Gå til innhold

Er jeg svak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 100% mandag til fredag. Begynte i ny jobb i høst og det har vært veldig mye å sette seg inn i, og jeg har ikke lagt fra meg jobben når jeg har kommet hjem. Planlegger diverse ting osv. Angående jobben (Frivillig altså). Jeg merker jeg er litt sliten så vurderer å høre om å ta en langhelg denne helgen. Sa det til en venninne og fikk høre at jeg var en svak person siden jeg jobbet slik som alle andre ...

Anonymous poster hash: 96254...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, man trenger ikke fiender når man har sånne "venner"

Anonymous poster hash: 79ba7...277
Skrevet

Så lenge det passer for arbeidsgiver er det jo det samme når du tar feriedagene dine.

Anonymous poster hash: 220c7...e3c

Skrevet

Om alle som tar en langhelg er svake mennesker er det mange svake mennesker der ute gitt ;)

Har du sett på trafikken opp på fjellet torsdag ettermiddag eller, det er alle de som tar en oval helg og tar en tur på hytta.

Anonymous poster hash: 35015...a48
Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor du skulle være svak fordi du har lyst på litt fri...? Nei, blås i henne, og ta deg en langhelg med god samvittighet.

Skrevet

Jobber 100% mandag til fredag. Begynte i ny jobb i høst og det har vært veldig mye å sette seg inn i, og jeg har ikke lagt fra meg jobben når jeg har kommet hjem. Planlegger diverse ting osv. Angående jobben (Frivillig altså). Jeg merker jeg er litt sliten så vurderer å høre om å ta en langhelg denne helgen. Sa det til en venninne og fikk høre at jeg var en svak person siden jeg jobbet slik som alle andre ...

Anonymous poster hash: 96254...6c0

Nei, du er vel sliten. Det er da ikke så uvanlig.

Men hvis du nå ER svak. Om så, da, liksom...? Gjør det noe for henne? Er alle nødt til å være like?

Hun kan jo kalles mentalt svak. For som du vet, de av oss som er litt sterkere, vi klarer å holde munnen selv om vi brenner inne med en frekk kommentar. Det koster mye noen ganger, men jammen er jeg glad jeg er sterk nok til å motstå!

Anonymous poster hash: 1cffe...95f

Skrevet

Å bli sliten er vel heller et tegn på at man har jobbet hardt og stått på. Å ta seg en pause når man er sliten er veldig lurt. Jeg var ikke flink til det og gikk på en kjempesmell.

Mange jobber 100% uten å bli sliten, men det er jo stor forskjell på hvor mye energi man bruker på jobben. Og bruker man mye energi på å tenke på jobben på fritiden også, så blir det helt klart mer utmattende.

Din venninne mangler empati og forståelse. Mistenker at hun er under 25? Da er det i så fall håp om forbedring ;)

Anonymous poster hash: bb719...b69

Skrevet

Hva slags venninne er det du har? Hun høres veldig umoden ut og lite reflektert. Jeg tenker det er en styrke at du kjenner dine "begrensninger" og dermed tenker å hente deg inn ved å ta mer fri. Det er du som vet hva du trenger. Stå på!

Anonymous poster hash: 8e070...374

Skrevet

Å bli sliten når det er mye, er helt menneskelig.

Og å kjenne sine begrensninger vitner om styrke!

Anonymous poster hash: 1d826...bcf
Skrevet

Hjelpes, det der er ingen venninne!

Mitt inntrykk er at det oser misunnelse av henne!

Du begynte i ny jobb i høst, det er helt normalt å bli ekstra sliten av ny jobb de første månedene. Noen jobber er mer krevende enn andre, man regner ofte med at det tar minimum tre måneder før man er inne i en ny jobb, og i mer krevende jobber kan det ta enda lenger tid. Om din venninne ikke vet dette så er det jo hun som mangler kunnskap. Jeg vil også anta at hun har en jobb som er enklere enn din og/eller hun har vært mye lenger i den jobben hun har?

Du kjenner at du nå har presset deg selv litt for hardt over tid og trenger en liten pustepause og skal derfor ta deg en langhelg. Det er fornuftig. Jeg sier som hun over - det ligger styrke i det å kjenne sine egne grenser og begrensninger.

Du er ikke svak - men jeg er tilbøyelig til å mene at din "venninne" trolig er det.

Hun er en person du ikke trenger i livet ditt, for hun vil nok forsøke å trekke deg ned på hennes nivå hver gang du strekker deg og gjør det bra.

Anonymous poster hash: e5e0d...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...