Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Har en datter på 18 mnd som ikke sier et eneste ord. Hun peker og sutrer når hun vil noe, følger enkle instrukser og rister og nikker med hodet når hun blir spurt om noe. Men vil ikke prate til tross for oppmuntring. Når skal man bli bekymret? Anonymous poster hash: 9091f...384
PeppaPig Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Min er 19 mnd og sier kanskje 10 ord totalt. Hun har veldig god forståelse så barnelegen er ikke bekymret og ser det an til 2 års sjekken. Det er store variasjoner i denne alderen; noen snakker i setninger mens noen ikke sier et ord. Er du bekymret tar du det opp med helsesøster eller barnelegen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Helt normalt. Hun kommuniserer jo! Og hun har et passivt ordforråd (skjønner dine ord). Vi kaller dem "ordsparere"- de sparer opp til en dag da de plutselig begynner å bruke dem! Anonymous poster hash: 45a30...ff1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Som å høre meg for fire måneder siden. Jeg var superbekymrer. Min kunne ti ord. Det løsnet for to måneder siden. Nå kan hun masse farger, dyr, bokstaver, tall og prater i vei. Har ikke en gang mulighet til å telle alle ord hun kan. Uttalen er det så som så med men vi vet nå hva det betyr. Anonymous poster hash: 1f838...cb2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Går hun i barnehage? Her løsnet det når småen begynte i barnehage. Anonymous poster hash: 3b6a2...996
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Min eldste var en slik. Sa kun et par ord frem til han var 2.5 ca. Da han begynte å prate var det i små setninger og var på samme nivå som de som pratet tidlig. Han er slik med det meste, han var sein med å begynne å gå, men det gikk ikke lang tid før han sprang. Det virker som om han venter til han vet han mestrer det, og så gjør han det bare Anonymous poster hash: 398f8...876
februarprins2013 Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 min sa mange ord når han var ca 18mnd,men snakket ikke i setninger før han var ca 2 år og da kom det veldig så hadde ikke vert bekymret nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå