var nøye på det på svangerskapskontroll, samt at det stod oppslag om dette ute på venteværelse på legekontoret. I tillegg skal poliklinikk på sykehuset der man tar oul ha oppslag/brosjyre på det ved venteværelse eller oppslagstavle. Har ikke noe av dette vært tilfellet hos deg, hadde jeg faktisk klaget. Anonymous poster hash: 2eae8...e5e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Hvorfor tok du ikke influensavaksinen som anbefalt? Men hvorfor skal du til legen, er vell ikke mye legen kan gjøre? Anonymous poster hash: 40481...a8a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Jeg regner med det er influensa når symptomene samsvarer med influensa. Får se hva legen sier. Skal til legen og få sykemelding da jeg er på den 3 dagen med egenmelding. Og i tillegg vil jeg forsikre meg hva jeg bør tenke over siden jeg er gravid. Anonymous poster hash: a6887...b24
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Å ble aldri anbefalt å ta influensa vaksine. Hilsen HI Anonymous poster hash: a6887...b24
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 Kjekt å få tatt prøve for å se om det er influensa også. Så vet du om du bør vaksinere deg eller ikke om du kun er forkjølet 👌🏼 Anonymous poster hash: a30be...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå